Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان – ایرنا – معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: افزایش شهرنشینی، علاوه بر کاهش نیروی مولد روستایی، معضلاتی را برای شهرها و تازه واردان به این محیط ها دارد از همین رو، مدیران باید برنامه ریزی لازم را برای جلوگیری از کاهش جمعیت روستایی داشته باشند.

حسین امیدمقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی 60 سال گذشته میزان شهرنشینی در استان زنجان از 12.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 به 67.3 رسیده و تعداد خانوارهای شهری بیش از 21.1 برابر شده است.وی یادآورشد: طی سال های 1335 تا 1395، تعداد خانوارهای استان از نزدیک 84 هزار خانوار با بعد 4.6، 322 هزار با بعد 3.3 رسیده است.
امیدمقدم اظهار کرد: پس از به اوج رسیدن تعداد افراد خانوار در سال 1375 با بعد 5.1 نفر در هر خانوار، روند کاهش این شاخص از سال 1385 آغاز شده است تا اینکه در سال 95 به 3.3 درصد رسیده است.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: میزان شهر نشینی در استان طی این 60 سال، 5.5 برابر شده است.
وی خاطر نشان کرد: شاخص تغییرات این نسبت در تمام دوره ها 55.1 درصد و تغییر آن در دورههای 1385 تا 1390 و 95 به ترتیب با 3.3 و 3.9 درصد کمتر از دوره های دیگر بوده است.
امیدمقدم ادامه داد: افزایش میزان شهر نشینی و کاهش بعد خانوارها هر کدام اخطارها و هشدارهای خاصی را به مسئولان و برنامه ریزان می دهد و باید از هم اکنون برای مدیریت آن برنامه ریزی داشت.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: در صورتی که بتوان علاوه بر خدمات زیر ساختی، امکانات توسعه ای را هم به روستاها منتقل ساخت، می توان تا حدودی از کاهش جمعیت روستایی جلوگیری کرد.
وی تاکید کرد: از سوی دیگر کاهش بعد خانوار خبر از کاهش نرخ باروری و گرایش خانواده ها به کاهش تعداد فرزندان می دهد.
امیدمقدم خواستار برنامه ریزی مسئولان برای مدیریت هر دو بخش افزایش شهرنشینی و کاهش بعد خانوارها شد و گفت: ثمره این برنامه ریزی می تواند متوقف کردن کاهش نیروی مولد روستایی و تثبیت یا افزایش بعد خانوارها باشد.
جمعیت این استان در آخرین سرشماری انجام شده، یک میلیون و 57 هزار و 461 نفر شمارش شده است.
درصد رشد سالانه جمعیت در کشور بین سال های 90 تا 95، 1.24 و در استان زنجان 0.81 درصد است.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۶۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی مالک جدید استقلال برای قهرمانی در آسیا

اولین مصاحبه از سوی یکی از مدیران هلدینگ خلیج فارس نشان داد این شرکت راضی به کسب مقام چهاردهمی در لیگ برتر نمی‌شود. در ابتدای فصل وقتی باشگاه به خاطر مشکلات مالی نتوانست بازیکنان مد نظر جواد نکونام را جذب کند، عنوان کرد درصورت کسب عنوان چهاردهمی در لیگ برتر هم از جواد نکونام حمایت خواهد کرد، اما سرمربی تیم استقلال گفت: این تیم به واسطه قدمت و هوادارانی که دارد، نمی‌تواند در لیگ برتر به دنبال کسب عنوان چهاردهمی باشد.

هلدینگ خیلج فارس مالک باشگاه استقلال به کسب عنوان چهاردهمی در لیگ برتر راضی نیست. این شرکت در کنار قهرمانی در لیگ برتر می‌خواهد برای کسب ستاره سوم در آسیا تلاش کند. این را مصاحبه مهدی سالم مدیر روابط عموم خلیج فارس به وضوح نشان می‌دهد.

او در اینباره گفت: «نکته اصلی این است که هلدینگ خلیج فارس وقتی در موضوعی ورود می‌کند، باید حتما آن مجموعه را به بالاترین سطح برساند. دیدگاه علی‌عسکری همین است. یا کاری را شروع نمی‌کند یا اگر شروع کرد به کمتر از اولی رضایت نمی‌دهد. چه در حوزه صنعت چه در حوزه ورزش باشد. همیشه خواستند بهترین شرایط را ایجاد کنند. تمام تلاشمان برای همین هدف است. کاری که ما باید انجام می‌دادیم، انجام شد. بقیه کار به بازیکنان، کادرفنی و بقیه اعضای استقلال مربوط می‌شود.»

به نظر بلند پروازی خصصیه اصلی جواد نکونام است. او این را به خوبی در استقلال این فصل نشان داد. تیمی‌که در ابتدای فصل حتی باشگاه هم برای آن شانس قهرمانی در نظر نمی‌گرفت، اکنون در صدر جدول است و شانس زیادی برای قهرمانی در لیگ برتر دارد.

بدون شک اولین شرط تحقق این مهم جذب بازیکنانی است که کیفیت فنی تیم استقلال را بالا ببرند. همان بازیکنانی که در ابتدای فصل و در تعطیلات زمستانی در لیست خرید آبی‌ها قرار گرفتند. بازیکنانی، چون محمد محبی، مهدی قایدی، علیرضا جهانبخش، سعید عزت الهی، فرشاد احمد زاده و...

منبع: خبر ورزشی

tags # استقلال سایر اخبار اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ شهاب سنگی که دایناسورها را منقرض کرد به کجای زمین خورد و آن روز چه اتفاقی رخ داد؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی مالک جدید استقلال برای قهرمانی در آسیا
  • ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • منظور: ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه
  • آسفالت ریزی ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان قزوین به اتمام رسید
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود
  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان