Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه از امضای تفاهم نامه با خیران کشور برای ساخت 63 مدرسه با 274 کلاس درس به ارزش 400 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرزبان نظری روز چهارشنبه در نشستی خبری که در اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان برگزار شد، اظهار کرد: در جریان زلزله 7.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 ریشتری یک ماه قبل 78 مدرسه با 415 کلاس درس دچار خسارت و آسیب جدی شدند.
وی ادامه داد: شهرستان سرپل ذهاب با تخریب 29 مدرسه متشکل از 158 کلاس درس و ثلاث باباجانی با تخریب 39 مدرسه متشکل از 186 کلاس درس بیشترین آسیب را در این بخش متحمل شده اند.
نظری افزود: پنج مدرسه در دالاهو و گهواره با 29 کلاس، سه مدرسه در قصرشیرین با 18 کلاس و 2 مدرسه نیز در گیلانغرب با 24 کلاس درس تخریب شده اند.
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه، تعداد کل مدارس در مناطق زلزله زده را 758 مدرسه با 2 هزار و 854 کلاس درس عنوان کرد و گفت: صبح روز بعد از زلزله 12 تیم فنی کار ارزیابی تمامی این مدارس را آغاز کردند.

**توزیع 152 کانکس تحصیلی در مناطق زلزله زده
وی در ادامه از توزیع 152 کانکس تحصیلی در مناطق زلزله زده به صورت کلاس های درس پیش ساخته خبر داد و گفت: 101 کانکس در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب، 32 کانکس در مناطق زلزله زده ثلاث باباجانی و 19 کانکس نیز در مناطق زلزله زده دالاهو توزیع شده است.
نظری خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز 65 کلاس درس پیش ساخته در حال ساخت و نصب قرار دارد، تا مشکلات دانش آموزان به حداقل خود برسد.
وی همچنین به مشارکت تعدادی از ارگان های دولتی و خصوصی در ساخت مدارس برای مناطق زلزله زده استان اشاره کرد و گفت: بنیاد برکت احداث 200 کلاس درس، اتاق های بازرگانی استان های مختلف کشور 130 کلاس درس، مجمع خیران مدرسه ساز خراسان رضوی 70 کلاس درس و دفتر رهبر معظم انقلاب نیز 45 کلاس درس را پذیرفته اند که در مناطق آسیب دیده بسازند.
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تاکنون بانک های صادرات و سامان نیز پذیرفته اند که هر کدام یک مدرسه در شهرستان سرپل ذهاب احداث کنند.

**توزیع 6 هزار بسته تحصیلی میان دانش آموزان
نظری ادامه داد: تاکنون 6 هزار بسته تحصیلی شامل دفتر، خودکار، مداد، پاک کن، تراش و ... نیز میان دانش آموزان مناطق زلزله زده توزیع شده است تا مشکلی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.
وی تصریح کرد: همچنین شماره حساب شبا، ir 340170000000220266254009 نزد بانک ملی متعلق به مجمع خیرین مدرسه ساز کرمانشاه آماده دریافت کمک های خیرین و مردم نوع دوست کشور به منظور خرید تجهیزات بیشتر برای دانش آموزان زلزله زده است.

**آغاز عملیات احداث 6 مدرسه در نقاط حادثه دیده
نظری همچنین از آغاز عملیات احداث 6 مدرسه در مناطق زلزله زده نیز خبر داد و گفت: این مدارس در شهرهای ریجاب دالاهو (یک مدرسه)، سرپل ذهاب (3 مدرسه) و ثلاث باباجانی (2 مدرسه) قرار دارند.
وی گفت: بسیار امیدواریم با حضور خیران تمامی مدارس تخریب شده روستایی حداکثر تا 6 ماه آینده و مدارس شهری تا مهرماه 97 آماده بهره برداری و استفاده مجدد دانش آموزان شود.
مدیرکل تجهیز ونوسازی مدارس استان کرمانشاه در ادامه از تلاش برای تعمیر و ایمن سازی برخی مدارس آسیب دیده سخن گفت و افزود: 24 کلاس درس ایمن را تا یک ماه آینده تحویل می دهیم به گونه ای که هر کلاس ظرفیت حضور 30 دانش آموز را داشته باشد.
نظری همچنین از آغاز تعمیر اساسی پنج مدرسه با 70 کلاس درس در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: این تعداد کلاس در 2 شیفت 140 کلاس را شامل می شود که می تواند نیاز بسیاری از مناطق به کانکس را رفع کند.

**نیاز به 133 کانکس درسی در مناطق زلزله زده
وی با بیان اینکه هم اکنون به 133 کانکس درسی دیگر در مناطق زلزله زده نیاز است، خاطرنشان کرد: سرپل ذهاب به 110 کانکس، ثلاث باباجانی به 15 کانکس و گهواره نیز به هشت کانکس نیاز دارند، ضمن اینکه 65 کانکس درسی در حال ساخت است و به زودی به مناطق ارسال می شود.
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به تحصیل حدود 40 هزار دانش آموز در مناطق زلزله زده اشاره و اظهار کرد: براساس اعلام مسئولان آموزش و پرورش استان، سرپل ذهاب با 16 هزار و 500 دانش آموز و گیلانغرب با هفت هزار و 200 دانش آموز بیشترین آمار دانش آموزان آن مناطق را دارند.
نظری گفت: در ثلاث باباجانی نیز 6 هزار و 600 دانش آموز، در قصرشیرین سه هزار و 900 دانش آموز، در دالاهو حدود سه هزار و 500 دانش آموز و در گهواره نیز 2 هزار و 300 دانش آموز در حال تحصیل هستند.

**مشکلات ادامه تحصیل دانش آموزان
وی در ادامه با تاکید بر اینکه شرایط تحصیلی برای دانش آموزان مناطق زلزله زده فراهم شده است، یادآوری کرد: متاسفانه اولیای برخی دانش آموزان از حضور مجدد فرزنداشان در مدارس جلوگیری می کنند.
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس کرمانشاه ادامه داد: به جز مدارسی که تعداد آن ها اعلام شد، مابقی آن ها سالم بوده و مشکلی برای استقرار دانش آموزان ندارند اما متاسفانه برخی خانواده ها بیش از حد نگران هستند و اجازه ادامه تحصیل را از فرزندان خود گرفته اند.
نظری گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که برای ادامه تحصیل دانش آموزان مناطق زلزله زده وجود دارد، نصب تعداد زیادی چادر و کانکس در حیاط برخی مدارس است که عملا امکان استفاده از آن فضای آموزشی را گرفته است.
وی تصریح کرد: امیدوارم خانواده ها با درک شرایط دانش آموزان هم به آن ها اجازه حضور دوباره در مدارس را بدهند و هم آن هایی که در حیاط مدارس اسکان پیدا کرده اند با مسئولان همکاری و در فضایی خارج از محیط های آموزشی استقرار پیدا کنند.

**استاندار پیگر وضعیت تحصیلی دانش آموزان است
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به تلاش های استاندار کرمانشاه برای حضور هرچه سریعتر دانش آموزان در مدرسه اشاره کرد و گفت: ایشان بسیار خوب و به صورت مرتب مسائل دانش آموزان و نحوه ارسال و توزیع کانکس برای ادامه تحصیل آن ها را پیگیری کرده و از همه ادارات و دستگاه ها خواسته اند که برای ارسال کانکس مورد نیاز دانش آموزان مناطق زلزله زده اقدام لازم را انجام دهند.
نظری افزود: البته در این مدت همه سازمان ها پای کار بوده و هر کدام سعی کرده اند هرچه را که در توان دارند برای مردم و دانش آموزان به کار گرفته اند تا شرایط هرچه سریعتر حالت عادی به خود بگیرد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته 77 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۲۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است

ایسنا/مازندران استاد دانشگاه فرهنگیان گفت: همزمانی کنکور فرهنگیان با نوبت اول کنکور نقطه قوت است.

اسفندیار نظری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری مرحله اول کنکور انسانی که روز پنج شنبه ۶ اریبهشت برگزار شد و کنکور تجربی که فردا جمعه ۷ اردیبهشت انجام می‌شود، اظهار کرد: داوطلبان آزمون دانشگاه فرهنگیان را همزمان با کنکور سراسری پاسخ می‌دهند و ۳ دفترچه دریافت می‌کنند اما آزمون فرهنگیان یک مرحله‌ای و فقط در اردیبهشت برگزار می‌شود. 

این استاد دانشگاه گفت: دانش آموزان برای قبولی در کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان باید مجموعه ای از عوامل و امتیازات را دریافت کنند تا داوطلب به عنوان قبول نهایی معرفی شود و در این راستا تاثیر آزمون سراسری، ۱۵ درصد، آزمون اختصاصی تربیت معلم ۱۰ درصد، سوابق تحصیلی ۵۰ درصد و ارزیابی شایسته معلمی ۲۵ درصد است.

نظری در پاسخ به این سوال که همزمانی کنکور فرهنگیان با نوبت اول کنکور نقطه قوت است یا ضعف اظهار کرد: چون جذب در دانشگاه فرهنگیان ازمون تخصصی، عمومی و گزینش دارد کارخوبی است که تکلیف دانش اموز مشخص شود و تا خردادماه نتیجه به دانش اموز اعلام شده تا در تیر ماه تعیین تکلیف شوند.

وی افزود: دو مرحله‌ای بودن کنکور فرصت خوبی است و پس از اعلام نمرات خام و درصدها فرصت دوباره‌ای برای داوطلبان ایجاد می‌شود.

مدرس دوره‌های ضمن خدمت نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به اینکه تراز نمرات در قبولی تاثیر مهمی دارد، ادامه داد: تراز برای انتخاب رشته نباید زیر ۶ هزار باشد؛ تراز بر اساس نمرات معدل و سوالات کنکور است که پس از آن تراز نهایی برای قبولی اعلام می‌شود.

نظری در پاسخ به این سوال که دلیل سخت بودن ازمون شبه نهایی چه بود، گفت: دانش آموزی که در سوالات مفهومی دچار مشکل است در تست زدن هم با مشکل مواجه می‌شود، پس لازم است معلمان مهارت پاسخ دادن به سوالات تشریحی را به دانش آموزان بیاموزند.

وی به دانش‌آموزان توصیه کرد، فرصت طلایی امتحان نهایی را از دست ندهند و معلمان باید سبک تدریس را تغییر داده و دانش‌اموزان به جای کتاب تست، کتاب کار بخوانند.

مدرس دوره‌های ضمن خدمت نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان، ادامه داد: کنکوری‌ها انتخاب رشته را بر اساس میزان استعداد، علاقه، توانایی و آینده شغلی انجام دهند.

نظری در پاسخ به این سوال، آیا علت عدم حضور دانش آموزان پایه دوازدهم در مدارس کاهش کیفیت آموزشی است؟ اظهار کرد: بزرگترین عامل افت تحصیلی حضور نیافتن دانش آموز در کلاس‌های درس است. در این راستا مدیران مدارس می‌توانند این مهم را مدیریت کنند به طور مثال، کلاس‌های ورودی پایه دوازدهم از ۱۵ اردیبهشت انجام شود، همچنین مدیران برای تابستان دانش‌اموزان نیز می‌توانند برنامه داشته و درس‌های سال‌های گذشته را تکمیل کنند نه اینکه تدریس سال دوازدهم تحصیلی را در تابستان آغاز کنند که این آسیب زننده است.

ضعف مدیران مدارس در برنامه ریزی

وی با تاکید بر اهمیت حضور دانش اموزان در کلاس درس افزود: غیبت دانش اموزان در پایه دوازدهم بیشتر در مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی به چشم می‌خورد؛ دانش آموزان پایه دوازدهم مدارس دولتی و شاهد بیشتر در کلاس‌ها شرکت می‌کنند و این تبعیض است.

این استاد دانشگاه گفت: وقتی برنامه‌ای اصولی برای دانش‌آموز وجود ندارد دانش آموز کلاس را ترک‌ می‌کند و این ضعف مدیران مدارس در برنامه ریزی است. همچنین معلمان می‌توانند به علت عدم حضور دانش اموز در مدرسه طبق مقررات عمل کرده و درس مورد نظر را حذف کنند و دانش آموزان باید این مسئله را جدی بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم