Web Analytics Made Easy - Statcounter

لندن - ایرنا - «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس روز دوشنبه طی اظهاراتی در پارلمان این کشور با اشاره به اینکه هزینه خروج از اتحادیه اروپا بین 35 تا 39 میلیارد پوند برآورد می‌شود، هشدار داد که پرداخت این مبلغ هنگفت درگرو حصول توافق تجاری با اتحادیه اروپا خواهد بود.

به گزارش ایرنا، «ترزا می» که درباره جزئیات توافق فاز اول مذاکرات برگزیت میان انگلیس و اتحادیه اروپا سخن می‌گفت، تصریح کرد که پیشنهاد انگلیس برای تسویه صورت حساب برگزیت مشروط به توافق دو طرف در رابطه با آینده همکاری‌های تجاری خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پرداخت این مبلغ هنگفت که ممکن است سال‌ها به طول بینجامد، برخلاف ادعای حامیان برگزیت مبنی بر صرفه‌جویی کلان در هزینه‌های تحمیل‌شده به‌موجب حضور در اتحادیه اروپا است.
در همین حال طرفداران ماندن در اتحادیه اروپا نیز نگران هستند که پرداخت این مبلغ بهای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تلقی شود و تاثیری بر مذاکرات تجاری میان دو طرف نداشته باشد.
پیش‌ازاین رسانه‌های انگلیسی از تعیین کف 45 و سقف 55 میلیارد یورویی برای صورت‌حساب برگزیت خبر داده بودند که هرچند آن زمان از سوی مقامات انگلیسی تکذیب شد اما تقریباً با رقم فعلی مطابقت دارد.
نخست‌وزیر انگلیس همچنین در سخنان خود افزود: بر اساس توافق صورت گرفته میان انگلیس و اتحادیه اروپا، بیانیه‌ای صادرشده است که بر پایه آن دونالد توسک رئیس شورای اروپا قادر خواهد بود تا در نشست آتی شورای اتحادیه اروپا اعلام کند، پیشرفت کافی برای آغاز دور دوم مذاکرات برگزیت صورت گرفته است.
بر اساس این بیانیه که در تارنمای دفتر نخست‌وزیری انگلیس منتشرشده است، طرف ها اعلام کردند که در رابطه با حقوق شهروندان اروپایی ساکن انگلیس و انگلیسی‌های ساکن اروپا، مرزبندی دو ایرلند و صورت حساب برگزیت که پیش‌ازاین محل اختلاف دو طرف بود، به توافق رسیده‌اند.
این بیانیه حاکی از آن است که پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، حقوق شهروندان اروپایی ساکن انگلیس در قوانین مدنی این کشور منعکس خواهد و دیوان دادگستری اروپا دیگر قادر نخواهد بود تا در اجرای احکام صادرشده از سوی دادگاه‌های انگلیس اعمال‌نظر کند.
بیانیه یادشده همچنین در رابطه با مرزبندی دو ایرلند روشن ساخته است که هیچ مرز سختی (مرزی که تحت کنترل شدید پلیس و نیروهای امنیتی است) میان ایرلند و ایرلند شمالی وجود نخواهد داشت و انگلیس به همراه ایرلند شمالی از اتحادیه گمرکی و بازار مشترک اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.
به‌طورکلی، انگلیس از آغاز مذاکرات برگزیت، خواهان گفت‌وگو درباره آینده همکاری‌های تجاری طرفین در دوره پسا برگزیت بود، اما اروپایی‌ها حاضر نبودند تا پیش از روشن شدن وضع حقوق شهروندان اروپایی ساکن انگلیس، وضع مرزی دو ایرلند در پسا برگزیت و هزینه خروج این کشور از اتحادیه اروپا، دراین‌باره مذاکره کنند.
آخرین بار دونالد توسک رئیس شورای اروپا در ضرب‌الاجلی به انگلیس خواست تا لندن «ظرف ده روزبه پیشرفت در همه زمینه‌ها» در خصوص خروج از اتحادیه اروپا دست یابد.
گفتنی است که همزمان با برگزاری نشست امروز پارلمان و سخنرانی نخست‌وزیر انگلیس، شماری از معترضان به خروج از اتحادیه اروپا در مقابل ساختمان پارلمان در هوای سرد شهر لندن تجمع کرده و شعارهایی را در اعلام مخالفت خود با برگزیت سر می‌دادند.
شرکت‌کنندگان در جریان این حرکت اعتراضی، علاوه بر به اهتزاز درآوردن پرچم اتحادیه اروپا، شعارنوشته‌هایی را در دست داشتند که بر روی آن عبارت‌هایی همچون 'برگزیت کودتای نخبگان سیاسی علیه مردم است' و 'نه به برگزیت، نه به ترزا می' نوشته‌شده بود.
روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در ماه مارس گذشته (2017) با ارسال نامه نخست‌وزیر انگلیس به «توسک» رئیس شورای اروپا آغاز و متعاقباً نخستین دور مذاکرات برگزیت در ماه ژوئن برگزار شد.
انگلیس اکنون 15 ماه فرصت خواهد داشت تا بر سر چگونگی روابطش با اروپا پس از خروج از اتحادیه اروپا، مذاکره و این مدت موظف خواهد بود تا به‌طور کامل به تعهداتش در چارچوب عضویت در این نهاد اروپایی، عمل کند.
بر اساس گزارش‌های منتشرشده، انگلیس قرار است به‌طور رسمی رأس ساعت 11 شب 29 مارس 2019 به‌وقت محلی (بامداد 10 فروردین 1398) از اتحادیه اروپا خارج شود.
اروپام ** هـ ن *شبس*1488 *انتشار دهنده: بهمن بامداد**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۳۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت‌های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟

ایران و روسیه با همکاری یکدیگر در جستجوی روش‌های جدید برای تسویه حساب‌های تجاری هستند.

به گزارش ایسنا، یکی از راهکارهای پیشنهادی، استفاده از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی و دارایی‌های مالی دیجیتال است که محسن رحیمی، وابسته بازرگانی سفارت ایران در مصاحبه با رسانه‌های روسی به آن اشاره کرد.

رحیمی تاکید کرد: استفاده از روبل‌ دیجیتال و ریال‌ دیجیتال می‌تواند فرآیندهای تجاری بین دو کشور را ساده‌تر و به کاهش تاثیر تحریم‌های موجود کمک کند.

او در اواخر ماه آوریل از برنامه‌های ایران برای راه‌اندازی پروژه آزمایشی با هدف پذیرش کارت‌های پرداخت میر روسی خبر داد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تهدید بن غفیر در خصوص خروج از کابینه نتانیاهو
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • ◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود
  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران
  • جزییات ثبت صورت‌حساب در سامانه مودیان و تجارت اعلام شد
  • پرداخت‌ های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟
  • پرداخت‌های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • پرداخت ۲۲ هزار میلیارد تومان به حساب تولیدکنندگان برق