Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@01:25:03 GMT

سايه ديفتري بر بازيهاي آسيايي 2018 اندونزي

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۷۴۸۷

سايه ديفتري بر بازيهاي آسيايي 2018 اندونزي

خبرگزاري آريا - کوالالامپور - ايرنا - شيوع بيماري ديفتري در اندونزي سبب شد تا جاکارتا در هفته جاري طرح ملي واکسيناسيون اجباري ميليون ها کودک عليه اين بيماري را آغاز کند و در تلاش است تا قبل از آغاز بازي هاي آسيايي که ميزباني آن را به عهده دارد، اين بيماري را ريشه کن کند.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا اين اقدام دولت اندونزي پس از آن صورت گرفت که دهها نفر در اثر شيوع بيماري ديفتري دراين کشور درسال جاري جان خود را ازدست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ديفتري يک بيماري با عفونت باکتريايي است که عارضه هايي مانند مشکلات تنفسي حاد، نارسايي قلبي، فلج و حتي مرگ در صورت عدم درمان را به جاي مي گذارد.
سازمان بهداشت جهاني نيز بتازگي با انتشار گزارشي اعلام کرد شيوع بيماري هاي واگيردار در اندونزي با 250 ميليون نفر نسبتا نادر است، اگرچه اين کشور در سالهاي 2011 تا 2015 دومين کشور بعد از هند بود که شاهد همه گيري يک نوع بيماري بود.
طبق گزارش جاکارتاپست، وزارت بهداشت اندونزي برنامه واکسيناسيون اجباري کودکان و نوجوانان عليه بيماري ديفتري از روز گذشته در سه استان پرجمعيت کشور، از سوي جمله جاکارتا پايتخت،آغاز شده است و احتمالا به مدت يک ماه ادامه خواهد داشت.
طبق اين گزارش، اين وزارت خانه اندونزي از سال گذشته تاکنون شيوع ديفتري در جاکارتا 42 درصد افزايش داشته و اين رقم به 590 مورد ابتلا رسيد که منجر به 32 مرگ نيز شده است.
وزارت بهداشت اندونزي ناآگاهي عمومي را مهمترين عامل شيوع اين بيماري دانسته و از رسانه ها براي انتقال صحيح اطلاعات موردنيازمردم براي پيشگيري و مقابله با همه گيري آن کمک خواسته است.
طبق اين گزارش واگيري اين بيماري عمدتا درميان خانواده هاي فقير اندونزيايي بوده است.
`جين سوئي پاردي` يکي از مسئولان ارشد وزارت بهداشت اندونزي گفت: با توجه به اينکه شيوع ديفتري در اندونزي نادر بوده است، بنابراين مردم از مخاطرات اين بيماري آگاه نبودند و بسياري از خانواده ها فرزندان خود را حتي عليه اين بيماري واکسينه نکرده بودند.
مقام هاي اندونزي درعين حال درتلاش هستند تا قبل از برگزاري بازي هاي آسيايي 2018 که قرار است بين 18 آگوست تا دوم سپتامبر 2018 ( 27مرداد و 2شهريور سال آينده) در اين کشور برگزار شود ، اين بيماري خطرناک را سرکوب کنند.
مسابقات آسيايي 2018 ، هجدمين دوره بازي‌هاي چندورزشي شامل کشتي، فوتبال،دو و ميداني ، واليبال و تکواندوست که در سطح قاره آسيا برگزار مي شود. پيشتر ويتنام براي برگزاري ين بازي‌ها برگزيده شده بود اما هانوي به دليل مشکلات مالي از ميزباني بازي‌ها صرفنظر کرد و ميزباني به شهر جاکارتا داده شد.
ديفتري همچنين به عنوان يکي از مهمترين چالش هاي سلامت در کشورهاي عضو اتحاديه جنوب شرق آسيا `آ سه آن ` مطرح است به گونه اي که تاکنون حدود هشت ميليون کودک و نوجوان در سراسر اين منطقه اين واکسن را براي جلوگيري از شيوع بيماري دريافت کرده اند.
آساق** 1599** مريم شفيعي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۷۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد

توماس باخ با اعلام اینکه ورزشکاران فلسطینی در المپیک حاضر خواهند شد اعلام کرد حتی اگر ورزشکاری از فلسطین سهمیه نگیرد هم کمیته بین المللی المپیک به ورزشکاران این کشور مجوز حضور خواهد داد.

به گزارش ایسنا، توماس باخ و کمیته بین‌المللی المپیک به ورزشکاران فلسطینی اجازه شرکت در بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس را خواهند داد. علاوه بر این، ورزشکاران فلسطینی حتی اگر سهمیه هم کسب نکنند، به المپیک خواهند رفت و دعوتنامه های فردی به آنها داده می شود.

توماس باخ درباره این موضوع گفت: ما کاملا تعهد داده‌ایم که حتی اگر هیچ ورزشکار فلسطینی نتواند سهمیه کسب کند، کمیته ملی المپیک فلسطین از دعوت‌نامه‌های ما برای حضور در المپیک بهره خواهد برد. شش تا هشت ورزشکار بر این اساس از فلسطین می‌توانند در المپیک حاضر باشند.

به گزارش ایسنا،  ورزشکاران روسیه و بلاروس در وضعیت بی طرف در بازیهای المپیک شرکت خواهند کرد و فقط می‌توانند در مسابقات انفرادی بدون پرچم و نشان کشورشان حضور داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد
  • در اوج تجربه بودم/کاش زودتر می‌گفتند!
  • ویدیو/ ملی‌پوش واترپلو که پس از طلسم‌شکنی حذف شد!
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • از بازی با استقلال خیالمان راحت است | انگیزه آسیایی شدن داریم
  • مدیرعامل ملوان: صحبت‌های تارتار زنگ خطر بود
  • سایه یک زن مرموز بر تیم سپاهان؛ شیدا مقصودلو کیست و چه نسبتی با ژوزه مورایس دارد؟
  • برنده پلی‌آف آخرین مسافر آسیایی جام‌جهانی / افغانستان و قرقیزستان به‌دنبال کسب سهمیه پنجم