Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد ـ‌فرماندار یزد از دستگاه‌های متولی و ناظر بر امر ساخت‌وساز در یزد خواست تا از تداوم روند ساخت‌وساز غیرمجاز در این شهرستان جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان یزد اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران باید زمینه آموزش و ارتقاء سطح آمادگی شهروندان در مقابله با بحران ها به ویژه زلزله را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تقدیر از حضور فعال تیم‌های امدادی یزد در کمک و امداد رسانی به مردم زلزله زده غرب کشور بیان کرد: وقوع زلزله در غرب کشور و در دیگر نقاط در واقع زنگ خطری مهم است برای اینکه در استان تمهیدات لازم به منظور مقابله با این بحران ها را در نظر بگیریم.

فرماندار یزد با اشاره به آمارهای ارائه شده مبنی بر رشد ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان یزد در چند سال گذشته افزود: دستگاه های نظیر نظام مهندسی، راه و شهرسازی و شهرداری ها وظیفه دارند ضمن بازرسی و نظارت بر روند ساخت و سازهای از احداث تأسیسات و واحدهای مسکونی غیر مجاز و خلاف قانون پیشگیری کنند.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان یزد اضافه کرد: مردم باید در زمینه عواقب خطرناک ساخت و سازهای غیرمجاز آگاه شوند که این خود با تعامل و همراهی و اطلاع رسانی به موقع از سوی دستگاه های ذیربط میسر می شود.

وی تصریح کرد: در تصاویر و فیلم های ارسالی از شهرستان های درگیر در زلزله اخیر شاهد بودیم که ساختمان هایی که با اصول فنی و شهرسازی منطبق بوده پس از زلزله سالم بوده و خسارت به آن وارد نشده است.

سالاری در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز رضایت از برگزاری مانور سراسری زلزله در ۱۹ مدرسه در سطح شهر یزد خاطرنشان کرد: آموزش و آمادگی شهروندان به ویژه دانش آموزان برای مقابله با زلزله یک ضرورت است و عدم آگاهی، بی توجهی و غفلت در بحث ارائه آموزش ها و ایجاد حساسیت در بین مردم برای مقابله با بحران های احتمالی منجر به بروز خسارات جانی و مالی بیشتری می شود.

فرماندار یزد بر برنامه ریزی و اجرای مانورهای مختلف در طول سال نیز تأکید کرد و افزود: در مانورها باید واقعیات به صورت کامل شبیه سازی شود تا پس از وقوع بحران مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط بتوانند بهترین تصمیمات را اتخاذ کنند.

وی همچنین به موضوع جانمایی تأسیسات شهری و زیرساخت های اصلی مانند آب، برق و گاز نیز اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به نقشه های زمین شناسی باید پیش بینی های لازم در زمینه محل قرار گرفتن تأسیسات زیربنایی در شهرها و روستاها مدنظر باشد تا در مواقع وقوع بلایای طبیعی و بحرانی از خسارت در امان باشند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۷۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر منابع آب شهرستان بوکان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان گفت: با تأمین حقابه از رودخانه سیمینه رود و جلوگیری از برداشتهای غیرمجاز ۹۰ درصد تالاب قره گل این شهرستان آبگیری شد.

عباس عباسی، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بارشها در سال آبی پیش رو  افزود: در تعطیلات نوروز امسال شش حلقه چاه غیرمجاز مسدود و از حفاری هشت حلقه چاه غیرمجاز دیگر جلوگیری و همچنین ۲۲۰ فقره پروانه چاههای کشاورزی تمدید شد.

عباسی، با اشاره به برنامه ها و سیاستهای امسال مدیریت منابع آب این شهرستان از جمله برگزاری مستمر و ماهانه شورای حفاظت ازمنابع آب،حفاظت از منابع آب سطحی و زیرزمینی و اجرای برنامه های تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، تأمین آب بخشهای مختلف به صورت پایدار برای اشتغالزایی، جلوگیری از تصرفات بستر رودخانه ها و مجاری آبی و لایروبی و بازگشایی آنها، فرهنگ سازی مصرف صحیح آب و صرفه جویی بویژه در بخش کشاورزی با اصلاح الگوی کشت بر پیگیری مستمر مصوبات شورای حفاظت از منابع آب تأکید کرد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری بوکان هم در این جلسه ضمن اشاره به این موضوع که شورای حفاظت از منابع آب یکی از فعالترین کارگروههای سطح شهرستان بوده که در دو سال گذشته نتایج و خروجی مناسبی داشته است، بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب با ارائه راهکارهای نوین، حمایت از کشت محصولات کم آب بر، جلوگیری از حفر چاههای غیر مجاز و حفاظت از رودخانه ها و مجاری آبی سطح شهرستان تأکید کرد.

پارسامهر، همچنین در خصوص برنامه ریزی برای تأمین آب آشامیدنی شهرستان در فصل تابستان و پیک مصرف آب، مشکلات چاه شهرک صنعتی، نظارت بر جلوگیری از تخطی طرح های صنعتی و خدماتی از مجوزهای صادره، نحوه اجرای برنامه مدیریت توأمان آب و برق توسط مدیریت منابع آب و توزیع برق شهرستان، تأمین آب بخش صنعت و خدمات شهرستان برای رشد اشتغالزایی، لایروبی و بازگشایی مسیل های پر خطر شهرستان، نظارت بر برداشتهای غیرمجاز مصالح رودخانه ای و تأمین مصالح پروژه های عمرانی در این جلسه توضیح داد.

 

 

دیگر خبرها

  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • علت اصلی ساخت‌وساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود