Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان – ایرنا – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان گفت: سهم این استان از مجموع منابع 1.5 میلیون دلاری آیین نامه توسعه و اشتغالزایی روستایی بر اساس شاخص ترکیبی جمعیت روستایی، نرخ بیکاری و عکس درآمد استان 2.38 درصد تعیین شده است.

محمدرضا یوسفی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: 1.5 میلیون دلار معادل 60 هزار میلیارد ریال به سهم مشارکت بانک ها از محل منابع صندوق توسعه ملی به صورت سپرده گذاری نزد موسسه های عامل با نزخ سود صفر درصد برای اجرای طرح توسعه اشتغال روستایی پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآورشد: سهم بخش کشاورزی و منابع طبیعی از اجرای این طرح، 45 درصد تسهیلات، صنایع و معادن کوچک 10 درصد و فعالیت های خدماتی و فناوری اطلاعات 15 درصد لحاظ شده است.
یوسفی اظهار کرد: سهم بخش گردشگری 10 درصد، صنایع دستی و فعالیت هیا فرش دستباف 10 درصد، سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در نواحی صنعتی روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر هم 10 درصد پیش بینی شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: 50 درصد از سرجمع منابع در اختیار استان ها و 50 درصد دیگر به صورت ملی کارسازی خواهد شد.
استاندار زنجان هم پیش از این گفته بود: سهم این استان از 120 هزار میلیارد ریال تسهیلات پیش بینی شده کشور برای توسعه و اشتغالزایی روستایی به 2 هزار و 850 میلیارد ریال رسید.
درویش امیری اعلام کرده بود که بر همین اساس سهم ابهر با جمعیت روستایی 25 هزار و 414 نفری به 176 میلیارد ریال، ایجرود با 36هزار و 642 نفر به 255 میلیارد ریال و خدابنده با 129 هزار و 572 نفر به 902 میلیارد ریال می رسد.
استاندار زنجان گفت: سهم خرمدره با جمعیت روستایی 12 هزار و 583 نفر به 87 میلیارد و 600 میلیون ریال و زنجان با 90 هزار و 431 نفر به 629 میلیارد و 600 میلیون ریال می رسد.
وی خاطرنشان کرد: سهم سلطانیه با جمعیت روستایی 29 هزار و 480 نفر به 205 میلیارد ریال، طارم با 46 هزار و 641 نفر به 324 میلیارد ریال و ماهنشان با 39 هزار و 425 نفر به 274 میلیارد ریال می رسد.
مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان هم اعلام کرده است که تا پایان آذر سال جاری آیین نامه اجرایی این تسهیلات به استان ها برای اجرا ابلاغ می شود.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۵۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار عباسی در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی که در سالن شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد، گفت: با دستور بهرام‌نیا استاندار ایلام سال گذشته برای توسعه زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی استان مبلغ ۴۲۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.

وی با اشاره به عزم جدی استانداری ایلام برای فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی استان، از فعالیت ۷ تعاونی مرز نشینی در استان با عضویت ۲۲۷ هزار نفر در قالب ۷۴ هزار خانوار خبر داد.

عباسی گزارشی از وضعیت بازارچه‌های مرزی استان ارائه کرد و یادآور شد با تصمیم استاندار ایلام رایزنی‌هایی با طرف عراقی انجام شده تا این بازارچه‌ها پس از سال‌ها به چرخه مبادلات تجاری کشور بازگردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام همچنین افزود: با پیگیری دکتر بهرام نیا استاندار ایلام تمامی زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده و هدف ما این است که تمامی مرزنشینان از ظرفیت‌های اقتصادی مرزها بهره‌مند شوند.

وی همچنین از تهیه طرح توجیهی بازارچه مرزی مهران خبر داد و گفت: امیدواریم در جلسه هفته آینده کمیسیون اقتصادی دولت با تصویب این طرح گام بلندی در راستای ارتقای وضعیت معیشتی مرزنشینان استان برداشته شود.

عباسی با ذکر برخی از مشکلات موجود بر سرِ راه توسعه اقتصادی استان خواستار ورود جدی وزارتخانه‌های مربوطه برای مرتفع شدن این مشکلات شد و از همکاری‌های مثبت مجموعه وزارت کشور تشکر کرد.

کد خبر 6088130

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی