Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی موضع‌گیری ترامپ درباره قدس وزیر خارجه عربستان مدعی شد که رئیس‌جمهوری آمریکا همچنان به راه‌حل دو کشوری برای فلسطین و اسرائیل پایبند است. او همچنین گفت، کشورش ۱۰۰ میلیون دلار در حمایت از ائتلاف ساحل جی ۵ اختصاص داد تا تعهدش به مبارزه با تروریسم را نشان دهد.

به گزارش ایسنا، عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان در مصاحبه با شبکه فرانس ۲۴ تاکید کرد، ریاض تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کند و این ادعا را که عربستان از چنین حرکتی حمایت می‌کند، رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الجبیر همچنین این مساله را که عربستان به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین فشار وارد آورده که یا ابتکارعمل صلح آمریکا را بپذیرد و یا استعفا کند، رد کرد. با این حال او معتقد است که دولت ترامپ همچنان قصد دارد تا یک طرح صلح را پیشنهاد کند و طبق اطلاعات مقام‌های آمریکایی، چنین طرحی شامل یک راه‌حل دو کشوری است.

رئیس دستگاه دیپلماسی عربستان همچنین گزارش‌هایی مبنی بر اینکه عربستان، یمن را محاصره کرده و یا مرتکب جنایت جنگی شده است، تکذیب کرد و حوثی‌های یمن را مسبب این فاجعه انسانی دانست.

او مدعی شد، ریاض مایل به یک راه‌حل سیاسی است اما حوثی‌ها مقاومت می‌کنند.

عادل الجبیر همچنین با انتقاد از ایران آن را به بی‌ثبات کردن منطقه متهم کرد و گفت، این به ایرانی‌ها بستگی دارد که بخواهند به سمت سازش با عربستان حرکت کنند.

وزیر امور خارجه عربستان همچنین این مفهوم را که عربستان در بازی قدرت به لبنان باخته است، رد کرد. این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان استعفای خود را پس گرفت و اکنون در کنار نیروهای حزب‌الله حکومتداری می‌کند.

منبع: ایسنا

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۷۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق و کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در رسانه اجتماعی خود با نام «تروث سوشال» به تجمعات اخیر حمایتی از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پرداخت.

به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، وی در یک مطلب که در این رسانه اجتماعی منتشر کرد، نوشت: «همین الان اعتراضات را متوقف کنید!»

این مطلب در حالی منتشر شده که تعدادی از دانشجویان در جریان اعتراضات سراسری به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه دستگیر شده‌اند.

همچنین این گفته‌ها در حالی مطرح شده که ترامپ در مطلبی دیگر به «جو بایدن حقه باز» پرداخته و او را بدترین رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده توصیف کرده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901245

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • هر جا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • هرجا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • ببینید | اعتراف عادل فردوسی‌پور به اشتباه خود در برابر امیر قلعه‌نویی
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم