Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- وزير خارجه سابق آمريکا روز سه شنبه در اجلاس پيگيري توافق مقابله با گرمايش زمين ، عقب نشيني آمريکا از معاهده آب و هوايي پاريس را شرم آور توصيف کرد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از پاريس، `جان کري` در نشست پيگيري توافق مقابله با گرمايش زمين در پاريس، جايي که تصميم دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا با انتقادهاي شديدي روبرو شد، گفت: `اين شرم آور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصميم ترامپ واقعا شرم آور است`.
جان کري که در کنار `باراک اوباما` رئيس جمهوري پيشين آمريکا تلاش هاي زيادي براي امضاي توافق آب و هوايي پاريس در سال 2015 انجام داد، گفت: اين تصميم ترامپ در واقع يک تصميم تخريبي با هدف سياسي است.
جان کري گفت: اگر حقيقت را مي خواهيد بدانيد، اين دونالد ترامپ است که از توافق پاريس خارج شده است نه ملت آمريکا. بسياري از شهرها و کارخانجات آمريکايي همچنان به اين معاهده وفادار و پايبند هستند.
بان کي مون دبيرکل پيشين سازمان ملل متحد نيز در اين نشست از تصميم دونالد ترامپ درباره معاهده آب و هوايي پاريس انتقاد کرد و آن را تصميمي سياسي خواند که از نظر اقتصادي غيرقابل پذيرش است.
اگر بخواهيم صادق باشيم بايد بگوييم ‏اوضاع در جهان دچار آشفتگي ‏است و آنقدر دليل وجود دارد ‏که ما درباره وضع کنوني ‏جهان نگران باشيم.‏
وي در همين باره افزود: جهان ‏با همان مشکلات گذشته مواجه است ‏اما تفاوتي که بين مشکلات امروز ‏با مشکلات گذشته وجود دارد ‏اين است ما در گذشته هنگامي ‏که با چنين مشکلاتي مواجه مي ‏شديم رهبران شجاع و با بينشي ‏داشتيم که وارد عمل مي شدند و‏ درک مي کردند که ‏بايد از طريق همکاري با ديگران مشکل را ‏حل کنند. ‏
`دونالد ترامپ` رئيس جمهوري آمريکا که در کارزار انتخاباتي اش وعده داده بود که درصورت ورود به کاخ سفيد بلافاصله از توافق آب و هوايي پاريس خارج شود، بعداز پيروزي در انتخابات در کوتاه ترين مدت از اين معاهده بين المللي خارج شد که با انتقاد شديد کشورهاي اروپايي از جمله آلمان و فرانسه روبرو شد.
توافق نامه پاريس تحت پيمان ‌نامه سازمان ملل در تغيير اقليم درخصوص کاهش انتشار گازهاي گلخانه‌اي، سازگاري و امور مالي است که از سال 2020 شروع مي‌شود. متن توافق از سوي نمايندگان 195 کشور در کنفرانس تغيير آب و هوايي 2015 سازمان ملل در پاريس تصويب شد.
شبک**اروپام**9041**1392**مترجم: منوچهر جعفري**انتشار: ابوالفضل بابايي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۱۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاپید: نتانیاهو هیچ بهانه‌ای برای رد توافق تبادل اسرا ندارد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از شبکه الجزیره، «یائیر لاپید» رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در این باره اظهار داشت: به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا اعلام کردم که «بنیامین نتانیاهو» دیگر هیچ عذر و بهانه سیاسی برای امضا نکردن توافق مبادله افراد ربوده شده (اسرای صهیونیست در نوار غزه) ندارد.

بلینکن امروز با لاپید در تل‌آویو دیدار و رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در چارچوب سفر منطقه‌ای خود برای پیگیری و بررسی مذاکرات آتش‌بس در غزه، سه‌شنبه شب وارد اراضی اشغالی فلسطین شد.

این چندمین سفر وزیر امورخارجه آمریکا به اراضی اشغالی از زمان جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لاپید: نتانیاهو هیچ بهانه‌ای برای رد توافق تبادل اسرا ندارد
  • تمجید دونالد ترامپ از دستگیری دانشجویان معترض 
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • روایت رسانه اسرائیلی از عقب‌نشینی جزئی تل‌آویو برای توافق با حماس
  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟