Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:19:44 GMT

اسیر شهدا شده ام/ شوقم کم نشده و باز می آیم

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۳۱۲۶۱

اسیر شهدا شده ام/ شوقم کم نشده و باز می آیم

اهواز ـ دانش آموزان مصدوم سانحه تصادف اتوبوس راهیان نور، از حس و حال خوب خود در یادمان ها و شوق دوباره برای حضور می گویند.

به گزارش خبرنگار مهر، نام راهیان نور که می آید بی فوت وقت معنویت عطر شهدا، از جان گذشتی ایثارگران، عشق جانبازان به وطن و نظام، بوی خون، خط معرفت اولیاء، دانش آموزانی مصمم چون شهید بهنام محمدی و فهمیده و هزار واژه زیبای دوران دفاع مقدس در ذهن افراد تداعی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانش آموزان پا به سرزمین هایی می گذارند تا متوجه شوند شهید فهمیده ها و محمدی ها در دوران حساس هشت سال دفاع مقدس با چه شیوه ای سعی در حفظ سنگر علم و دانش در کنار دفاع از کیان ایران اسلامی داشتند.

آنها می آیند تا احساسات خوب خود مانند جشن تولد را با شهدا تقسیم کنند و از عطر شهدا هوای نفس خود را متبرک کنند؛ می آیند تا غم های زندگی خود را با دیدن صلابت و شکوه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس کنار گذاشته و خیلی محکم و استوار به جنگ مشکلات بروند.

خوزستان در ایام جنگ و هشت سال دفاع مقدس به عنوان خط مقدم شناخته شده و یادمان های دفاع مقدس بسیاری از جمله طلائیه، شلمچه و هویزه دارد.

عصر ۲۱ آذر ماه خبر تصادف اتوبوس راهیان نور دانش آموزان استان البرز دل همه هموطنان را غمگین و هر کدام به سهم خود در فضای مجازی و واقعی نسبت به این حادثه ابراز همدردی داشتند.

یکی از پنج اتوبوس دانش آموزان کاروان راهیان نور در محور سوسنگرد ـ هویزه دچار سانحه شد و متأسفانه در این حادثه دلخراش دو دانش آموز، یک مربی زن و یک راوی مرد جان خود را از دست دادند.

مصدومان اتوبوس را به بیمارستان گلستان و بقایی اهواز منتقل کردند تا روند درمانی آنها در این بیمارستان ها ادامه داشته باشد.

مسئولان بسیاری از نیروی انتظامی، راه و شهرسازی، سپاه، آموزش و پرورش، فوریت های پزشکی، استانداری و دیگر نهادها و سازمان ها برای ابراز همدردی در هر دو بیمارستان حضور پیدا کرده اند.

دانش آموزان نگران و گاهی شاید بدون هیچ احساسی (چه خوشحالی و یا غم) خیلی ساکت در حال تردد در محوطه هر دو بیمارستان ها هستند، کارهای اولیه برای انتقال این دانش آموزان به خانه معلم و اردوگاه های اسکان راهیان نور انجام شده است.

معصومه غلامی دانش آموز اول دبیرستانی که هم آسیب دیده و هم گریه کرده گوشه ای نشسته است؛ خانواده وی خود را به اهواز رسانده اند تا دخترشان را از نزدیک ببینند.

گرفتار حس و حال خاص این مناطق شده ام

ناراحتی در چشمانش برق می زند ولی با مهربانی راضی به مصاحبه شد و در مورد سفرش می گوید: برای اولین بار است که در قالب اردوی کاروان های راهیان نور به استان خوزستان می آیم ولی قبلا یک بار با خانواده ام برای حضور در یادمان های دفاع مقدس به این استان آمدیم.

این دانش آموز ادامه می دهد: بار قبلی که به خوزستان آمدیم از منطقه عملیاتی و یادمان های دفاع مقدس شلمچه و طلائیه بازدید کردیم.

غلامی در ارتباط با حس و حال اولین حضورش در یادمان دفاع مقدس می گوید: حس و حال هیچ کسی در این مناطق قابل وصف نیست ولی بار اول حضورم فقط گریه کردم.

وقتی با این سوال که آیا تصادف پیش آمده از شوق او برای حضور دوباره در مناطق عملیاتی کم کرده، می گوید: اصلا اینطور نیست و باز هم با خانواده ام برای بازدید از یادمان های دفاع مقدس به استان خوزستان می آیم.

این دانش آموز در پایان می گوید: اسیر و مشتری شهدای هشت سال دفاع مقدس شده ام و دوباره برای بازدید از یادمان های دفاع مقدس برمی گردم.

علاقه مندی به حال و هوای معنوی راهیان نور

سارا کشت کار دیگر دانش آموز دوم دبیرستانی که از ناحیه زانو و گردن آسیب دیده نیز روی تخت بیمارستان مشغول صحبت با افراد است. این دانش آموز هم از ترس خود می گوید: خدا را شکر حالم خوب است ولی از وقوع این تصادف واقعا ناراحت و خیلی ترسیده ام.

او که قرار بود زیارت اولی راهیان نور باشد، ادامه می دهد: تعریف مناطق عملیاتی و حال و هوای معنوی آن را بارها شنیده بودم و دوست داشتم از نزدیک به این مناطق بیایم.

حس آرمان های شهدا در یادمان های دفاع مقدس

دختر کم سن و سال دیگری که آتل به گردنش بسته شده در حال قدم زدن در بخش است؛ ناراحتی انگار قرص سکوت به او خورانده ولی هنوز محکم و استوار ایستاده و وقتی به او می گویم "حالا که تصادف کردی دیگر به این مناطق برنمی گردی" در جواب می گوید: تصادف تنها یک پیشامد بوده و اصلا دلیلی ندارد که ما از راهی که انتخاب کردیم برگردیم و یا منصرف شویم.

بدون معرفی خودش ادامه می دهد: آرمان های شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس ایران اسلامی در تمام مناطق عملیاتی و یادمان های دفاع مقدس قابل مشاهده است، با کاروان راهیان نور آمدم تا این آرمان ها را با چشمان خود حس کنم.

این دانش آموز می گوید: حس و حال دانش آموزان متحول شده در مناطق عملیاتی دفاع مقدس خیلی برای من جذاب بود و دوست داشتم خود از نزدیک این حال و هوا را تجربه کنم.

سنی که به جنگ قد نمی دهد خواستار حفظ مناطق عملیاتی

او در پایان می گوید: سن و سالم به جنگ قد نمی دهد ولی ارزش های مناطق عملیاتی درگیر در زمان دفاع مقدس نباید بر کسی پوشیده باشد و از تمام مسئولان ملی تقاضا داریم تا از این سرمایه های معنوی نگهداری و آنها را به خوبی حفظ کنند.

دانش آموز دیگری که با پای لنگان در حال تردد است، می گوید: برای سومین باری هست که راهی یادمان های دفاع مقدس خوزستان شده بودم؛ هرکس به این مناطق پابگذارد همیشه دلتنگ حال و هوای خوبش خواهد بود.

او ادامه می دهد: تصادف شده ولی این سانحه تنها خاص اتوبوس ما نیست و در سال هزاران مورد تصاف رخ می دهد؛ قطعا این حادثه روی علاقه من به مناطق عملیاتی تأثیر نمی گذارد و باز برای زیارت و همنشینی با شهدا به یادمان های دفاع مقدس می آیم.

این دانش آموز کم  سن و سال که کلاس اول دبیرستان است، یادآور می شود: مناجات با خدا در کنار شهدایی که برای دفاع از میهن خود آزادنه ایستادند و تن به خفت ندادند حس و حالی دارد که هرکس، خود باید تجربه کند.

سایر دانش آموزان انگیزه ای برای مصاحبه ندارند اما همه یک صدا از عدم تأثیرگذاری این سانحه بر علاقه آنها مبنی بر حضور در یادمان های دفاع مقدس گفتند و از ما جدا شدند.

پیرمردی نگران مدام راهروهای بیمارستان بقایی را طی می کند؛ نمی داند بالای سر دانش آموزان بستری در اورژانس بماند یا به دختران سرحال تر سر بزند؛ می رود و می آید و مثل پدری مهربان فقط به فکر دختران است.

با اصرار و توضیح بسیار راضی به مصاحبه شد و خودش را ناصر عظیمی معرفی کرد؛ این پدر مسن به عنوان راوی در اتوبوس دیگری حضور داشته است.

او می گوید: از دو ساعت مانده به سقوط خرمشهر تا پایان هشت سال دفاع مقدس در مناطق جنوب و غرب کشور رزمنده بودم؛ با ۲۸ سال سابقه پاسداری در سپاه هشت سالی می شود که به عنوان راوی در خدمت مشتاقان کوی عشق رهروان نور یا همان کاروان راهیان نور هستم.

عظیمی ادامه می دهد: تمام زمان های مرخصی خود را برای کار روایت گری اختصاص داده ام و این کار باعث افتخار است تا دانش آموزان مشتاق به درک مفاهیم دفاع مقدس را راهنمایی کنم.

این راوی در ارتباط با حادثه نیز می گوید: دانش آموزان استان البرز در پنج اتوبوس به منظور شرکت در اردوی راهیان نور به سمت خوزستان در حرکت بودند که متأسفانه یکی از اتوبوس ها دچار سانحه شد.

عظیمی اضافه می کند: من در اتوبوس جلویی حضور داشتم و خیلی برای این دانش آموزان نگران شده ام. به تمام خانواده های داغدار، اهالی شهرستان البرز و سایر مردم تسلیت می گویم.

او با اشاره به اینکه راهیان نور فقط عشق است و بس می گوید: همه افراد خودشان باید در منطقه حضور داشته باشند تا ببینند چه جوانانی را به خاطر عملیات هشت سال دفاع مقدس از دست دادیم.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان نیز در بیمارستان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تصادف اردوی راهیان نور در جاده سوسنگرد به سمت دهلاویه رخ داد و متأسفانه چهار نفر در این حادثه فوت کردند؛ یک نفر معلم زن، یک نفر راوی مرد و دو نفر دیگر هم دانش آموز بودند.

سعید رضوانی با اشاره به مصدومیت بیش از ۲۰ دانش آموز دیگر ادامه داد: همه مصدومان به بیمارستان گلستان و شهید بقایی اهواز منتقل شدند.

وی تصریح کرد: همه مسئولان از همان ابتدا رسیدگی های لازم را انجام و هماهنگی برای اسکان سایر دانش آموزان و معلمان در خانه معلم اهواز صورت گرفت؛ کسانی که ترخیص می شوند نیز بلافاصله در محل تدارک دیده شده اسکان یافته تا بهبود پیدا کنند و امکان بازگشت به استان البرز را داشته باشند.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان یادآور شد: مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از همان ابتدا در محل حضور پیدا کرده و مسئولان آموزش و پرورش سوسنگرد نیز از زمان وقوع حادثه تاکنون حضور داشته و پیگیر هستند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۱۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، وحید بیگدلی از آغاز مرحله دوم اعزام دانش‌آموزان زیارت اولی به مشهد مقدس خبر داد و گفت: «مرحله دوم اعزام دانش‌آموزان دختر و پسر متوسطه اول به مقدس مشهد با مشارکت ۱۰ استان کشور از ۷ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۴ اردیبهشت‌ در قالب ۵ دوره اردویی برگزار خواهد شد.»

وی ادامه داد: «اردوی زیارت‌اولی‌ها طرحی ملی است که به تفکیک دختران و پسران دانش‌آموز و مقتضیات آنان برای آشنایی بیشتر با فرهنگ اسلامی، آداب زیارت، تمرین عادات صحیح زیست اجتماعی و آشنایی با جغرافیای کشور بزرگ‌مان، به‌صورت متمرکز توسط مرکز اردویی-گردشگری سازمان دانش‌آموزی برگزار می‌شود. در این اردوی زیارتی و معنوی علاوه بر زیارت بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا (ع)، برنامه‌های حرم‌شناسی، بازدید از موزه‌های حرم مطهر، برنامه‌های فرهنگی، مسابقات ورزشی، مسابقات فرهنگی و هنری گروهی، مراسم افتتاحیه و اختتامیه و اهدای بسته‌های فرهنگی پیش‌بینی شده است.» 

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی بیان کرد: «با توجه به ضرورت توجه به مناطق کم‌برخوردار و دور از مرکز در استفاده از ظرفیت‌های تربیتی و به‌خصوص برکات تشرف به زیارت دانش‌آموزان این مناطق از یک سو، همچنین حجم بالای عملیات اجرایی این طرح و هماهنگی‌های مورد نیاز آن از سوی دیگر، مخاطبان هدف این برنامه ترجیحا محدود به دانش‌آموزان متوسطه اول پایه‌های هفتم، هشتم و نهم مناطق کم‌برخوردار هستند که پیش از این فرصت تشرف به مشهد مقدس را نداشته‌اند.»

بیگدلی با بیان اینکه مدت اقامت دانش‌آموزان در این اردو چهار روز است، اضافه کرد: «دانش‌آموزان به تفکیک جنسیت و دوره در اردوگاه ثامن‌الحجج (ع) استان خراسان رضوی در شهر مشهد مستقر می‌شوند.» 

وی تاکید کرد: «این اردو به‌منظور تبیین و تعمیق اعتقادات دینی دانش‌آموزان و ایجاد ارتباط معنوی با ائمه اطهار، تقویت امید، نشاط، شادابی و ارتباط معنوی آنان، ایجاد زمینه رشد و پیشرفت جمعی، مسئولیت‌پذیری و مشارکت در فعالیت‌های گروهی دانش‌آموزان بر‌گزار می‌شود.» 

یادآور می شود ؛ این اردو‌ها از سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی شده و با در نظر گرفتن مرحله دوم اردو‌ها در سال تحصیلی جاری، تاکنون ۱۵۲۰۰ دانش‌آموز زیارت‌اولی از مناطق کم برخوردار کشور در این اردو‌ها شرکت کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • دانش‌آموزان و کودکان قربانیان اصلی جنایات اسرائیل هستند
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • سردار علی فضلی از مناطق راهیان نور بازدید کرد
  • کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار