Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز؛ حسن عابدجعفری در سومین همایش مبارزه با فساد گفت: یافته های سنجش سازمان شفافیت بین المللی برای سال ۲۰۱۷ در چند روز آینده اعلام خواهد شد که این امید وجود دارد که جایگاه ایران در این رتبه‌بندی جدید به مراتب بهتر از سالهای گذشته باشد چرا که در سالهای گذشته تلاش های ارزشمندی برای برون رفت کشور از این وضعیت صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: یافته های سنجش جهانی فساد نشانگر این است که میزان فساد جهان با شیب ملایم و به تدریج، در حال افزایش است و افکار عمومی باور ندارند که فساد در کشورها، کاهش یابد. نکته بعدی هم این است که در ارکان حکومت‌ها در کشورهای دنیا، عارضه فساد وجود دارد.

عابدی جعفری تصریح کرد: صنایع معدنی، دارویی، ساخت و ساز و انرژی بیش از سایر رشته های صنعتی، گرفتار فساد هستند؛ این در حالی است که تنها ۱۸ درصد کشورها، در طول سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، توانسته اند وضعیت فساد خود را بهبود بخشند.

او به این نکته نیز اشاره کرد که ۲۹ درصد کشورها بدون تغییر در وضعیت فساد از سالی به سال دیگر منتقل شده اند و ۵۳ درصد کشور در موضوع فساد، وضعیت بدتری پیدا کرده اند،و ۸۸ درصد مردم دنیا نسبت به اقدامات دولتهای خود برای مبارزه با فساد خوشبین نیستند.

وزیر اسبق بازرگانی اظهار داشت: بخش مردمی و سازمانهای مردم نهاد در سالهای گذشته به رغم دشواری های مبارزه با فساد، پایمردی نشان داده و کوشیده اند تا گفتمان مبارزه با فساد را شعله ور نگاه دارند و به آن دامن بزنند.

عابدجعفری ادامه داد: در این میان چند توصیه برای مبارزه بهتر با فساد در بخش دولتی، خصوصی و نهادهای مردمی وجود دارد که در این راستا برای تضمین موفقیت در این مسیر، باید بخش خصوصی ائتلاف خود را با بخش مردم‌نهاد حفظ کرده و حرکت در کنار دولت را با قوت ادامه دهد؛ ضمن اینکه بخش دولتی مبارزه با فساد را در برنامه‌ها، تخصیص و تامین منابع خود داشته و ساختارهای پراکنده خود را تجمیع نموده و پیش از آنکه بخش‌های غیردولتی خواسته‌های خود را در این مبارزه بر دولت پیشی دهند، خود از این همکاری‌ها استقبال نموده و در این مسیر پیش قدم شوند.

او به این نکته نیز اشاره کرد که دولت باید استقلال و اثربخشی بخش‌های دولتی را به رسمیت شناخته و میدان را برای فعالیت‌های داوطلبانه و خودجوش این دو بخش بازتر کند.

403

رشد فساد فساد صنایع شفافیت یافته های فساد مبارزه با فساد

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۰۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش مواد غذایی دریایی با جوهر هوشمند ایرانی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ اسماء وردیان محقق موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی مشهد در تحقیقی جالب با استفاده از آنتوسیانین، کورکومین و نسبت بهینه آنها بر روی بستر نانوفیبرکیتین موفق به تولید جوهر و نشانگر حساس به پی‌اچ برای پایش فساد میگو با چشم غیرمسلح شد.

در این طرح جوهر هوشمند سبز از ضایعات پوسته میگو (نانوفیبر‌های کیتین) و ترکیب دو رنگدانه طبیعی کورکومین و آنتوسیانین بدست آمده از گلبرگ زعفران برای پایش تازگی میگو در طول مدت نگهداری در یخچال ساخته شد. این جوهر هوشمند حتی پس از نگهداری به مدت شش ماه در دما‌های مختلف همچنان پایدار بودند.

غذا‌های دریایی به عنوان منبع غنی از ویتامین‎ها، مواد معدنی و اسید‌های چرب غیراشباع بخش مهمی از سبد غذایی هستند.

این غذا‌ها حتی در شرایط نگهداری مناسب نیز مستعد فساد هستند و پایش تازگی آن‎ها ضروری است.

برچسب های هوشمند با قرار‌گیری در محیط بسته‌بندی می‌توانند به صورت خودکار فعال شده و به مصرف‎ کننده اطلاعات بصری در خصوص سلامت و تازگی محصول ارائه دهند.

دیگر خبرها

  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • جهان در سراشیبی سقوط نرخ تولد
  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه
  • الزام سامان دادن یک نظام فراگیر اسلامی برای کنار زدن نظام سلطه
  • لبه تیغ
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • پیام پادشاه مراکش به رژیم صهیونیستی و جهان درباره وضعیت فلسطین
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • نخستین بار در صنایع پتروشیمی کشور صورت گرفت؛ تبدیل وضعیت کلیه نیروهای پیمانکار به قرارداد مستقیم با پتروشیمی امیرکبیر
  • پایش مواد غذایی دریایی با جوهر هوشمند ایرانی