Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - استاندار تهران گفت: 19 شهرک از مجموع 31 شهرک صنعتی فعال در این استان، فاقد شبکه گازرسانی و 15 شهرک نیز فاقد برق صنعتی(3 فاز و فشارقوی) هستند.

به گزارش ایرنا، محمدحسین مقیمی روز چهارشنبه در جلسه ستاد برنامه ریزی و توسعه استان تهران در شهرستان قرچک، افزود: نبود این شبکه های زیرساختی، مشکلات زیادی را برای صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی و تولیدی این شهرک های صنعتی ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: نبود خدمات و شبکه های زیرساختی مانند آب، برق، گاز و تلفن در شهرک های صنعتی فعال استان تهران، یک ضعف جدی محسوب می شود که روند توسعه صنعتی و اقتصادی استان را دچار مشکل می کند.
استاندار تهران افزود: شهرداری ها و دستگاههای اجرایی خدمات رسان باید ظرف چند روز آینده، مجوزهای لازم برای تامین شبکه های خدماتی زیرساختی در این شهرک های صنعتی را صادر و کار را در کمترین زمان ممکن انجام دهند.
مقیمی گفت: دراین زمینه ضروری است تمامی دستگاه ها از جمله سازمان اوقاف برای رفع مشکلات صاحبان صنایع و تولیدکنندگان در شهرک های صنعتی، همکاری وهمراهی مناسب را داشته باشند.
به گفته وی، دستگاههای مسئول باید با دریافت هزینه های مربوطه، مجوزهای موردنیاز برای تامین و ایجاد خدمات زیرساختی در بخش های صنعتی و تولیدی استان تهران را به سرعت صادر کنند.
استاندار تهران تصریح کرد: اگر قرار باشد سرمایه گذار برای گرفتن یک مجوز ساده در زمینه تامین برق و گاز، یک سال در دستگاه های اجرایی معطل شود به طور قطع، فرآیند سرمایه گذاری خود را به منطقه دیگری انتقال خواهد داد.
وی با اشاره به بازدید اخیر خود از شهرک های صنعتی استان تهران اشاره و تاکید کرد: یک سرمایه گذار اقتصادی می گفت که اگر گاز به واحد تولیدی من بدهند، ظرف 32 روز کار تولید را آغاز کرده و برای 500 نفر شغل ایجاد می کنم.
استاندار تهران تصریح کرد: توجه به این موضوع و تلاش برای ایجاد زیرساخت های خدماتی، به طور قطع منجر به رفع مشکلات موجود به ویژه در بحث ایجاد اشتغال خواهد شد.
استاندار تهران گفت: اینکه شهرداری ها مجوزهای موردنیاز برای سرمایه گذاری بخش خصوصی را صادر نکنند به نحوی که افراد مجبور به مراجعه به استانداری شوند، بسیار بد است.
مقیمی تصریح کرد: شهرداری ها تحت نظارت معاونت عمرانی استانداری تهران کار می کنند و باید با نظارت دقیق، این قبیل مشکلات در سطح استان به سرعت حل شود.
وی تأکید کرد: مدیر را انتخاب نکرده ایم که به مردم نه بگوید، مدیران برای حل مشکلات مردم و کار و تلاش شبانه روزی برای رشد و توسعه کشور انتخاب و منصوب شده اند.
مقیمی گفت: بنده به عنوان استاندار و عالی ترین مقام اجرایی استان در صورتی که مدیران کار مردم را انجام دهند، شخصا به مشکل مردم رسیدگی می کنم چراکه وظیفه ما خدمت به مردم برای رفع مشکلات در حوزه های مختلف از جمله صنعت و کشاورزی است.
استاندار تهران اظهار کرد: سرمایه گذار بخش خصوصی برای گرفتن مجوز سرمایه گذاری در راستای رونق کار و تولید نباید از دنبال مدیران باشد، بلکه مدیران اجرایی باید برای جذب سرمایه گذار، مشکلات و نیازهای آنها در چارچوب قانون در کمترین زمان ممکن حل و تامین کنند.
استاندار تهران تأکید کرد: برهمین اساس باید مشکل آب ، برق و گاز تمامی شهرک های صنعتی استان تهران در کوتاهترین زمان ممکن رفع شود تا بتوانیم شاهد رونق فعالیت های اقتصادی و تولیدی در این شهرک ها باشیم.
مقیمی تصریح کرد: در صورت وجود این قبیل مشکلات، با فرماندار شهرستان مربوطه برخورد قاطع خواهد شد.

* ضرورت مقاوم سازی منازل روستایی
استاندار تهران در ادامه این جلسه با بیان اینکه در بحث مقاوم سازی منازل روستایی از میانگین کشوری پائین تر هستیم، گفت: براساس قانون، سالانه باید 10 درصد از منازل روستایی مقاوم سازی شود تا در یک بازه 10 ساله کار مقاوم سازی بناها در مناطق روستایی کشور تمام شود.
وی افزود: شهرستان قرچک دارای 9 هزار و 300 واحد مسکونی روستایی است که 7هزار و 370 واحد آن به مقاوم سازی نیاز دارد.
استاندار تهران امروز - چهارشنبه - در ادامه سفرهای شهرستان خود، به شهرستان قرچک رفته است.
ادای احترام به مقام شامخ شهدا، دیدار با خانواده شهدای شهرستان، شرکت در جلسات کاری و نشست با مدیران اجرایی و دیدار با مردم و نخبگان از جمله برنامه های سفر یک روز استاندار تهران به شهرستان قرچک است.
شهرستان قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سیدحسن میری - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/7254**1625

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۹۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود

استاندار مازندران گفت: بیش از ۲۰ میلیون گردشگر هر سال وارد مازندران می‌شوند، بنابراین توسعه زیرساخت‌های مساجد بین راهی اهمیت دارد و ضروری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، یوسف نوری در نشست با دبیران ستاد اقامه نماز مازندران بر لزوم اقامه نماز جماعت اول وقت در دستگاه‌های اجرایی مازندران تاکید کرد و گفت: افرادی که دچار ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شوند با فرهنگ و اقامه نماز بیگانه هستند و بخش عمده آسیب‌های اجتماعی ناشی از سبک شماری نماز است.

وی به ورود بیش از 20 میلیون گردشگر به مازندران اشاره کرد و یادآور شد: توسعه زیرساخت‌های مساجد بین راهی اهمیت دارد و تقویت در این زمینه ضروری است. 

استاندار مازندران تصریح کرد: نشست شورای اقامه نماز جزو برنامه‌های اولویت‌دار استان است و لازم است این نشست‌ها در شهرستان‌ها به صورت منظم برگزار شود.

همه دستگاه‌ها پای کار بیایند

دبیر شورای اقامه نماز مازندران هم با بیان اینکه باید مصوبات شورای اقامه نماز در دوره‌های گذشته از سوی مسئولان اجرایی شود، تاکید کرد: نیاز داریم تا همه دستگاه و نهاد‌ها در اجرای مصوبات شورای اقامه نماز پای کار باشند.

حجت الاسلام ابراهیمی تاکید کرد: اماکن و مساجد بین‌راهی باید برای اقامه نماز برای جانبازان و معلولان مناسب‌سازی شود.

وی با بیان اینکه هر ساله با جمعیت شناور روبه‌رو هستیم، افزود: مازندران قطب گردشگری بوده، اما متاسفانه بیشتر مساجد بین‌راهی در هنگام نماز صبح بسته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • رفع مشکلات مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی تکلیف مدیران است
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • صدور سند زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • سرانه درآمد مردم اردبیل افزایش یافته است
  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • ضعف شدید پیشاهنگی کرج در زیرساخت‌های شهری
  • کمبود ۱۲ هزار نفری نیروی کار د‌ر واحد‌های تولیدی و صنعتی قم
  • سکونت ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد