Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مجلس در پاسخ به تذکر عضو کمیسیون برنامه و بودجه مبنی بر انتقاد از مشخص و شفاف نبودن دلایل رد مصوبات مجلس توسط شورای نگهبان، تصریح کرد: برخی مسائل بین مجلس و شورای نگهبان مکرر رد و بدل می‌شود.

به گزارش حوزه پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، جهانبخش محبی‌نیا در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 22 آذرماه) مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده 200 و 24 قانون آئین نامه داخلی مجلس تذکر داد و گفت: براساس ماده 200 در صورتی که مصوبات مجلس رد شود علت آن باید از سوی شورای نگهبان به صراحت مطرح گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از دلایل رد مصوبات مختلف توسط شورای نگهبان افزود: در خصوص مصوبه استاندارد یا حمل سلاح سرد دلایل رد توسط شورای نگهبان به صراحت بیان نشده به طوری که این مصوبات برای چندین مرتبه بین مجلس و شورای نگهبان رد و بدل گشته است.

وی تاکید کرد: ساطور یا موضوعاتی از این دست دغدغه اصلی کشور نیست بهتر است مسائلی چون ربای بانکی، تبعیض و فساد نهادینه شده مورد توجه قرار گرفته زیرا دارای ایراد صریح شرعی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با قسم به روح امام خمینی (ره) و تاکید بر جلوگیری از این وضعیت تصریح کرد: در صورت ادامه وضع موجود شأنی برای کشور و شورای نگهبان باقی نخواهد ماند، متاسفانه مردم از این وضعیت ناراضی هستند زیرا دغدغه های اصلی آن ها نادید گرفته شده است.

لاریجانی در پاسخ به تذکر این نماینده یادآور شد: در خصوص مصوبه حمل سلاح سرد و ایراداتی که شورای نگهبان گرفته باید به فسلفه طرح این مصوبه توجه کرد در واقع نبود قانون و اخلالی که توسط عده ای شرور در جامعه ایجاد شده است سبب شد تا به این موضوع برای تامین امنیت روانی پرداخته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تائید اظهارات محبی نیا مبنی بر رد بدون دلیل بسیاری از مصوبات مجلس گفت: برخی مسائل بین مجلس و شورای نگهبان مکرر رد و بدل می شود در صورتی که باید راهکار مناسبی برای این موضوعات ارائه شود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۷۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کمال سروی‌ها ظهر دوشنبه با حضور در استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ استان به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، اما در خراسان رضوی الکترونیکی نیست.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی بیان کرد: انتخابات دور اول در ۱۱ اسفند سال گذشته با حضور گسترده مردم با مشارکت بالا برگزار شد. ۴ داوطلب به مجلس راه یافتند و در دور دوم انتخابات بین دو نفر از داوطلبان انتخابات برگزار خواهد شد و فردی که بالاترین آرا را کسب کند به عنوان نماینده پنجم وارد مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

وی افزود: دور اول انتخابات در فرایند انتخابات مراحل تجمیع آرا و شمارش بعد از اینکه فرماندار بررسی‌های خود را انجام داده بودند نتیجه بررسی‌ها را اعلام کردند در حالی که یک مرحله قبل آن این است که حتماً تجمیع آرایی که شورای نگهبان انجام داده را انطباق دهند و بعد اعلام کنند، بلافاصله جلسه با فرماندار برگزار شد و خود ایشان شاهد بودند احسان عظیمی راد حد نصاب رأی را کسب کردند و محرز شد که نفر چهارم هم وارد مجلس شود.

سروی‌ها گفت: چون در دور اول انتخابات ۴۵۰ داوطلب داشتیم شمارش آرا سخت و زمانبری بود، اما در دور دوم انتخابات دو داوطلب داریم؛ از این رو در زمان کمتری نتایج اعلام خواهد شد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی با اشاره به اینکه تمام پیش بینی‌ها برای عدم تخلف در انتخابات لحاظ شده است، بیان کرد: امکانات دولتی، صدا و سیما و ادارات را در اختیار تبلیغات داوطلبین قرار دادیم در ذیل کمیسیون تبلیغات به صورت عادلانه این امکانات توزیع شد.

وی افزود: انتخابات سال‌های گذشته پر هزینه و پر تخلف بود اما در این دوره، تخلفات محدود و کم بود به طوری که در حد تذکر بود، در مشهد پرونده تخلف تشکیل نشد.

سروی‌ها با خاطر نشان کردن اینکه هزار و ۲۰ شعبه در مشهد و ۴۴ شعبه در کلات در دور دوم انتخابات فعال خواهند بود، افزود: ۶۰ شعبه سیار در دور دوم خواهیم داشت اما ملاک ما در ارسال شعب سیار اماکن اجتماعی ذیل پادگان‌ها بیمارستانها و زندان هاست که تجمع جمعیتی داریم.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی با بیان اینکه تخلف یا تقلب اثرگذار در کشور ما نمی‌تواند صورت بگیرد، افزود: هیأت اجرایی در دولت‌ها و شورای نگهبان نظارت می‌کند و نماینده داوطلبان نیز بر صندوق‌ها نظارت دارند.

کد خبر 6098181

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود
  • اطلاعیه جدید درباره دلایل ردصلاحیت روحانی
  • واکنش سایت حسن روحانی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره دلایل ردصلاحیتش
  • سخنگوی شورای نگهبان: رد صلاحیت حسن روحانی دلایل متعدد دارد / ایرادات به لایحه حجاب پابرجاست
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • واکنش شورای نگهبان به اظهارات روحانی درباره دلایل رد صلاحیتش
  • آغاز نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان/ زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شد/ دلایل متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد
  • دلایل ردصلاحیت روحانی علنی می‌شود/ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: رئیس دولت دوازدهم برای حفظ شأن شورای نگهبان این کار را می‌کند
  • انتقاد عضو حزب اعتدال و توسعه از شورای نگهبان