Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-28@22:22:42 GMT

دست‎های پشت پرده برای گرانی کاغذ

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۵۱۴۶۵

دست‎های پشت پرده برای گرانی کاغذ

 قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه واحدهای صادرکننده کاغذ به ایران در این مدت محدودیت هایی ایجاد کردند، افزود: قطعا این 3 اتفاق یک هماهنگی پشت صحنه داشته است و باتوجه به اطلاعات متنوعی که صنوف مختلف در این خصوص به ما داده اند مجلس هم ورود پیدا می کند تا رانت و امتیاز خاص در حوزه فرهنگی برای مدیریت هر 3 حوزه برای یک گروه ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: این افزایش قیمت بصورت غیر مستقیم آثار سوئی بر صنوف مختلف چاپ و حوزه تبلیغات همینطور حوزه نشر کتاب و مطبوعات داشته بطوریکه در یکماه گذشته گرانی کاغذ باعث افت تیراژ مطبوعات، نشریات و کتاب شده است.
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه افزایش نرخ ارز و توقف پرداخت ارز مبادله ای به فعالان حوزه چاپ و نشر هم تا حدودی در افزایش قیمت کاغذ تاثیر داشته است، افزود: البته این علت اصلی نیست و دلایل دیگری هم دخالت داشته است و باید بررسی شود که تاثیر هریک از عوامل چند درصد بوده که ما طی مدت یکماه با یک جهش بیش از 50 درصدی در عرصه قیمت ها مواجه شدیم.
وی به سهم و نقش تعرفه ها هم بعنوان موضوعی که روی افزایش قیمت کاغذ تاثیر داشته اشاره کرد و گفت: ما برای کاهش تعرفه ها باید با دولت وارد مذاکره جدی شویم، همچنین بحث بازگشایی برخی واحدهایی که تعطیل شده اند و نیز صدور مجوز واردات کاغذ از برخی مبادی دیگر را در دستور کار داریم، در واقع برای ساماندهی این حوزه باید چند کار توامان صورت گیرد.
قاضی زاده هاشمی افزود: یک نکته دیگری هم که در دستور کار داریم بحث لایحه مالیات بر ارزش افزوده است که در حوزه صنوف فرهنگی کمیسیون فرهنگی ورود جدی خواهد کرد.
وی گفت: دیدگاههای مختلفی طی 10 روز اخیر از طرف صنوف و ناشران و فعالان مطبوعات و حوزه تبلیغات و چاپ به کمیسون رسیده و درحال کارشناسی هستیم و یکشنبه یا سه شنبه هفته آینده در جلسه مشترکی با وزرای اقتصاد، فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون فرهنگی مجلس به افزایش غیر قابل تصور قیمت کاغذ رسیدگی می شود.
قاضی زاده هاشمی افزود: امیدواریم باتوجه به اتفاقات اخیر علی الخصوص تعطیلی یکی دو واحد تولیدی در حوزه کاغذ و نیز انحصاری که یکی دو شرکت و موسسه ایجاد کردند شاهد پاسخ عملی دولت باشیم و تاثیر آن بر قیمت تمام شده حوزه نشر و صنایع وابسته مثل تبلیغات و میزان تولیدات چاپی در آینده باشیم.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۱۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است

مسعود امرالهی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه کمبودی در عرضه اقلام اساسی نداریم، گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، هیچ گونه افزایش قیمتی در حبوبات و دیگر کالاها نداریم.

به گفته او، با توجه به آنکه هیچ تغییر قیمتی در گروه کالایی صورت نگرفته است، از این رو مغازه داران موظف به رعایت هستند، در غیراین صورت با گرانفروشی برخورد می شود.

امرالهی ادامه داد: وظیفه نظارت بر خرده فروشی ها با سازمان حمایت است که بازرسان این سازمان با خرده فروشان متخلف باید برخورد کنند و چنانچه پس از بررسی واحد صنفی متوجه شدند که گرانی مربوط به حلقه تامین است، موظف به دریافت فاکتور و ارائه به بازرسان وزارت جهاد هستند تا برخوردهای لازم با شرکت تولیدکننده، تامین کننده و واردکننده در این خصوص صورت بگیرد.

مدیرکل بازرسی وزارت جهاد با بیان اینکه هیچ گونه تغییر قیمتی در کالاهای اساسی نداریم، افزود: بازرسان سازمان حمایت و اتاق اصناف موظف به برخورد با گرانفروشی و تخلف در  حوزه خرده فروشی ها هستند و در صورت تخلف در حوزه تامین باید موضوع را به مجموعه ما و جهاد استان ها اعلام کنند تا برخورد لازم صورت بگیرد.

او با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی در عرضه شکر، حبوبات و دیگر کالاهای اساسی سبد خانوار نداریم، گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و اعلام معاون اول رئیس جمهور مبنی بر ثابت ماندن ارزش افزوده یک درصدی کالاهای اساسی هرگونه افزایش قیمت شکر و حبوبات به بهانه های مختلف تخلف است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • دشمن از اقتصادوحجاب در حوزه امنیتی علیه کشورمان سواستفاده می کند
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • همایش «قدس از چشمان آقای نادر» برگزار می‌شود
  • مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟