Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - خالقان داعش خواهان انحلال الحشد الشعبی؛ بی میلی عربستان به صدور قطعنامه جمعی علیه تصمیم ترامپ درباره قدس؛ سفر رئیس پارلمان عراق به تهران؛ و جوانان نخبه و مجاهد عامل شکست نقشه‌های شوم آمریکا؛ از تازه ترین رویدادهای روز چهارشنبه کشور عراق است.

** روزنامه دولتی الصباح عراق امروز با انتشار مقاله ای به قلم سالم مشکور روزنامه نگار عراقی، نوشت : پایان کار داعش، پایان تروریسم در عراق نیست و تروریسم همچنان می کوشد تا با چهره‌ای جدید به عراق بازگردد، امری که نیازمند هوشیاری و حفظ نیروهایی است که توانستند این کشور را از لوث وجود داعش پاک کنند و ما اکنون برای مبارزه با داعش های دیگر به الحشد الشعبی نیاز داریم و این در حالی است که امروز حامیان و خالقان داعش می گویند الحشد باید منحل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روزنامه نگار عراقی یادآور شد که بسیج مردمی عراق نه تنها نقش مهمی در بیرون راندن داعش ایفا کرد، بلکه فعالانه در به شکست کشاندن تلاش‌های تجزیه طلبانه کوشید و ایفای نقش های مهم در دفاع از امنیت و تمامیت ارضی عراق از سوی نیروهای الحشد الشعبی سبب شد تا که درخواست انحلال الحشد الشعبی به خواسته بسیاری از طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و از جمله رهبران جدایی طلب حزب دمکرات کردستان عراق (به رهبری مسعود بارزانی) تبدیل شود.

** جاسم محمد جعفر نماینده پارلمان عراق، با اشاره به این که سعودی و برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تمایلی به صدور قطعنامه جمعی علیه تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره قدس شریف ندارند، علت عدم تمایل سعودی ها و برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از صدور قطعنامه جمعی را نگرانی از بازخواست دولت های آن ها توسط آمریکا یا ثبت شدن این موضع به نفع دولت عراق دانست.
به اعتقاد وی، عراق به رغم شرایطی کنونی خود، از جمله مبارزه با تروریسم و عملیات بازسازی پس از جنگ، هرگز قضیه فلسطین را فراموش نکرده و همواره از حامیان اول این قضیه؛ همچنین در جریان تصمیم اخیر آمریکا در قبال قدس بوده است.

** سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق امروز در دیدار با ایرج مسجدی سفیر کشورمان در بغداد، اعلام کرد که برای شرکت در نشست اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به ایران سفر خواهد کرد.
این نشست به میزبانی مجلس شورای اسلامی ایران روزهای ٢٦ و ٢٧ دی ماه در تهران برگزار خواهد شد.

** شیخ اکرم الکعبی دبیر کل جنبش نجَباء عراق در پیامی خطاب به جوانان و دانشجویان امت اسلام، عصبانیتِ آمریکا در تحریم این گروه را ناشی از شکست نقشه‌های شوم آنان توسط جوانان نخبه و مجاهد دانست.
الکعبی ضمن اشاره به پیروزی گروه‌های مقاومت اسلامی در همه جنگ‌ها علیه تروریسم، آن را شاهد و برهان صادقی بر توانایی و اثرگذاری جوانان مؤمن بر حیات امت دانست و گفت: این همان چیزی است که دشمنان مستکبر و صهیونیست‌ها و اذناب‌شان در رژیم‌های فاسد و ظالم، به اهمیت آن پی بردند و سردمدار آنان - یعنی آمریکا - دریافت که وجود این جوانان مؤمن خطر بزرگی برای منافع آن‌ها است. ترس دشمن هنگامی فزون‌تر شد که فهمید این جوانان توسط گروه‌های مقاومت اسلامی تربیت شده‌اند و در عراق، سوریه و لبنان طعم شکست را به صهیونیست‌ها، تروریست‌ها و اشرار مفسد فی‌الارض چشانده‌اند.
شبد**خاورم**7074**1010
خبرنگار: مینا غفرانی آذر**انتشار:حسن معظمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۰۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان

وزارت خارجه‌ آمریکا اعلام کرد جان بس، معاون این وزارت برای گفت‌وگو با مقام‌های قطری و پاکستانی درباره افغانستان، به دوحه و اسلام‌آباد سفر می‌کند.

این وزارت گفته است جان بس از هفتم تا یازدهم ماه جاری از دوحه و اسلام‌آباد بازدید خواهد کرد.

در اعلامیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که جان بس در دوحه با مقام‌های ارشد دولت قطر و سایر هیأت‌های دیپلماتیک دیدار خواهد کرد تا در مورد حمایت از افغانستان و منافع مشترک امنیتی در منطقه گفت‌وگو کند.

در اسلام‌آباد نیز معاون وزارت خارجه امریکا درباره «طیف وسیعی از مسایل منطقه‌ای و دوجانبه» به عنوان بخشی از همکاری امریکا و پاکستان،‌ با مقام‌های ارشد دولتی آن کشور گفت‌وگو خواهد کرد.

پیش از این، توماس وست، نماینده‌ ویژه امریکا در امور افغانستان، نیز در یک سفر منطقه‌ای درباره‌ افغانستان با مقام‌های هند و امارات متحده عربی گفت‌وگو کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • فیلم| حمایت دانشگاهیان مشهد از آزادی‌خواهان دانشگاه‌های آمریکا
  • اعتراض دانشجویان اروندی در دفاع از آزادی خواهان فلسطین
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • افغانستان با شکست عراق در یک قدمی صعود به جام جهانی فوتسال
  • معلمان سکانداران علمی جامعه هستند
  • فان‌دایک: باید در آینه به خودمان نگاه کنیم