Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول اجرایی دفتر سیاسی حزب حرکت اسلامی کردستان عراق تاکید کرد تصمیم اخیر دونالد ترامپ در شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اشتباه و غیر قانونی است.

به گزارش گروه دفاتر خارجی خبرگزاری تسنیم، «عبدالله ورتی» در گفتگو با خبرنگار تسنیم در اقلیم کردستان عراق گفت: بر اساس قطعنامه سازمان ملل متحد، بیت المقدس به عنوان شهر اشغال شده است و به همین دلیل نمی‌تواند پایتخت رژیم صهیونیستی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه، بیت المقدس را شهری مقدس برای مسلمانان و اولین قبله آنها دانست و تاکید کرد: بر همین اساس، تصمیم ترامپ در تضاد با احساسات پاک مسلمانان و اشغال حقیقی بیت المقدس از سوی آمریکا و اسرائیل تلقی می‌شود.

مسئول اجرایی دفتر سیاسی حزب حرکت اسلامی کردستان عراق، وحدت اسلامی را شرط اصلی مقابله با تصمیم رئیس جمهوری آمریکا دانست و تاکید کرد: لازم است تمام کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای منطقه از ظرفیت‌های خود در راستای خنثی سازی این توطئه استفاده کنند.

عبدالله ورتی توطئه اخیر آمریکا را عامل آشوب و ناآرامی‌های بیشتر در منطقه دانست و گفت: در حال حاضر منطقه با خطر جنگ ناخواسته دیگری روبرو است.

این مسئول ارشد حزب حرکت اسلامی کردستان در خصوص تاثیرگذاری اقدام ترامپ در آینده روابط کشورهای عربی منطقه با آمریکا گفت: این کشورها تنها نام اسلام را یدک می‌کشند و در حقیقت روابط آنها با دین و اسلام و مقدسات اسلامی، بسیار ضعیف است و بر همین اساس است که ترامپ از آن سوی جهان درباره آینده و سرنوشت بیت المقدس تصمیم‌گیری می‌کند.

وی تاکید کرد کشورهای عربی از مخاطرات و تهدیدهایی که از ناحیه این تصمیم متوجه جهان اسلام است آگاه نیستند و در روابط خود با آمریکا تجدیدنظر نخواهند کرد و همچون گذشته حافظ منافع سیاسی - اقتصادی خود با این کشور خواهند بود.

ورتی در ادامه با اشاره به ضعف سیاسی کشورهای عربی در قبال آمریکا، مسئولیت مسلمانان و نهادهای اسلامی را در شکست این توطئه و جلوگیری از عملیاتی شدن تصمیم رئیس جمهوری آمریکا مهم ارزیابی کرد و گفت: در این مقطع ما نیازمند وحدت اسلامی و راهبرد ویژه مقابله با این توطئه و به شکست کشاندن آن هستیم.

مسئول اجرایی دفتر سیاسی حزب حرکت اسلامی کردستان عراق در پایان گفت: از جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهای اسلامی درخواست می‌کنیم آنچه را که لازم است برای شکست اقدام غیر قانونی ترامپ انجام دهند.

انتهای پیام/.

R36355/P36461/S8,90,94/CT12 موضوعات مرتبط بیت المقدس دونالد ترامپ

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۹۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| تصاویری از کنسرت خواننده عصر جدید در کشورهای عربی/خوانندگی احسان یاسین در تونس

 احسان یاسین، خواننده‌ای که در مسابقه عصر جدید شناخته شد، مدتی است به دعوت کشور تونس به این کشور سفر کرده و در مطرح ترین برنامه تلویزیونی تونس "carthage" اجرا می‌کند. او همچنین دو همایش و کنسرت در این کشور به عنوان اولین خواننده ایرانی برگزار کرده است.

دیگر خبرها

  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • عکس| تصاویری از کنسرت خواننده عصر جدید در کشورهای عربی/خوانندگی احسان یاسین در تونس
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • بالانسر ایران و اسرائیل