Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

یوردی کرایوف، پسر یوهان کرایوف، اسطوره فقید فوتبال هلند در تیم‌هایی همچون بارسلونا و منچستریونایتد سابقه بازی کردن دارد ولی نتوانست مانند پدر خود فوتبالیست بزرگی باشد. این بازیکن سابق هلندی درباره تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران و کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی به صحبت پرداخت.

 

او ابتدا درباره کار در خاورمیانه و تفاوت‌های آن با فوتبال اروپا، گفت‌: بعد از چند سال حضور در فوتبال اروپا تصمیم گرفتم که برای ادامه‌ فعالیتم به خاورمیانه بیایم و در فوتبال آسیا هم کسب تجربه کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من ذهنیت فوتبالیست‌های آسیایی را دوست دارم و خوشحال هستم که توانستم در این جا کارم را دنبال کنم ولی به نظر من یکی از عمده‌ترین تفاوت‌ها بین فوتبال اروپا و آسیا از نظر من تفاوت در تحصیلات آکادمیک بازیکنان است. بازیکنان آسیایی عمدتا به این فکر می‌کنند که فقط زمانی که توپ را در اختیار دارند هنر خود را به نمایش بگذارند، این‌ در حالی است که باید به آنها آموزش داد وقتی توپ را در اختیار نداری می توانی تاثیرگذار باشی و بازی خوبی را ارائه کنید. مسائل فیزیکی بازی و جنبه های مختلف تکنیکی از دیگر تفاوت‌هایی است که من در بین بازیکنان آسیایی و اروپایی می‌بینم. وقتی در آکادمی این چیزها به بازیکنان گفته و آموزش داده نمی‌شود خیلی است که این چیزها را تغییر داد، چون در بازیکن نهادینه می‌شود.

 

او در ادامه‌ درباره تیم‌های آسیایی حاضر در جام جهانی، گفت‌: شناخت زیادی از بازیکنان تیم‌ ‌ملی فوتبال ایرانی، کره‌ای و ژاپنی ندارم، ولی با این حال فکر می‌کنم که مساله‌ای که در جام جهانی به سود آسیایی‌هاست، این است که تیم‌های بزرگ اروپایی شناخت زیادی از تیم‌های آسیایی و بازیکنان آن ندارند و این می‌تواند به سود تیم‌های آسیایی شود. برای مثال تمام بازیکنان مراکش در اروپا در لیگ‌های هلند و بلژیک بازی می‌کنند، ولی برای تیم‌های آسیایی این طور نیست و این غیر قابل پیش‌بینی بودن می‌تواند به سود آسیایی‌ها باشد.

 

کرایوف در ادامه‌ درباره ارزیابی خود از گروه B جام جهانی 2018 روسیه، اظهار کرد: ‌اسپانیا و پرتغال دو تیم مدعی این گروه هستند. از طرفی خیلی از بازیکنان مراکش هم در فرانسه، بلژیک و هلند بازی می‌کنند و آنها هم می‌توانند خطرساز شوند. درباره تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران نیز باید این را بگویم همان طور که گفتم فاکتور غیر قابل پیش‌بینی بودن و ناشناخته بودن می‌تواند خیلی به تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران کمک کند تا بتواند نتایج خوبی را در جام جهانی روسیه کسب کند.

 

پسر اسطوره فوتبال هلند در پایان صحبت‌های خود درباره کارلوس کی‌روش، سرمربی ایران، گفت‌: من کارلوس کی‌روش از زمانی که در منچستریونایتد دستیار سرالکس فرگوسن بود می شناسم. تیم‌های او همیشه نظم تاکتیکی و سازماندهی دفاعی خوبی دارد. من این را می دانم که انتظارات زیادی از فدراسیون فوتبال و بازیکنانش خواهد داشت، چرا که اهمیت و جایگاه جام جهانی را به خوبی می داند. کارلوس کی‌روش می‌خواهد که تاثیر خوب و مثبتی را روی فوتبال ایران بگذارد و نتایج خوبی را در جام جهانی پیش رو بگیرد.

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۰۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دقیقی: دورنمای شمس‌آذر در این فصل گرفتن سهمیه آسیایی بود

ایسنا/قزوین سرمربی شمس‌آذر گفت: ما به اهدافی که این فصل داشتیم رسیده‌ایم هرچند اگر بازیکن نمی‌فروختیم دورنمای ذهنی من گرفتن سهمیه آسیایی بود، خیلی از بازی‌ها از لحاظ ظرفیت‌هایی که رقیبمان داشت و ما نداشتیم، مانند جنگ نابرابر بود، اما با این همه ما تلاش کردیم و در ادامه هم همین روند را در پیش خواهیم گرفت.

به گزارش ایسنا، سعید دقیقی سه‌شنبه شب، ۱۱ اردیبهشت در نشست خبری پس از بازی شمس‌آذر و پیکان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خدا را سپاسگزاریم که توانستیم در روزی که هواداران در ورزشگاه نبودند با تلاش جای خالی آنان را پر کنیم و پیروز از زمین خارج شویم.

وی ادامه داد: تیمی پیکان هم با حضور آقای عنایتی در نیم‌فصل دوم عملکرد بهتری دارد، اما امروز ما شایسته پیروزی بودیم و می‌توانستیم با گل‌های بیشتر بازی را پیروز شویم و اگر تماشاگران در ورزشگاه حضور داشتند به طور قطع عملکرد بهتری از خودمان نشان می‌دادیم.

سرمربی شمس‌آذر بیان کرد: ای کاش فوتبال ایران شمس‌آذر را ویژه می‌دید و این تیم را مورد بررسی قرار می‌داد، ما هیچ وقت در فوتبال به دنبال تلف کردن وقت و کند کردن جریان بازی نبودیم، در مباحث تاکتیکی هم با همه کاستی‌هایی که داشتیم به اعتقاد بنده بچه‌های ما فوق‌العاده کار می‌کنند و جای تقدیر و تشکر از بازیکنان دارد چون به یقین کار سختی است.

وی گفت: ما به اهدافی که این فصل داشتیم رسیده‌ایم هرچند اگر بازیکن نمی‌فروختیم دورنمای ذهنی من گرفتن سهمیه آسیایی بود، خیلی از بازی‌ها از لحاظ ظرفیت‌هایی که رقیبمان داشت و ما نداشتیم، مانند جنگ نابرابر بود، اما با این همه ما تلاش کردیم و در ادامه هم همین روند را در پیش خواهیم گرفت تا بازی زیبا از خودمان به نمایش بگذاریم.

این مربی فوتبال ادامه داد: شعار ما تلاش، تلاش و تلاش است و همواره در همه مباحث استمرار خواهیم داشت، ما همه با هم در کنار هم تلاش کردیم، ظرفیت ساختیم و خدا هم کمکمان کرد تا به نقطه‌ای که اکنون ایستاده‌ایم برسیم‌.

دقیقی درخصوص موضوع مربوط به حمایت مالی از شمس‌آذر گفت: این تیم در ابعاد مختلف برای استان قزوین موقعیت ساخته و قطع به یقین اگر حمایت مالی از شمس‌آذر اتفاق نیفتد دیگر نمی‌شود تیم‌داری کرد اما می‌شود با کمک شورای شهر و شهرداری شرایط را برای این تیم بهتر کرد، این مطالبه من به عنوان یک شهروند قزوینی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرایط برای حضور دانشجویان در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • تست فنی ۲۵ بازیکن مطرح برای بازی در لیگ کره جنوبی
  • شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • دقیقی: شمس آذر می‌توانست آسیایی شود
  • دقیقی: دورنمای شمس‌آذر در این فصل گرفتن سهمیه آسیایی بود
  • شرایط درمانی و تمرینات حسین طیبی خوب است
  • گفت‌وگوی ویژه با مردی که افغانستان را راهی جام جهانی کرد
  • انتظارات بازیکنان تیم ملی فوتسال ایران برای حضور در جام جهانی
  • حسن‌زاده، کاپیتان تیم ملی فوتسال: می‌خواهیم در جام جهانی تیم‌ها را سورپرایز کنیم