Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه ملی تدریس کتاب "طرح کلی اندیشه اسلام در قرآن" امام خامنه‌ای با حضور اعضای طرح سراسری تبیین منظومه فکری امام خامنه‌ای استان گیلان در رشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، چهارمین و پنجمین جلسه تدریس کتاب "طرح کلی اندیشه اسلام در قرآن" امام خامنه‌ای، به‌صورت ملی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با حضور اعضای طرح سراسری تبیین منظومه فکری امام خامنه‌ای استان گیلان، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهارمین و پنجمین جلسه تدریسی کتاب "طرح کلی اندیشه اسلام در قرآن" امام خامنه‌ای با تدریس حجت‌الاسلام والمسلمین فخریان در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل فخریان در این نشست با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام‌معظم رهبری پیش‌برد اهداف انقلابی است که در سال 57 شکل گرفت اظهار داشت: از سال 42 تا سال 57 اوج مبارزات امام خمینی(ره) و یارانش علیه نظام سلطه بود.

مدرس حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه سال 57 انقلاب بزرگی در جهان اسلام شکل گرفت تصریح کرد: به فرموده امام خمینی (ره) نام این انقلاب بدون افزودن یا کاستن کلمه‌ایی، جمهوری اسلامی ایران است. 

فخریان با تاکید بر اینکه سال 1357 با پیروزی انقلاب اسلامی، حرکت در مسیر اهداف انقلاب آغاز شد اظهار داشت: رسیدن به اهداف مد نظر امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب نیازمند ادامه و پویایی انقلاب است.

وی تشکیل جامعه بین‌المللی توحیدی را از اهداف انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی و جامعه بین‌المللی مد نظر اسلام نیازمند نقشه راه هستیم و بدون دارا بودن شاخص و نقشه راه بدون مشخص کردن مقصد ممکن‌ است از مسیر درست منحرف شویم.

مدرس حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه دانستن مقصد تنها لازمه رسیدن به مقصد و هدف نیست خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین ابزار رسیدن به مقصد و اهداف، داشتن نقشه راه است و در جامعه امروز باید این نقشه‌راه را از اندیشه‌های امام راحل و فرمایشات مقام معظم رهبری خارج کنیم.

فخریان خاطرنشان کرد: از اندیشه‌های امام خمینی(ره) به‌عنوان معمار انقلاب و فرمایشات مقام معظم رهبری به‌عنوان شخصیت بی‌نظیر جهان اسلام  می‌توان به‌درستی نقشه راه ادامه انقلاب را استخراج کرد.

 وی با بیان اینکه از 155 روز گذشته تا کنون طرح سراسری، خود جوش و مردمی تحت عنوان "تببین اندیشه‌ها، دغدغه‌ها و مطالبات مقام معظم رهبری" در کل کشور راه‌اندازی شده است گفت: هدف این طرح ایجاد نظام‌سازی فکری براساس اندیشه‌های ولی و رهبر جامعه برای مخاطبان ایجاد شود تا افراد نقشه‌ راه انقلاب را پیدا کنند.

مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه این طرح دارای دو بخش مطالعاتی و عملیاتی است افزود: در بخش مطالعاتی این طرح، سیر مطالعه بخشی از آثار منتشر شده مقام معظم رهبری تعبیه شده و نخستین کتاب مطالعاتی این بخش کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" امام خامنه‌ای است.

فخریان با تاکید بر اینکه این کتاب فاخر در این طرح مطالعه و تدریس می‌شود خاطرنشان کرد: این کتاب نظام اعقتادی و فکری مخاطب را بر اساس اسلام ناب انقلابی می‌سازد و توحید و نبوت واقعی را به مخاطب ارائه می‌کند.

مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه این کتاب می‌تواند یک نظام توحیدی برای مخاطب ایجاد کند تاکید کرد: در سیر مطالعاتی طرح تبیین منظومه اندیشه‌های امام خامنه‌ای کتب متعددی مطالعه و تدریس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جلسه چهارم و پنجم این طرح برای نخستین بار در استان گیلان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شده است افزود: سیر تدریس کتاب " طرح کلی اندیشه اسلام در قرآن" در استان‌های دیگر کشور ادامه دارد.

انتهای پیام/

R7877/P1377/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۱۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد

یک فعال مسیحی به نام جِید سانبِرگ (Jade Sanberg) تحت حمایت پلیس سوئد، به قرآن هتک حرمت کرد. این اتفاق سه روز پیش در استکهلم رخ داد و تصاویر آن به‌تازگی منتشر شده است.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • مطهری امام
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است