Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اوضاع فرهنگی کشور در بخش‌هایی متناسب با ارزش‌های اسلامی نیست، گفت: تشکیل بانک اطلاعاتی مهم‌ترین راهکار برای مقابله با آسیب‌های فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌الاسلام احمد سالک عصر امروز در جمع خبرنگاران پیرامون سبک زندگی و مسائل پیش‌روی فرهنگ اظهار داشت: اوضاع فرهنگی در بخش‌هایی متناسب با مجموعه ارزش‌های اسلامی و دینی نیست ولی در بخش‌هایی انطباق دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در بخش‌های حاکمیتی انطباق با موازین، ضوابط و ارزش‌های حکومت اسلامی داریم، افزود: براساس مکتب اسلام و فلسفه ولایت مطلقه فقیه، محور، ولایت فقیه و ولی امر مسلمین هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در بخش‌هایی از فرهنگ گرفتار ضعف‌هایی هستیم، تصریح کرد: همچنین در بخش‌هایی گرفتار نوع نگاه کارشناسان فرهنگی نسبت به مسائل ارزشی، انقلابی و اسلامی هستیم.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند "فرهنگ در این کشور مظلوم واقع شده" اشاره و بیان کرد: همچنین فرهنگ هویت یک مجموعه و ملت بوده و فرهنگ ما فرهنگ دینی و اسلام ناب محمدی است.

سالک ادامه داد: هویت یک ملت به فرهنگ دین آن بستگی دارد و هویت ملت ما فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) است، سبک زندگی دینی یعنی انطباق اندیشه و فکر، انطباق اخلاق و رفتار، انطباق زندگی فردی و زناشویی، جمعی و اجتماعی با محتوای هویت دینی است.

وی خاطرنشان کرد: اسلام از بدو همسریابی و انتخاب همسر تا تولیدمثل و فرزندآوری، کودکی، نوجوانی، جوانی و ورود به جامعه برنامه دارد و من فکر نمی‌کنم در دنیا هیچ مکتبی به اندازه اسلام برنامه‌ریزی برای تقویت هویت افراد و جامعه داشته باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: حاکمیت در تلاش است که این انطباق هرچه بیشتر تقویت شده و تطبیق پیدا کند اما موانع و مسائل داخلی و خارجی مانع از اجرای این مسائل است.

وی اضافه کرد: از این رو موانعی با عنوان آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی موجود هستند که بخشی از آن‌ها داخلی است، با واکاوی مسائل می‌بینیم که این آسیب‌ها به نوع برنامه‌ریزی، بحث مدیریتی و تأمین منابع بازمی‌گردد.

سالک با بیان اینکه بخشی از موانع در دستگاه‌های بیرون کشور از جمله استفاده از ابزار رشد تکنولوژی، ماهواره‌ها، سایت‌ها و اینترنت است، بیان کرد: در این راستا دشمنان تلاش می‌کنند جامعه ما را از اندیشه‌های اسلامی جدا کنند.

وی با بیان اینکه شناخت ابزارها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: باید از ابزارهای رشد تکنولوژی استفاده کنیم و فرهنگ اسلام ناب محمدی را به دورترین نقاط دنیا برسانیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ما با ابزاری به نام رشد تکنولوژی دعوا نداریم، افزود: ما موافق این ابزار هستیم، بنابراین ما با این ابزار در جهت توحید و ولایت حرکت می‌کنیم ولی دشمن نقطه مقابل این مسئله بازی می‌کند.

وی به راه مقابله با آسیب‌های فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: شورایعالی فضای مجازی مسئولیت مستقیم در این راستا دارد که به ریاست رئیس جمهور این جلسات تشکیل می‌شود، همچنین شورایعالی فضای مجازی دارای کمیته‌های امنیت فضای مجازی است که به صورت مداوم این مسائل رصد می‌شود.

سالک به دستور اکید مقام معظم رهبری درخصوص تشکیل بانک اطلاعاتی برای مقابله با آسیب‌های فرهنگی اشاره و بیان کرد: تشکیل بانک اطلاعاتی مهم‌ترین مسئله برای مقابله با آسیب‌های فرهنگی است.

انتهای پیام/

R41346/P1377/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۱۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سیدهادی موسوی در خصوص اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی گفت: در راستای اجرای تدابیر سلسله مراتب فرماندهی در فراجا و شهردار تهران، این یگان حسب وظیفه ذاتی خود پشتیبانی انتظامی لازم از واحدهای اجرایی و عملیاتی شهرداری تهران را در سازمان مدیریت پسماند و سازمان خدمات اجتماعی در طرح جمع آوری متکدیان، افراد کارتن‌خواب، معتادان متجاهر، کودکان کار و زباله‌گردهای غیرمجاز از سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در دستور کار خود قرار داد.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در تشریح جزئیات اقدامات این یگان در حوزه برخورد و ساماندهی پدیده کودکان کار بیان کرد: در راستای ساماندهی کودکان کار که افراد زیر ۱۸ سال در این گروه قرار می‌گیرند و بیشتر تکدی‌گری و دستفروشی می‌کنند یا شیشه خودروها را پاک و یا اسپند دود می‌کنند، هزار و ۱۹۶ نفر از سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران جمع‌آوری شدند.

موسوی با تأکید بر اینکه در میان افراد جمع‌آوری شده ۹۸۴ نفر دارای تابعیت کشورهای افغانستان و پاکستان را دارند که شامل ۹۵۱ نفر دارای تابعیت افغانستان و ۳۳ نفر دارای تابعیت پاکستان است، ادامه داد: از میان کل افراد جمع‌آوری شده ۸۹۷ نفر پسر و ۲۹۹ دختر بودند.

وی در ادامه یادآور شد: از مجموع هزار و ۱۹۶ نفر جمع‌آوری شده که ۱۷۵ نفر زیر ۶ سال، ۶۶۲ نفر بین ۶ تا ۱۲ سال، ۲۸۰ نفر بین ۱۲ تا ۱۵ سال و ۷۹ نفر بین ۱۵ تا ۱۸ سال مشغول به فعالیت در سطح شهر بودند که این افراد توسط عوامل یگان حفاظت شهرداری تهران جمع‌آوری شدند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، موسوی با بیان اینکه از تعداد افراد جمع‌آوری شده در پایتخت ۲۱۲ کودک نیز تابعیت ایرانی داشتند، گفت: در جریان عملیات ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با محوریت ساماندهی کودکان کار، ۸۳ مورد پدیده مادر و کودک و ۷۵ مورد نیز پدیده پدر کودک مشاهده شد که این تعداد نیز با قرارگیری در گروه آسیب‌های اجتماعی بزرگسالان جمع‌آوری شدند.

کد خبر 6091926

دیگر خبرها

  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • تدوین بانک اطلاعاتی توانمندی‌های صادراتی فارس به ۶ زبان
  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر