Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام ایوب وردانی روزدوشنبه در نشست خبری اظهار کرد که این همایش از سوی حوزه علمیه خواهران استان با همکاری دانشگاه پردیس فرهنگیان گلستان و در راستای ترویج عفاف و حجاب برگزار خواهد شد.
وی؛ رسالت حوزه های علمیه را حفظ دین و ترویج حجاب دانست و عنوان کرد که یکی از مباحث جدی جامعه، بحث حجاب و عفاف بوده که امروز مقداری کمرنگ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی؛ حفظ اسلام با تاکید بر مساله حجاب و عفاف از وظایف حوزه ها است و برای فرهنگ سازی و ترویج بیشتر باید رسانه ها پای کار بیایند.
حجت الاسلام وردانی تاکید کرد: وظیفه داریم در مسیر حفظ و صیانت از حجاب تلاش کنیم
وی گفت: در این همایش که با هدف استفاده از ظرفیت های علمی و پژوهشی حوزه ها از بیشتر مدارس لمیه خواهران و برداران و مراکز حوزه های علمیه سراسر کشور، آثاری به دبیرخانه همایش ارسال شده است که نشان از استقبال خوب طلاب دارد.
دبیر علمی و رییس دانشگاه فرهنگیان پردیس خواهران گلستان نیز گفت: با توجه به پژوهش‎ های علمی که دانشگاه‎ ها در حوزه عفاف و حجاب انجام داده اند، تصمیم گرفته شد که با همکاری دانشگاه فرهنگیان و حوزه علمیه خواهران این همایش برگزار شود.
بهجت تربتی نژاد افزود: اطلاع‎ رسانی از طریق فضای مجازی در شبکه‎ های اجتماعی و سایت‎ ها انجام و 102 مقاله از سوی دانشگاه ‎ها و حوزه‎ های علمیه با 10 محور به دبیرخانه همایش ارسال شده است.
وی تصریح کرد: آثار در کمیته داوری مورد ارزیابی قرار گرفته که 3 اثر به عنوان برگزیده و 7 اثر به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شد که در روز همایش از این افراد تجلیل می ‎شود و کتاب این همایش نیز رونمایی خواهد شد.
تربتی نژاد بیان داشت: در این همایش رییس موسسه قرآنی تمهید به همراه معاون پژوهشی حوزه های علمیه خواهران کشور سخنرانی خواهند داشت و نیز سه مقاله برگزیده و یک مقاله شایسته تقدیر ارائه می شود.
وی افزود: 'مبانی، مفاهیم و تاریخچه'، 'رسانه، ارتباطات و شبکه های اجتماعی'، 'عقلانیت و رشد شخصیتی'، 'سیاست های کلی و برنامه های کلان'، 'سلامت و بهداشت روانی'، 'امنیت اجتماعی و الگوسازی'، 'حقوق شهروندی، قوانین و مقررات بین الملل'، 'ارزش های تربیتی و اخلاقی'، 'طراحی دوخت و تولید البسه' و 'هنر زیبائی ادبیات و معماری' از محورهای اصلی این همایش است.
به گزارش ایرنا هم اینک 1500بانوی طلبه در 11 مدرسه علمیه، یک مرکز آموزش عالی ومرکز تخصصی حوزه در استان گلستان مشغول فراگیری علوم دینی هستند و تاکنون 1500 خواهر طلبه نیز فارغ التحصیل شده اند.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۴۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: جشنواره شهید مطهری به صورت متمرکز، ۱۲ اردیبهشت ماه در تهران و پس از آن در قطب‌های کلان منطقه ۹ آموزشی برگزار می‌شود و مشارکت دانشجویان در حوزه اجرایی و پنل‌های آموزشی، یکی از رویداد‌های جدید آموزشی در این دوره از جشنواره شهید مطهری است.   دکتر حمیدرضا کیانی فر افزود: هفت پنل و رویداد آموزشی توسط دانشجویان اجرایی می‌شود که محوریت آنها بر مبنای حضور دانشجو در حوزه آموزش به عنوان دستیار یا کمک کننده آموزش است.   وی با بیان اینکه توانمندی دانشجویان در حوزه هوش مصنوعی، آموزش رباتیک و واقعیت افزوده، مثال زدنی است، اظهار داشت: بر این اساس هفت پنل آموزشی توسط این دانشجویان ارائه می‌شود و در مجموع ۲۹ رویداد آموزشی برای هفدهمین دوره جشنواره شهید مطهری در نظر گرفته شده است.   مدیر توسعه آموزش علو م پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در این پنل‌ها به مشکلات آموزشی کلان منطقه ۹ و راهکار‌های آن پرداخته می‌شود، گفت: علاوه بر این سه مسابقه در زمینه یادگیری و آموزش برگزار می‌شود که مسابقه اتاق فرار آموزشی یکی از رخداد‌های جذاب این دوره برای دانشجویان خواهد بود.   دکتر کیانی فر با اشاره به اینکه یک مسابقه علمی نیز در افتتاحیه برای دانشجویان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این جشنواره از تعداد قابل توجهی از اساتید و دانشجویان برتر قدردانی می‌شود و از فرایند‌هایی که طی سال گذشته ارائه و داوری شده نیز قدردانی به عمل می‌آید.   وی ادامه داد: جایزه تداوم آموزشی نیز به کسانی تعلق می‌گیرد که در طی پنج سال یا بیشتر، اقدام نوآورانه و مورد تایید آموزش را به طور مستمر انجام داده است.   مدیر توسعه آموزش علو م پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: برای اولین بار از استاد و دانشجویان پایان نامه‌های برتر در حوزه آموزش علوم پزشکی قدردانی می‌شود.   وی با بیان اینکه در این جشنواره غرفه‌های در اختیار دانشگاه‌های کلان منطقه ۹ قرار می‌گیرد و به غرفه برتر جایزه ویژه اهدا می‌شود، تصریح کرد: در مجموع بیشتر از ۱۰۰ نفر در هفدهمین جشنواره مطهری قدردانی خواهند شد.   دکتر کیانی فر ابراز کرد: افتتاحیه این جشنواره با حضور موثر دانشجویان و اختتامیه با حضور دانشجویان و اساتید برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است
  • حمایت اساتید حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» (عفاف و حجاب) فراجا + اسامی