Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل خانجانی روز چهارشنبه در نشست کارگروه مشارکت های مردمی و شورای سالمندان خمین افزود: این مبلغ شامل 2 میلیارد و 300 میلیون ریال کمک غیرنقدی و 950 میلیون ریال کمک نقدی است.
وی اظهارکرد: این نهاد حمایتی تلاش می کند از کمک خیرین در ایجاد اشتغال برای توانجویان، مددجویان و راه اندازی کارگاه های کوچک و زودبازده استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بر همین اساس یکی از خیرین نیکوکار این شهرستان، 500 میلیون ریال برای خرید چرخ خیاطی تولیدی کفش به منظور اشتغالزایی معلولان کمک مالی کرده است.
رئیس بهزیستی خمین اظهار کرد: توانجویان از طریق اشتغال در اجتماع حضور پیدا می کنند که این حضور اعتماد به نفس و خودباوری آنها را افزایش می دهد.
وی با اشاره به اینکه مناسب سازی معابر در اولویت کاری شورای شهر و شهرداری قرار گرفته تاکید کرد: مناسب سازی فقط به معلولان اختصاص ندارد بلکه سالمندان، زنان باردار و کودکان نیز نیاز به مناسب سازی معابر و اماکن عمومی در سطح شهر دارند.
خانجانی گفت: بسیاری از سالمندان برای حضور در مساجد ، امامزادگان و مطب پزشکان به دلیل نبود مناسب سازی فضای شهری برای عبور و مرور با مشکل تردد مواجه هستند.
رئیس شورای شهر خمین نیز در این نشست گفت: سد معبرهایی که توسط کسبه در پیاده رو ها و معابر ایجاد می شوند یکی از موانع مهم معلولان و سالمندان برای تردد در سطح شهر است.
محمدتقی عظیمی آگاه سازی، اعلام قوانین و مسائل شرعی سد معبر، تذکر کتبی و برخورد قانونی را از جمله راهکارهای مقابله با سد معبر عنوان کرد.
وی افزود: برابر قانون، فضاسازی مناسب شهری برای معلولان و جانبازان و ایجاد فرصت های برابر اجتماعی، اقتصادی با تسهیل در مبلمان شهری و استاندارد سازی سازه ها و تاسیسات از مسائلی است که باید با جدیت دنبال شود.
عظیمی تاکید کرد: تهیه بانک اطلاعاتی از نیازمندان یکی از راهکارهای عملیاتی برای جلوگیری از موازی کاری های نهادهای حمایتی وموسسات خیریه است.
معاونت بهداشت و درمان دانشکده علوم پزشکی خمین نیز در این نشست گفت: 15 هزار 644 سالمند در شهر و روستا شناسایی شده اند که از این تعداد هفت هزار و 293 مرد و هشت هزار و 351 زن در سامانه ثبت شده اند.
محمدعلی عروجی افزود: 17 هزار و 215 میانسال و سالمند تحت پوشش خدمات غربالگری تغذیه، ارزیابی فشارخون، دیابت، اختلال چربی، افسردگی قرار گرفتند.
هفت هزار نفر در خمین زیر پوشش نهاد حمایتی و خدماتی بهزیستی قرار دارند.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۱۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در دنیا اثبات کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید قاسم میرصادقی در خطبه‌های نماز جمعه خمین بیان کرد: ملت مظلوم فلسطین برخلاف کمبود امکانات رسانه‌ای و فناوری توانستند افکار عمومی را به نفع خود تغییر دهند.

وی افزود: عملیات وعده صادق و شکست همینه رژیم صهیونیستی اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دنیا، بیش از گذشته اثبات شد.

امام جمعه خمین با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان ادامه داد: ملت پاکستان از انجام عملیات وعده صادق بسیار خوشحال شدند و آیت الله رئیسی در وقت مناسب و در راستای تقویت همکاری‌ها به این کشور سفر کرد.

امام جمعه خمین در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز معلم تاکید کرد و گفت: معلمان به عنوان افسران میدان پیشرفت جامعه هستند و باید از ویژگی‌های برجسته ای برخوردار باشند.

حجت الاسلام میرصادقی با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری افزود: این شهید بزرگوار در زمان انحرافات دینی مانند چراغی روشن جامعه را هدایت کرد.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز کارگر نیز گفت: مسئولان برای رفع مشکلات جامعه کارگری نباید از هیچ کوششی دریغ کنند.

حجت الاسلام میرصادقی جامعه کارگری را وفادار به انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: کارگران هزاران شهید را تقدیم نظام اسلامی کردند.


.

کد خبر 6089091

دیگر خبرها

  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • رتبه برتر معاونت مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در کشور
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت
  • عملیات وعده صادق اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در دنیا اثبات کرد
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • بهره مندی ۶۸ روستای قزوین از نعمت گاز طبیعی
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان