Web Analytics Made Easy - Statcounter

فلسطینیان می‌گویند چنین پست‌ها و نوشته‌هایی بیانگر احساس سرخوردگی آنان نسبت به اشغال سرزمین‌های فسلطینی است؛ به خصوص آنکه فضای بیان اعتراض نیز محدودتر شده است و بسیاری از فلسطینیان برای بیان اعتراضات‌شان به فضای مجازی پناه برده‌اند. با این حال، پلیس دیجیتالی اسرائیلی شهروندان فلسطینی را رها نمی‌کند. آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین‌الملل- در سال‌های اخیر مقام‌های اسرائیلی با بازداشت و نگهداری صدها فلسطینی آنان را متهم کرده‌اند که شعله‌های خشونت را در کرانه باختری و اراضی اشغالی برافروخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنان مدعی هستند که این اقدامات «تحریک‌آمیز» از شکل‌های و طرق مختلفی بوده‌اند: پست‌های فیس بوک، انتشار مقالات، آهنگ، شعر و ترانه! در ماه‌های اخیر بسیاری از نویسندگان این مطالب در بازداشتگاه‌های اسرائیل به سر برده‌اند. 
به گزارش آفتاب‌نیوز، شبکه خبری «الجزیره» با انتشار گزارشی درباره کنترل اسرائیل بر شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، می‌نویسد که فلسطینیان می‌گویند چنین پست‌ها و نوشته‌هایی بیانگر احساس سرخوردگی آنان نسبت به اشغال سرزمین‌های فسلطینی است؛ به خصوص آنکه فضای بیان اعتراض نیز محدودتر شده است و بسیاری از فلسطینیان برای بیان اعتراضات‌شان به فضای مجازی پناه برده‌اند. با این حال، پلیس دیجیتالی اسرائیلی شهروندان فلسطینی را رها نمی‌کند. 

«دارین تاتور» شاعر ۳۶ ساله فلسطینی سه ماه را در زندان گذراند و بیش از دو سال در بازداشت خانگی قرار گرفت؛ آن هم به دلیل شعری که درباره مقاومت فلسطینیان در سال ۲۰۱۵ میلادی در فیسبوک منتشر کرده بود. اخیرا یک قاضی اسرائیلی به درخواست وکیل تاتور در دادگاه تجدیدنظر حکم آزادی او از بازداشت خانگی را صادر  کرد با این حال، تنها زمان آزادی او در خارج از خانه بیشتر شده است و صرفا اجازه دارد از ۹ صبح تا ۱۰ شب آزاد باشد آن هم البته با نظارت یک مامور که فعالیت‌هایش را هر لحظه رصد می‌کند. 
«یواو حیفاوی» فعال حقوق زندانیان در حیفا می‌گوید این زندانی نمی‌تواند زندگی طبیعی داشته باشد. او هنوز از دسترسی به اینترنت و انتشار آثارش محروم شده است. 
الجزیره می‌نویسد بسیاری از فلسطینیان مانند تاتور به دلیل انتشار پست در رسانه‌های اجتماعی به ویژه فیسبوک برای بیان اعتراض و مخالفت‌شان با اسرائیل بازداشت شده‌اند. 
براساس گزارش وزارت دادگستری اسرائیل، محاکمات مربوط به اتهامات علیه جوانان فسلطینی که در معرض اتهام «تحریک افکار عمومی» قرار گرفته‌اند از سال ۲۰۱۴ میلادی به این سو افزایشی سه برابری داشته است. گروه‌های حقوق بشر فلسطینی می‌گویند این روند هشدار‌دهنده است و باعث خدشه‌دار شدن آزادی بیان شده است. 
در دادگاه‌های نظامی اسرائیلی، فلسطینیان کرانه باختری به دلیل بیان دیدگاه‌های‌شان تحت تعقیب قرار می‌گیرند. طبق این مقررات آنان نباید در رسانه‌های اجتماعی پست انتقاد‌امیز منتشر کنند. «سحر فرانسیس» از گروه حقوق بشری «ادامیر» که از حقوق زندانیان فلسطینی در رام‌الله دفاع می‌کند می‌گوید که مقام‌های اسرائیلی از فرمان نظامی ۱۰۱ استفاده می‌کنند که طبق آن هرگونه انتشار مطلبی را در صورت تحریک سایرین ممنوع اعلام می‌کند و ده‌ها فعال فلسطینی به این اتهام و به دلیل انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی بازداشت شده‌اند. او به الجزیره می‌گوید تفسیر مقام‌های فلسطینی از این قانون گسترده و مبهم است و می‌تواند شامل انتشار هرگونه بیانیه، پوستر یا مقاله و شعری باشد. 
الجزیره می‌نویسد به طور مثال این تعریف گسترده از قانون سبب شد تا یک کارگر فلسطینی به دلیل ترجمه غلط با استفاده از نرم‌افزار آنلاین بازداشت شود آن هم به سبب انتشار عکسی از خود و گفتن صبح بخیر به زبان عربی. فیسبوک اما به اشتباه این جمله را به عبری به «به آنان حمله کنید» ترجمه کرده بود و به انگلیسی به «به آنان آسیب بزنید». این کارگر تنها پس از آن که پلیس متوجه خطای نرم‌افزار آنلاین شد از بازداشت آزاد شد. 
الجزیره می‌نویسد حملات اسرائیل تنها متوجه فعالان اینترنتی نیست و بر فیسبوک متمرکز نشده است بلکه اغلب هدف‌گیری علیه فعالان مدنی، دانشجویان و روزنامه‌نگاران است. در ماه اکتبر ارتش اسرائیل چندین فعال رسانه‌ای را در کرانه باختری بازداشت کرد که برخی از آنان از کارکنان کانالهای ماهواره‌ای بودند. برخی از آنان به اتهام ارائه خدمات به کانال‌های وابسته به حماس و تلویزیون «القدس» بازداشت شده بودند. 

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۱۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سید الحوثی: آمریکا شریک اسرائیل در تمام جنایاتش علیه فلسطینیان است

شبکه الجزیره گزارش داد، سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله یمن امروز پنجشنبه در سخنانی تصریح کرد: دشمن به انواع جنایات خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهد و نسل کشی و ویرانگری و ربودن فلسطینی‌ها را همچنان مرتکب می‌شود.

وی افزود: دشمن صهیونیست از تکنیک‌های جدیدی برای کشتار ملت فلسطین مرتکب می‌شود که از جمله آنها، پخش صدای فریاد ناله و درخواست کمک از طریق بلندگو‌های نصب شده بر روی پهپاد‌های خود است تا مردم پس از شنیدن صدا برای کمک به سمت منبع صدا حرکت کنند و پس از جمع شدن مردم در محل، آنها را هدف قرار دهد.

سید عبدالملک الحوثی تصریح کرد: نبش قبر و سرقت اعضای بدن بیماران و قتل پرسنل پزشکی از جمله دیگر جنایت‌های ارتش رژیم صهیونیستی در طول جنگ علیه غزه بوده است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌ها در غزه را به گور‌های جمعی تبدیل کرده است.

سید عبدالمالک بدرالدین الحوثی افزود: هر کاری که دشمن صهیونیستی انجام می‌دهد تحت حمایت همه جانبه از جکله مالی و تسلیحاتی آمریکایی‌هاست. نقش آمریکا در تجاوز به فلسطین به گونه‌ای است که گویی جنگ غزه، نبرد این کشور بوده است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها کشور قطر به عنوان یک کشور میانجی را برای اتخاذ دیدگاه همسو با آمریکا و اسرائیل علیه جنبش حماس تحت فشار قرار می‌دهند. آمریکا به قوانین و حقوق بشر و یا هر عنایونی که مطرح می‌کند و درباره آن لاف می‌زند مانند دموکراسی و آزادی عقیده و بیان، احترام نمی‌گذارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • سید الحوثی: آمریکا شریک اسرائیل در تمام جنایاتش علیه فلسطینیان است
  • معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • چرا رهبری درباره گشت ارشاد و طرح نور تذکر داده بودند؟
  • چرا نباید نگران نسل Z بود؟
  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • بازداشت ۱۸ مدعی فروش سوالات کنکور
  • دینِ انسانیت در حال فراگیر شدن است