Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - عضو کميسيون امنيت ملي مجلس از پيشنهاد کميسيون متبوعش براي تقويت بنيه قرارگاه پدافند هوايي خبر داد. ابوالفضل حسن بيگي عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعي خبرگزاري تسنيم، درباره پرداخت بخشي از حق ترانزيت هواپيماهاي عبوري از آسمان کشور به قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص)، گفت: پيشنهاد کميسيون امنيت مجلس اين بود که اعتبارات مورد نيازقرارگاه پدافند هوايي در اختيار ستاد کل نيروهاي مسلح قرار بگيرد و از آن طريق نيازهاي اين قرارگاه برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: سال گذشته پيگيري‌هايي در اين زمينه انجام داديم اما از آنجايي که همسان سازي پرداخت اعتبارات در اختيار ستاد کل نيروهاي مسلح است، امسال ما پيشنهاد داديم تا از محل درآمدها اين اعتبارات در اختيار ستاد کل گذاشته شود و ستاد کل اين تخصيص اعتبار را انجام بدهد زيرا هيچ يک از نيروها ارتباط مستقيم با دولت و مجلس ندارند.
بيشتر بخوانيدبودجه پيشنهادي دولت براي تقويت بنيه دفاعي: 1300 ميليون دلار
کاهش عجيب بودجه چند طرح کليدي ارتش + جدول و جزئيات
عضو کميسيون امنيت ملي مجلس ادامه داد: از زماني که اوضاع عراق و اوکراين بحراني شد، ترانزيت اين خطوط هوايي بر دوش ايران افتاد و لذا اين امر باعث شد تا مبلغي بالغ بر 1800 تا 2000 ميليارد تومان در سال طبق قوانين بين اللملي به ايران پرداخت شود و پيشنهاد ما اين بود که از اين محل، اعتباري براي تقويت بنيه پدافند هوايي از طريق ستاد کل در اختيار قرارگاه پدافند هوايي گذاشته شود.
حسن بيگي درپايان خاطر نشان کرد: اگر دولت اين موضوع را در لايحه بودجه سال 97 پيش بيني نکرده باشد ما در کميسيون امنيت ملي و تلفيق تخصيص اعتبار به قرارگاه پدافند هوايي را پيشنهاد خواهيم داد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۵۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور طی نامه شماره ۲۹۷۲ مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ توسط رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح و کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور ابلاغ شد.

براساس تبصره یک، قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، کارگروه (کمیته) دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، بالاترین مرجع تصمیم گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مزبور برای همه دستگاه‌های لشکری، کشوری، بخش دولتی و عمومی غیردولتی لازم الاجراست و مستنکفین علاوه بر جبران خسارت وارد شده، به مجازات موضوع ماده (۵۷۶) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب ۲ /۳ /۱۳۷۵ محکوم می‌شوند و چنانچه خساراتی وارد نشده باشد، برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۷ /۹ /۱۳۷۲ با مستنکف رفتار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تلاش بلینکن برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است
  • «حجت عباسی» فرمانده پدافند هوایی شرق شد
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود