Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با بیان اینکه به‌دنبال بهره‌گیری از ظرفیت کشوری برای کسب درآمد برای فعالان این حوزه هستیم، گفت: تجاری‌سازی محتوا بسیار مهم است و نظام صنفی رایانه‌ای مازندران می‌تواند در این بخش با ورود به تولید اپلیکیشن به ما کمک کند.به گزارش بلاغ، یدالله طهماسبی در سیزدهمین مجمع عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مازندران اظهار کرد: در حوزه زیرساخت‌های استان، همه باید با وضعیت موجود حرکت کنیم و حرکت ما هم باید با توجه به زیرساخت‌ها تنظیم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: تاکنون یک‌میلیارد و 160 میلیون تومان هزینه زیرساختی در استان داشتیم که از این حیث، رتبه دوم کشور را پس از تهران داریم و به لحاظ ضریب نفوذ اینترنت نیز جزو سه استان برتر کشور هستیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت: در استان مازندران 7 میلیون و 700 هزار سیم‌کارت موجود تحت پوشش قرار دارد که بیش از 4 میلیون آن فعال است که در مقایسه با جمعیت 3 میلیون و 200 هزار نفری استان یعنی همه مردم مازندران صاحب موبایل هستند و حتی سیم‌کارت اضافه نیز دارند.

طهماسبی اضافه کرد: از این میزان، بیش از 2 میلیون و 200 هزار نفر در استان از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند که طی تحقیقی، بیش از 70 درصد آنان را جوانان مازندران به‌خود اختصاص می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: در تمام شهرهای مازندران سیم‌کارت‌های نسل 3 راه‌اندازی شد و در صدد هستیم تا پایان سال‌جاری، نسل چهار را نیز در استان پوشش دهیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران با بیان اینکه در حال توسعه زیرساخت‌های استان هستیم، عنوان کرد: در حال حاضر تعداد 68 سایت آماده داریم که به‌دلیل عدم همکاری و سنگ‌اندازی برخی دستگاه‌ها، قادر به راه‌اندازی نیستیم و ما با تمام این مشکلات، دست‌وپنجه نرم می‌کنیم و تمام تلاشمان در توسعه این بخش است.

طهماسبی با بیان اینکه برنامه بعدی ما توسعه ارتباطی روستایی است، عنوان کرد: تعداد 3 هزار و 621 روستا در مازندران داریم که یک‌هزار و 600 روستا، وای‌فای دارند. وضعیت ما بد نیست اما از این ظرفیت هم مطلوب استفاده نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه مردم ما دنبال اینترنت همراه هستند، بیان کرد: ما سعی داریم اینترنت نسل 3 و 4 را وارد سیستم روستایی کنیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران با اشاره به اینکه طی 6 ماهه سال‌جاری 28 درصد کسب‌وکار اینترنتی در مازندران به‌وجود آمده است، اذعان کرد: اگر هر کسب‌وکار اینترنتی برای 5 نفر ایجاد اشتغال کرده باشد، حاکی از اشتغال برای 800 نفر است که با توجه به رکود در سایر بخش‌های کشاورزی، صنعت و غیره، آمار قابل توجهی است که جا برای کار وجود دارد.

طهماسبی با بیان اینکه به‌دنبال بهره‌گیری از ظرفیت کشوری برای کسب درآمد برای فعالان این حوزه هستیم، تصریح کرد: تجاری‌سازی محتوا بسیار مهم است و نظام صنفی رایانه‌ای مازندران می‌تواند در این بخش به ما کمک کند. شما می‌توانید در بخش‌های اپلیکیشن، آپ و محتوا فعالیت کنید و ما هم تولیدات این‌چنینی را حمایت و آن را تبدیل به سرمایه و درآمد کنیم.

وی در بخش پایانی سخنانش به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری استانداری با 18 شرکت تهران در حوزه IT اشاره کرد و متذکر شد: سعی ما بر این است که در بحث اجرایی از نیروهای بومی استان بهره ببریم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران با بیان اینکه اسنپ و دیجی‌کالا به مازندران رسیده است، یادآور شد: این حوزه مرز ندارد و بازار خود را نیز پیدا می‌کنند.

طهماسبی در پایان با اشاره به فعالیت جدی و شاخص بخش خصوصی در حوزه صنعت و کشاورزی اذعان کرد: باید سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مازندران نیز همین‌گونه عمل کند. باید با استاندار جلساتی را به‌طور منظم برگزار کند و ما کمک می‌کنیم تا جلسه فعالان حوزه‌ IT  با دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شود.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۸۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد

منتخب مردم مشگین شهر در مجلس دوازدهم شورای اسلامی گفت: بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد تسریع کرده و تلاش مضاعفی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل بابک رضازاده در نشست با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: رویکرد توانمندسازی و خودکفایی مددجویان رویکرد مطلوب و شایسته نهاد عزت آفرین کمیته امداد است و باید با اشتغال و تولید ثروت وابستگی‌ها را به این نهاد کاهش داد.

وی افزود: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی را با نگاه توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف کمیته امداد شاهد بودیم که امسال نیز با نگاهی از سر خیرخواهی باید موانع و مشکلات را رفع و نسبت به اشتغال فراگیر مددجویان و پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل کمر همت بسته شود.

رضازاده گفت: در شأن کشور ما نیست که هر سال بر تعداد جمعیت تحت حمایت خود بیفزاییم بلکه بهتر است با راهکارهای منطقی و درست در حذف فقر از چرخه زندگی مردم همت کنیم.

منتخب مردم مشگین شهر در مجلس دوازدهم شورای اسلامی بیان کرد: عمده مطالبات مردم، امروز در مباحث اقتصادی و معیشتی خلاصه می‌شود و بهتر است با کنار گذاشتن روش‌های غلط گذشته سیاست بهبود معیشت مردم را با حفظ شأن و عزت آنها مورد توجه و تمرکز قرار دهیم.

وی ادامه داد: در کنار بانک‌های عامل در صدور مجوزهای اشتغال و کارآفرینی باید تسهیل گری کرد تا موانع و مشکلات یکی پس از دیگری برطرف و به بهبود معیشت مردم به ویژه گروه‌های آسیب پذیر کمک کنیم.

کد خبر 748133

دیگر خبرها

  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است