Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنجم اسفند سال 1395 تفاهم‌نامه‌ای بین مجموعه استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی به امضا رسید که با گذشت حدود 10 ماه بندهای مربوط به بخش اقتصادی آن هنوز عملیاتی و اجرایی نشده است.
به گزارش ایرنا، علی‌محمد احمدی روز چهارشنبه در دیدار مسئولان بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در یاسوج اظهار داشت: میزان تفاهم‌نامه امضا شده بین استانداری کهگیلویه و بویراحمد و این بنیاد افزون بر سه هزار و 200 میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احمدی گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه ساخت 17 مدرسه در قالب 80 کلاس درس با اعتباری افزون بر 125 میلیارد ریال، مشارکت در احداث هفت مرکز و پایگاه بهداشتی و درمانی در مناطق محروم و بهسازی و آسفالت 50 کیلومتر راه روستایی با اعتبار حدود 230 میلیارد ریال از جمله تعهدات بنیاد برکت در این تفاهم‌نامه در حوزه عمرانی است.
وی عنوان کرد: طرح آبرسانی به روستاهای دارای مشکل کم آبی با اعتباری افزون بر 190 میلیارد ریال، ساخت 2 دهنه پل در مسیر جاده‌های روستایی با سرمایه گذاری حدود 40 میلیارد ریال و ساخت 2 باب کتابخانه به میزان 800 مترمربع و اعتبار پیش‌بینی‌شده 12 میلیارد ریال از دیگر تعهدات ایجاد شده بنیاد برکت در این تفاهم‌نامه است.
احمدی ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه همچنین قرار بود که 16 طرح با سرمایه‌گذاری یک هزار و 330 میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی 776 نفر در شهرستان‌های باشت و گچساران، 32 طرح با 940 میلیارد ریال و اشتغالزایی 549 نفر در شهرستان‌های بویراحمد و دنا و 26 طرح با اعتباری حدود یک هزار و 660 میلیارد ریال و اشتغالزایی یک هزار و 305 نفر نیز در حوزه شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام اجرایی شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از گذشت حدود 10 ماه از این تفاهم‌نامه هنوز هیچ طرحی در حوزه اقتصادی که عمده سرمایه‌گذاری و مشارکت بنیاد برکت نیز در این بخش است اجرایی و عملیاتی نشده است.
مجید محنایی معاون اقتصادی و منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بخش عمده‌ای از این طرح‌های اقتصادی مربوط به دستگاه‌های اجرایی شامل جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و سازمان صنعت، معدن و تجارت بوده که حتی برخی از مدیران از مفاد و محتوای تفاهم‌نامه اطلاع ندارند.
وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه عمده طرح‌های اقتصادی و مشارکتی بنیاد برکت قرار بود در مناطق محرومی همچون لوداب بویراحمد، دیشموک و قلعه رئیسی در کهگیلویه انجام شود.
محنایی یادآور شد: توانمندسازی 40 روستا در بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه با ایجاد طرح‌های صنایع‌دستی در قالب جمعیتی افزون بر هفت هزار نفر و اشتغالزایی 270 نفر یکی از این طرح‌های مهم بود.
وی گفت: البته مسئول هماهنگی و نماینده تام‌الاختیار استانداری کهگیلویه و بویراحمد به‌عنوان یک‌طرف قرارداد با معاونت عمرانی استاندار بود.
قائم مقام بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز گفت: این تفاهم‌نامه 2 جانبه در 2 حوزه عمرانی و اقتصادی بود که میزان سرمایه گذاری کلی آن حدود سه هزار و 200 میلیارد ریال است.
سعید جعفری افزود: در حوزه عمرانی اقدام‌های اولیه و کار مطالعاتی و اجرایی آغاز شده و بخشی از سهم بنیاد برکت ظرف یک ماه آینده به میزان پیشرفت فیزیکی طرح‌ها پرداخت خواهد شد.
وی تصریح کرد: حدود 700 میلیارد ریال از مجموع سرمایه گذاری در این تفاهم‌نامه مربوط به حوزه عمرانی و مابقی نیز در بخش اقتصادی بوده است.
جعفری با اشاره به برخی طرح‌های اقتصادی و مشارکتی بنیاد برکت در سطح کشور گفت: هم‌اینک این بنیاد در برخی طرح‌ها در قالب بنگاه محور و اجتماع محور به‌ویژه در سطح روستاها و مناطق محروم مشارکت کرده است.
وی استان کهگیلویه و بویراحمد را یکی از مناطق مورد هدف و مستعد در طرح‌های با رویکرد اجتماع‌محور دانست و گفت: بنیاد برکت آماده مشارکت و سرمایه‌گذاری درزمینهٔ طرح‌های اقتصادی به‌ویژه در بنگاه‌های خرد و زودبازده در روستاها و مناطق محروم است.
وی امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین معاونت روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، بانک پارسیان و بنیاد برکت را یادآور شد و گفت: مبلغ 310 میلیارد ریال تسهیلات با سود هشت درصد به روستاییان پرداخت خواهد شد.
جعفری افزود: سهم کهگیلویه و بویراحمد در این راستا مبلغ 100 میلیارد ریال است.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده: سید ولی موسوی
3016/6110

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۲۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند

تفاهم نامه اجرای طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کار‌ها بین شهرداری بیرجند و شرکت شاتل به عنوان مجری با حضور معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و استاندار خراسان جنوبی به امضا رسید.

تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها (FTTX) را مهدی بهترین شهردار بیرجند و محمدحسن شانه ساززاده رئیس هیأت مدیره شاتل به عنوان شرکت مجری امضا کردند.

براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبر نوری به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها اجرا شده و بستر اتصال ۶۵ هزار پورت برای استفاده مشترکان خانگی و تجاری در بیرجند فراهم خواهد شد.

ارزش سرمـایه گذاری این طرح که شهرداری بیرجند با شرکت شاتل قراداد همکاری آن را امضا کرده، حدود هزار میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید

فیبر نوری به روستا‌ها می‌رسد

اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است که امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین مرتبط با آن را به عنوان پیش نیاز تعامل مستقیم با جامعه، ارتقاء کیفیت عملکرد، کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌کند.

شانه ساززاده رئیس هیأت مدیره شاتل در این آیین گفت: همه عزم خود را به کار می‌گیریم که طرح فیبر نوری شهر بیرجند را طی چند ماه آینده به اتمام برسانیم.

او افزود: برای سرعت کار درخواست صدور مجوز ایجاد کارگاه‌های همزمان را داریم.

بهترین شهردار بیرجند نیز گفت: امروز عملیات اجرایی طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار‌های بیرجند با مشارکت شرکت شاتل و شهرداری با حجم قرارداد هزار میلیارد ریال آغاز شد؛ اگرچه سیما و منظر شهری مخدوش می‌شود، اما همه توان خود را در زمینه خدمات ارتباطی مطلوب به شهروندان بکار گرفته‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند
  • یگانی از ارتش در کهگیلویه و بویراحمد مستقر شود
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون