Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن علاقمند معاون اجرایی موسسه جهاد نصر با اشاره به اجرای طرح 550 هزار هکتاری اراضی خوزستان اظهار کرد: فاز اول این طرح در قالب 313 هزار هکتار در دست اجراست.

وی افزود: این پروژه یکی از 110 پروژه‌ای بوده که در مجموعه فاز اول عملیاتی شده است.

علاقمند با بیان اینکه روش‌های مختلف آبیاری در این پروژه‌ها، آبیاری کم فشار و سطحی است، ادامه داد: روش آبیاری تحت فشار در این پروژه وجود نداشت اما مجموعه روش‌های آبیاری در سال 96،54 درصد از برنامه‌ 50 هزار هکتاری را تشکیل می‌دهد به طوری که می‌توان گفت تا به امروز 272 هزار هکتار از اراضی فاز اول اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجرایی موسسه جهاد نصر اضافه کرد: 235 هزار هکتار از این اراضی امسال تحت کشت قرار می‌گیرد و کشت گندم و کشت پاییزه در این اراضی انجام می‌شود.

وی افزود: تا پایان امسال برای اجرای 295 هزار هکتار از این اراضی برنامه ریزی انجام داده‌ایم و فاز دوم هم با تخصیص آبی که هنوز وزارت نیرو نتوانسته آن را تامین کند، آغاز شود.

علاقمند با بیان اینکه وزارت نیرو به تعهدات خود در زمینه تخصیص آب به این اراضی عمل نکرده و کشاورزان را با مشکل مواجه کرده است، اضافه کرد: اخیرا وزیر نیرو به خوزستان سفر کرده و در جریان سفر خود در جلساتی که با نمایندگان داشت قول داد که تخصیص آب این اراضی را تعیین تکلیف کند این در حالی است که اگر تامین آب در گذشته و در زمان تعیین شده خود صورت می‌گرفت امروز 400 هزار هکتار از این اراضی عملیاتی می‌شد.

 

معاون اجرایی موسسه جهاد نصر درباره تامین اعتبار این طرح، تصریح کرد: مصوبه هیئت دولت در فروردین امسال برای خوزستان بود که براساس آن مقرر شد اعتبارات لازم این طرح از طریق صندوق توسعه یا فاینانس خارجی تامین شود لذا موسسه جهاد نصر هر دو منبع را برای تخصیص اعتبار مورد پیگیری قرار داد.

وی اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه موضوع فاینانس خارجی را پیگیری می‌کند و در این زمینه به نتایجی هم رسیده‌ایم همچنین اگر همتی برای تخصیص آب به این اراضی صورت بگیرد فاز دوم این طرح از فروردین ماه سال 97 با اعتبار بخشی از 1/5 میلیارد دلار تخصیص داده شده، آغاز می‌شود.

علاقمند تاکید کرد: بخشی از نیروی انسانی و امکانات جهاد نصر مشغول پیشبرد طرح 550 هزار هکتاری است به طوری که می‌توان گفت 2 هزار و 700 دستگاه و 7 هزار نفر در این طرح مشغول به کار هستند بنابراین اگر وقفه‌ای در این روند به وجود بیاید این طرح قابلیت پیشرفت خود را از دست می‌دهد و در حداقل احتمال، 7 هزار شاغل، شغل خود را در سالی که به نام اشتغال نامگذاری شده از دست می‌دهند.

معاون اجرایی موسسه جهاد نصر ادامه داد: پیش بینی می‌شود اتمام فاز دوم این طرح 4 سال به طول بینجامد اما اگر دو سال زودتر این طرح آغاز شده بود، دو سال زودتر به پایان می‌رسید.

وی با اشاره به اینکه بهترین مشاوران حوزه آب در طرح 550 هزار هکتار اراضی خوزستان وایلام مشغول به فعالیت هستند، متذکر شد: 500 هزار هکتار از این طرح در استان خوزستان و 50 هزار هکتار هم باید در استان ایلام نهایی و عملیاتی شود.
علاقمند گفت: استان ایلام در فاز نخست این طرح توانست 42 هزار هکتار را به مرحله اجرا برساند و 8 هزار هکتار اراضی باقی مانده را در فاز دوم اجرا و عملیاتی کند.

معاون اجرایی موسسه جهاد نصر با بیان اینکه در اجرای این طرح از صنعت داخل حمایت کرده‌ایم، متذکر شد: علی رغم وجود تحریم‌ها و مشکلات ناشی از آن از تولیدات داخلی حمایت کردیم. خوشبختانه اکنون پیمانکاران این طرح تمایلی برای خریداری ماشین‌آلات خارجی ندارند چراکه نمونه همین ماشین‌آلات در دزفول و مشهد تولید می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۶۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مصاحبه با خبرگزاری خبرآنلاین در خوزستان گفت : یکی از طرح‌های مهم توسعه خوزستان در بخش کشاورزی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری است و یکی از اولویت های مجمع نمایندگان استان در مجلس است که با قدرت در حال پیگیری و اجرای کامل این طرح در منطقه هستیم.

ابراهیم متینیان تصریح کرد: در مجلس یازدهم اقدامات مناسبی برای رفع مشکلات در خوزستان و حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر صورت گرفته ولی باید در مجلس جدید بیشتر تلاش کنیم.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس یازدهم در ادامه افزود: در حوزه رامشیر و رامهرمز منابع نفتی زیادی وجود دارد که این منابع نفتی باید به توسعه منطقه و ایجاد اشتغال کمک کنند.

متینیان تاکید کرد: نیاز به افزایش همدلی و هم افزایی داریم و توسعه خوزستان همراهی ۱۸ نماینده را می‌خواهد.

نماینده مردم رامهرمز در مجلس یازدهم تاکید کرد: یکی از اقدامات شاخص در بخش کشاورزی، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری است که در حوزه رامشیر و رامهرمز نیز باید توسعه دهیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899693

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات