Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@04:15:04 GMT

اجحاف در تخصیص حقابه ها به قم

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۰۶۸۰۸

اجحاف در تخصیص حقابه ها به قم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛امیرآبادی فراهانی،نماینده ی مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: محیط زیست از مهمترین مسائل امروز کشورمان است که باید هرچه بیشتر از سوی همه مردم و مسئولان مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در تخصیص حقابه تالاب ها و رودخانه های استان قم به این استان اجحاف شده است، خاطرنشان کرد: بحران دریاچه نمک بسیار فراتر از دریاچه ارومیه است و در صورت عدم توجه و رسیدگی، بیش از 25 درصد جمعیت کشور و چند استان از جمله پایتخت را با معضل گرد و غبار مواجه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مجلس شورای اسلامی حل بحران دریاچه نمک را نیازمند عزم و اراده ملی دانست و گفت: دریاچه نمک منشاء گرد و غبار داخلی در مرکز کشور است و دولت و سازمان حفاظت محیط زیست باید برای برطرف کردن این بحران اهتمام جدی داشته و هرچه سریعتر راهکار مناسب اتخاذ کنند.

امیرآبادی با بیان اینکه واحدهای صنعتی در استان قم باید متناسب با امکانات و اقلیم خشک این استان راه اندازی شود، تصریح کرد: هیچ چیز مهمتر از سلامت مردم و جامعه نیست و باید بر اساس قوانین و ضوابط زیست محیطی با صنایع آلاینده مقابله شود و در این جهت نباید تبعیض وجود داشته باشد.

وی بر ضرورت حمایت از واحدهای صنعتی برای برطرف کردن آلایندگی ها در جهت حمایت از تولید و کسب و کار تأکید کرد و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست دارای جایگاه حاکمیتی است و همه باید به نظرات تخصصی آنها احترام بگذارند و هرکجا سلامت و منافع مردم در میان باشد باید ایستادگی کنیم و نمایندگان مردم نیز حمایت خواهند کرد.

نماینده ی مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه صنایع آلاینده و تعدادی از دامداری های باقیمانده باید از پیرامون شهر قم منتقل شده و مشکلات فاضلاب شهرک پردیسان نیز برطرف شود، خاطرنشان کرد: اعتبارات سازمان حفاظت محیط زیست بسیار اندک است و باید تلاش کنیم تا این اعتبارات به صورت ملی و استانی افزوده شود.

انتهای پیام/ش

بحران دریاچه نمک فراتر از دریاچه ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۶۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفظت محیط زیست آذربایجان غربی  گفت : این تور یکروزه به منظور بازدید خبرنگاران از آخرین وضعیت تالاب های اقماری استان در شهرستان نقده و انعکاس بخشی از اقدمات و دستاورد های اداره کل حفاظت محیط زیست استان با حضور دکتر سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی برگزار گردید .

 حامد برزگری افزود: در جریان این برنامه، جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه از آخرین وضعیت تالاب بین المللی شورگل حسنلو ، تالاب بین المللی دورگه سنگی ، تالاب طالقان و تالاب سلدوز شهرستان نقده بازدید کردند. 

وی بیان کرد : خبرنگاران به عنوان سفیران اطلاع‌رسانی، رسالت آگاهی‌بخشی و روایت صحیح از دستاورد ها و اقدامات را برعهده دارند و با بهره گیری از ظرفیت رسانه و در هم افزایی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان می توانند در زمینه اشاعه و ارتقاء فرهنگ حفظ محیط زیست تاثیر بسزایی داشته باشند.

با پیگیری های اداره کل حفاظت محیط زیست استان ،  آبگیری  11 تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه از بهمن 1402 آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد و این تالاب ها از لحاظ وضعیت آبی و زیستگاهی در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارند.

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر 
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه+فیلم
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • آغاز مرحله دوم رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر