Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - فرستاده ويژه سازمان ملل به سوريه از معارضان سوريه خواست واقع نگر باشند و اين مسئله را بخوبي درک کنند که حمايت بين المللي را از دست داده اند و بايد سقف خواسته هاي خود را بالا نبرند. 
به گزارش چهارشنبه پارس تودي به نقل از راي اليوم لندن، هشتمين دور مذاکرات تحت نظارت سازمان ملل متحد درباره سوريه در حالي در ژنو برگزار مي شد که روسيه پس از پايان کار داعش در سوريه از خروج بخشي از نيروهاي خود از اين کشور و در عين حال ابقاي پايگاه هاي نظامي طرطوس و حميميم خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دي ميستورا در نشست مخالفان سوري در ژنو به صراحت سخن گفت و از هيئتي که از رياض آمده بود خواست واقع نگر باشند و بخوبي بدانند که حمايت هاي بين المللي را از دست دادند و بايد متواضع باشند و سقف خواسته هاي خود را بالا نبرند و به تغييرات در سوريه با وسعت نظر بنگرند.
سخنراني همراه با عصبانيت دي ميستورا به اين سبب بود که هيئت مخالفان در ژنو بر بيانيه کنفرانس«رياض دو» اصرار داشت که خواستار کنار رفتن بشار اسد رئيس جمهور سوريه از قدرت پيش از آغاز مرحله انتقالي است.
اين خواسته اي است که بشار الجعفري رئيس هيات مذاکره کننده دولت سوريه را بر آن داشت تا خواستار تحريم مذاکرات مستقيم شود و تاکيد کند به مذاکرات بازنخواهد گشت مگر اينکه مخالفان از اين شرط دست بردارند.
مخالفان سوري مي گويند بر اين شرط پافشاري خواهندکرد زيرا مبتني بر قطعنامه 2254 شوراي امنيت سازمان ملل متحد و بيانيه نخست ژنو است و که بر اين مسئله صراحت دارد که آغاز مرحله انتقالي با تشکيل دولت داراي اختيارات کامل و بدون حضور و نقش بشار اسد خواهد بود.
دي ميستورا اما پاسخ داد که بيانيه ژنو يک که براساس آن مذاکرات آغاز شد در هيچ يک از بندها، متضمن ماده اي درباره سرنوشت بشار اسد نيست.
متحدان اصلي مخالفان سوري ديگر بحران سوريه را بزرگترين دغدغه خود نمي دانند
به نظر بسياري از ناظران آنچه را که مخالفان سوري درک نمي کنند اين است که متحدان اصلي عرب آنها ديگر بحران سوريه را بزرگترين دغدغه خود نمي دانند و اولويتهاي خاص خود را دارند. عربستان سعودي غرق در جنگ يمن است و در کنار آن جنگهاي ديپلماتيک ضد ايران و طرفدارنش در منطقه دارد؛ همچنين نبايد بحرانهاي داخلي را فراموش کنيم.
قطر که خود مخالفان سياسي و سپس نظامي را از هتل شرايتون در قلب دوحه به حرکت در آورد در بحراني شديد با ائتلاف سعودي، مصري، اماراتي و بحريني روبروست که دوحه را از حيث سياسي و اقتصادي تحريم کردند و تا کنون هزينه هاي مادي هنفگتي براي قطر داشته است.
دولت آمريکا که از سال 2011 چهارده ميليارد دلار براي طرحش در سوريه هزينه کرد با توجه به شکست در زمين سوريه در مقابل ائتلاف سه جانبه روسيه، ايران و ترکيه و نيروهاي ارتش عربي سوريه برخوردار از حمايت حزب الله و نيروهاي ايراني به شکست اين طرح پي برده است و در عين حال به باقي ماندن بشار اسد تا انتخابات رياست جمهوري سال 2012 و شايد پس از اين تاريخ در صورت پيروزي در انتخابات براساس قانون اساسي جديد، در قدرت بماند.
روند مذاکرات يه سوچي منتقل مي شود
راي اليوم مي افزايد؛ نشست ژنو هشت که اکنون در حال برگزاري است آخرين نشست باشد زيرا روند سياسي بطور کامل به سوچي يک منتقل خواهد شد اما چهره هاي جديد سوري که بيشتر نمايندگي نيروهاي سياسي و نظامي در زمين سوريه را بر عهده دارند در اين نشست حضور خواهند يافت.
اين در حالي است که همچنان هيئت مخالفان با توصيه هاي دي ميستورا براي کاهش سقف خواسته ها و واقع بيني و در نظر گرفتن تحولات در زمين سوريه مخالفت مي کند.
آنها حق مخالفت يا قبول اين موضوع را دارند اما بايد نتايج آن را تحمل کند به ويژه اينکه عرصه تنگتر مي شود و متحدان، ديگر متحد و حامي نيستند و تحولات در صحنه سوريه بسيار معني دار است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۱۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) گزارش دیدنی فیروز مشعوف از صعود افغانستان به جام جهانی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) گزارش دیدنی فیروز مشعوف از صعود افغانستان به جام جهانی
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • دومین خبر جعلی به‌نام ایسنا طی ۲ ماه اخیر/ نظر صریح ساترا درباره یک سریال
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • مخالفان اعتبازدایی از اسناد عادی از افشای اموالشان می‌ترسند
  • مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو
  • (ویدئو) فوتسال افغانستان یک قدم تا جهانی شدن
  • (ویدئو) رکورد جهانی اسکی پرش شکست