Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-وزیر دادگستری تاکید کرد: در طول ۳۸سال خدمت به این باور رسید‌ه‌ام که نیاز جامعه ما چه در حوزه وکالت و چه قضاوت به محبت، عاطفه و کرامت به اندازه اکسیژن است. محبت تنها نیاز اطفال نیست بلکه این محبت‌کردن به روحیه آدم کمک می‌کند.سیدعلیرضا آوایی در نشست با روسای کانون‌های وکلای دادگستری و اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، گفت: این دعوت اگر به صرف دیدار باشد نیز موضوعیت دارد زیرا نفس باهم بودن و صحبت کردن موضوعیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من در پست‌های مختلفی که حضور داشتم به همکاران زنگ می‌زدم و حال و احوال می‌کردم. بعضی فکر می‌کردند که برای حضور غیاب با آنها تماس گرفته‌ام. از بس این مسائل در فرهنگمان فراموش شده،  چنین اقداماتی عجیب به نظر می‌رسد.

وزیر دادگستری با بیان اینکه من ذاتا آدم خوش بین و امیدواری به آینده هستم، اظهار کرد: فکر می‌کنم مشکلاتی که وجود دارد را می‌توانیم حل کنیم و هنوز دیر نیست. اگر مشکلات را منصفانه ریشه یابی کنیم قطعا می‌توان به حل آنها خوشبین بود.

وی به ارتباط خود با کانون‌های وکلا و خود وکلا در دورانی که رییس دادگستری خوزستان، اصفهان و تهران بود اشاره کرد و افزود:‌ من احساس محبتی با کانون وکلا و جمع وکلا داشتم. در زمانی که در خوزستان کار می‌کردم یادم نمی‌آید دغدغه ما این باشد که همکاران درگیر فسادی شوند. در گذشته در اصفهان هم اعلام کردم که ۴۰۰ قاضی در اصفهان داریم اگر آدم فاسدی بین آنها می‌شناسید.

رییس سابق دادگستری تهران ادامه داد:‌ زمانی که به تهران آمدم نتوانستم این ادعا را کنم چرا که برخی مشکلات را داشتیم ولی باز برای آن چاره اندیشی کردم. بهرحال همه بشر و درگیر وسوسه و لغزش هستیم اما بسیاری از توصیه‌های ما جواب داد ولی در مواردی که جواب نداد، قرار شد افراد با هماهنگی کمیسیون نقل و انتقالات از دستگاه قضایی منفک شوند.

وزیر دادگستری تاکید کرد: در طول ۳۸سال خدمت به این باور رسید‌ه‌ام که نیاز جامعه ما چه در حوزه وکالت و چه قضاوت به محبت، عاطفه و کرامت به اندازه اکسیژن است و این جایش خالی است. محبت تنها نیاز اطفال نیست بلکه این محبت‌کردن به روحیه آدم کمک می‌کند.

آوایی با بیان اینکه در این سال‌های اخیر شاهد افت و خیز در وکالت و قضاوت بودیم، خاطر نشان کرد: در این سال‌ها با مشکلات زیادی مواجه شدیم و باورم این است که باید برای این مشکلات چاره‌اندیشی کرد. باید نظرات دوستان را بگیریم و ببینیم با این ظرفیت‌ها چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم.

وی ادامه داد: من بخاطر سمتی که دارم به رییس‌جمهور و مسئولان قضایی دسترسی دارم و می‌شود از این موقعیت استفاده کرد. به‌هرحال این مناصب ابزاری است تا گره‌ای باز شود. اگر فکر کنیم پست ما یک منصب دنیایی است معلوم است که خود را نشناخته‌ایم و نمی‌توانیم برای کشور کاری کنیم.

وزیر دادگستری تاکید کرد: من از امیدواری بی‌جا خوشم نمی‌آید. با آیه یاس خواندن مشکلی حل نمی‌شود. باید با واقع بینی نگاه کرد و انشالله از کل ظرفیت دادگستری استفاده کنیم تا وضعمان بهتر شود.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۰۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در سیستان و بلوچستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در راستای تحقق اهداف سیاست‌های کلی قضائی و اجرای بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و سازمان بسیج حقوق‌دانان استان سیستان و بلوچستان منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان، حجت‌الاسلام غلامرضا نجفی اظهار کرد: در زمینه ارتقای سواد حقوقی و قضائی جامعه و تأکیدات ریاست قوه قضائیه و گسترش میزان مشاوره‌های حقوقی در جامعه با هدف آشنا کردن مردم با حقوق و وظایف خود، افزایش کارآمدی نظام در عرصه قضائی و ارتقای عدالت، همچنین افزایش صلح و سازش و استفاده از معتمدان و متنفذان می‌توان باعث کاهش برخی مشکلات و معضلات در جامعه شد.

وی افزود: جامعه هدف و دامنه فعالیت این طرح، همه شهروندان و اعضای خانه‌های سازش و مراجعان مردمی برای اخذ مشاوره حقوقی و ملاقات با مشاوران و کارشناسان حقوقی با اولویت محلات حاشیه‌نشین شهر است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان بیان کرد: در همین راستا محورهای مشاوره در زمینه حقوقی کیفری، خانواده، رعایت حقوق شهروندی، انعقاد قراردادها مانند خریدوفروش املاک و خودرو و همچنین آشناسازی مردم با قوانین و مقررات حقوقی است.

وی گفت: همچنین در سال گذشته طرح قاضی مدرسه در سطح استان انجام شد و در سال‌جاری با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای همچون عکس نوشته، اینفوگرافی و پادکست با توجه به جامعه هدف در بسترهای مختلف شبکه اجتماعی به صورت مستمر انجام خواهد شد.

نجفی اذعان کرد: هدف بر آن است تا با شناسایی مساجد پرمخاطب محلات شهری در تمام شهرستان‌های استان با حضور وکلای مجرب و کارشناسان حقوقی، ارتقای آگاهی‌های همگانی به نحو مؤثر عملیاتی شود، علاوه بر این با استفاده از ابزارهای تعاملی قوه قضائیه همچون سامانه سجام یا سامانه سامع و توسعه گفتمان مردمی کردن راهبرد پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی، بدون شک مردم نقش و مشارکت موثرتری در احیا و نهادینه‌سازی مقوله پیشگیری از آسیب‌های پر تکرار محلات ایفا کنند.

معاون رئیس کل دادگستری استان با اشاره به نقش و جایگاه مساجد در تحولات اجتماعی محلات خاطرنشان کرد: شاخص پایبندی مذهبی در محلات و بین ساکنان استان بالاست بنابراین با همکاری بسیج حقوقدانان و مرکز وکلا و از طریق معاضدت‌های حقوقی و ارتقای دانش پیشگیرانه به ویژه در حوزه تبیین جرایم و مجازات‌های پرتکرار می‌توان به نحو مؤثری فرآیند شکل‌گیری پرونده‌های مفتوحه در دستگاه قضائی را مدیریت و مهار کرد.

کد خبر 751317

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در سیستان و بلوچستان
  • ۱۰ دلیل برای بی خوابی در زنان | یک زن چقدر به خواب نیاز دارد؟
  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • جایگاه قضاوت در نظام اسلامی بسیار رفیع است
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • توان علمی دانشگاه فردوسی مشهد باید به حل مشکلات کمک کند
  • شورای حل اختلاف فراجا در کرمان فعال شد