Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه آمریکا در عقب نشینی آشکار از مواضع سابق خود تاکید کرد، این مردم سوریه هستند که باید درمورد آینده بشار اسد، رئیس‌جمهور فعلی سوریه تصمیم‌گیری کنند.

ایران آنلاین / هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سرنوشت اسد مساله‌ای است که نه آمریکا بلکه خود مردم سوریه در مورد آن تصمیم‌گیری خواهند کرد "اما باید بگویم اسد در آینده سوریه جایی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

پیشتر خبرگزاری رویترز به نقل از یک مسئول آمریکایی اعلام کرده بود، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا قصد دارد در اظهارات آتی خود بر این مساله تاکید کند که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه جایگاهی در آینده این کشور ندارد.

تیلرسون پیشتر اعلام کرده بود: آمریکا می‌خواهد سوریه‌ای کامل و یکپارچه تشکیل شود که بشار اسد در حکومت آن نقشی نداشته باشد. وی افزود: دوره خانواده اسد به پایان خود نزدیک شده و تنها مساله باقی مانده چگونگی تحقق این امر است.

آمریکا بارها خواستار کناره‌گیری اسد از قدرت شده و مدعی است که "اسد مشروعیت خود را از دست داده است." در مقابل رئیس‌جمهور سوریه با تاکید اینکه سرنوشت رهبری سوریه را مردم این کشور تعیین می‌کنند،‌اینگونه فراخوان‌های آمریکا را بی‌ارزش خواند.

بقای نیروهای ائتلاف در سوریه
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه تاکید کرد: ماموریت ائتلاف ضد داعش در سوریه هنوز پایان نیافته و باقی ماندن این ائتلاف در سوریه هیچ ارتباطی به ماندن نیروهای روسی در این کشور و یا خروج آنها ندارد.

ناوئرت در پاسخ به سوالی درباره اینکه مسکو خروج نیروهایش از سوریه را اعلام کرده گفت: نمی‌توانم درباره اقدامات روسیه چیزی بگویم بنابراین باید شما را در این زمینه به دولت روسیه ارجاع دهم. وی افزود: روسیه بر این باور است که کارش در سوریه پایان یافته اما ماموریت ما در سوریه هنوز تمام نشده است.

این مقام آمریکایی با طرح این ادعا که روسیه میانجی شفافی درمورد قراردادها نبوده در ادامه گفت: منظور من در اینجا حضور کامل ائتلاف در سوریه است. هنوز گروه‌های کوچکی از داعش در سوریه وجود دارند و این کشور به برقراری ثبات نیازمند است. پیشتر ما از خنثی سازی مین‌ها و برچیده شدن آوارها در سوریه صحبت می‌کردیم.اگر روسیه انتخاب کرده که نیروهایش را از سوریه خارج کند باید تاکید کنم که این انتخاب به آنها مربوط است اما ما با شرکایمان در زمینه گسترش ثبات در سوریه به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهیم.

ناوئرت در واکنش به گزارش اخیر مجله نیویورکر که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را به پذیرش ابقای اسد در قدرت تا برگزاری انتخابات سوریه در سال ۲۰۲۱ متهم کرده بود،‌ گفت: ما چنین چیزهایی را نمی‌پذیریم. باقی ماندن یا رفتن اسد را نه آمریکا بلکه خود مردم سوریه تعیین می‌کنند.

وی تاکید کرد: آمریکا همچنان به نتایج مذاکرات ژنو پایبند بوده و بر این باور است که آینده سوریه نمی‌تواند شامل بشار اسد باشد اما در نهایت تصمیم‌گیری در مورد این مساله به مردم سوریه مربوط است.

وی در ادامه گفت: روسیه اعلام کرد که در زمینه مشارکت هیات دمشق در مذاکرات ژنو کمک خواهد کرد و به بخشی از این مساله عمل کرد اما این هیات مذاکرات را ترک کرد در حالی که هیات مخالفان در مذاکرات ماند.

وی با تقدیر از حضور مخالفان سوری در مذاکرات ژنو این مساله را "بسیار خوب" توصیف کرد و در پایان ابراز امیدواری کرد که روسیه به تلاش‌های خود برای مشارکت دادن هیات دمشق در مذاکرات ژنو ادامه دهد. / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۷۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت فلسطین: اشغالگران مجبور شدند پیشنهاد خود را تغییر دهند

یکی از رهبران مقاومت فلسطین به المیادین تاکید کرد که اشغالگران مجبور به ایجاد تغییراتی در آخرین پیشنهاد خود در مذاکرات شدند و خاطرنشان کرد که حماس به مصر اطلاع داده است که هیچ فرمولی را که شامل آتش‌بس و عقب نشینی اشغالگران از غزه نباشد، نمی‌پذیرد.

به گزارش ایسنا، یکی از رهبران مقاومت فلسطین به المیادین تاکید کرد که رژیم اشغالگر اسرائیل مجبور به ایجاد تغییراتی در آخرین پیشنهاد خود شده است، پیشنهادی که مدتی پیش به میانجیگران ارائه شده بود.

این چهره مقاومت توضیح داد که این اصلاحات پس از آن صورت گرفت که اشغالگران به این باور رسیدند که مخالفت حماس و گروه‌های مقاومت با پیشنهاد اخیر «مطلق و قاطع» است.

وی با بیان اینکه اسرائیلی‌ها در حال حاضر با مصر در تماس دائمی هستند تا به فرمولی برسند که مقاومت بتواند آن را بپذیرد، خاطرنشان کرد: حماس به قاهره اطلاع داده است که هیچ پیشنهاد یا فرمولی را که شامل آتش‌بس و عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی از نوار غزه نباشد، نمی‌پذیرد.

در این رابطه احمد عبدالهادی، نماینده حماس در لبنان روز پنجشنبه تاکید کرد که این جنبش همیشه علاقه مند به دستیابی به فرمول یا توافقی است که از طریق آن تجاوز به غزه پایان یابد.

وی در گفت‌وگو با المیادین با تاکید بر اینکه جنبش حماس مقصر تزلزل در مذاکرات نیست، بر جدیت و انعطاف‌پذیری حماس در مذاکره بر خلاف طفره روی نخست‌وزیر اشغالگر و وارونه‌کردن ایده‌ها تاکید کرد؛ موضوعی که مذاکرات را در یک دور باطل می‌چرخاند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • مقاومت فلسطین: اشغالگران مجبور شدند پیشنهاد خود را تغییر دهند
  • مذاکرات آژاکس با ژاوی پیش از ماندگار شدن این سرمربی در بارسلونا
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان