Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@17:45:01 GMT

مفاهیم دینی را از طریق فضای مجازی توسعه دهیم

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۵۱۷۳۸

مفاهیم دینی را از طریق فضای مجازی توسعه دهیم

ارومیه- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی گفت: باید از فضای مجازی استفاده کنیم و مفاهیم دینی را در آن توسعه دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر صفرزاده ظهر پنجشنبه در اجلاس نماز و فضای مجازی در ارومیه با بیان این که مدیریت فضای مجازی و سوق جوانان در این فضا به سوی اعتقادات دینی از اهمیت بسزایی برخوردار است افزود: اجر های دنیوی و مادی مطمئنا از بین خواهد رفت اما اجر معنوی و الهی فعالیت هایی که برای خداوند انجام می شود ماندگار می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکع افرادی در دنیا هستند که تشنه این معارف و مفاهیم هستند باید بتوانیم فعالیت را در فضای مجازی بسط دهیم ادامه داد: مدیران استانی باید از تلاشگران عرصه نماز حمایت و فضای مناسبی را برای این فعالیت در ادارات فراهم کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی نیز در این اجلاس گفت: ایجاد شکاف میان انقلاب و آرمان های انقلاب، ترویج خرافه گرایی و عرفان های دروغین، تاثیر گذاری فرهنگ صهیونیست بر جوانان، جدایی از فرهنگ مهدویت و انتظار، کاهش تاثیر پذیری فرزندان از والدین و ترویج فرهنگ غربی و ایجاد بحران هویت از اهداف استکبار در فضای مجازی است تا جوانان و جامعه ما را تحت تاثیر قرار دهند.

علی برزگر افزود: ۴۰ هزار سایت زیر نظر وهابیت فعالیت می کنند و تنها ۲۰۰ هزار پایگاه در زمینه ترویج دین فعال هستند باید بتوانیم با نظرات مغایر دین و مذهب مقابله کنیم.

وی ادامه داد: این اجلاس برای اولین بار در سطح استان برگزار می شود و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد تا بتوانیم غفلت ها را از جامعه دور کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان در این اجلاس با اشاره به اهداف برگزاری این اجلاس در استان گفت: برگزاری این اجلاس ها که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و بررسی چالش های موجود در زمینه فضای مجازی و جلوگیری از مقابله با اعتقادات دینی در این فضا از جمله اهداف مهم برگزاری این اجلاس است.

برزگر با بیان این که حدود ۱۰۰ اثر در بخش های مختلف به دبیرخانه این اجلاس در استان رسیده است افزود: حدود ده اثر از بین این آثار برگزیده و مورد تجلیل قدار گرفته است.

جلیلی نژاد مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی نیز در این مراسم بر اشاعه محتواهای دینی و فرهنگ اصیل اسلامی در فضای مجازی تاکید کرد و از ارائه تسهیلات جهت تولید آثار مختلف فرهنگی در حوزه اینترنت و فضای مجازی خبر داد.

اکبری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در این اجلاس با بیان این که دشمنان به وسیله فضای مجازی می خواهند جوانان ما را از دین و اعتقادات دینی جدا کنند گفت: رسالت شورای عالی فضای مجازی و دستگاههای ذی ربط فرهنگی در این زمینه خطیر است.

تجلیل از دبیران ستادهای اقامه نماز ادارات کل استان و تجلیل از مدیران مجتمع فرهنگیاجتماعی شهید باکری ارومیه از دیگر برنامه های این اجلاس بود.

همچنین در بخش مردمی نیز از نفرات برتر رشته های عکس، گرافیک، وبلاگ نویسی، فیلم و استیکر سازی و نرم افزار موبایلی تجلیل شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۱۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر

یک پیج افغان نوشت: وسعت ایران 187 میلیون هکتار است. یک میلیون هکتار شهرها و روستاها، جاده ها و اماکن. 14 میلیون میلیون هکتار زمین های کشاورزی و بیش از 150 میلیون هکتار منابع طبیعی است. اگر فقط 300هزار هکتار از این منابع آزاد شده و در اختیار 15 میلیون مهاجر قرار گیرد بسیاری از مشکلات زندگی افاغنه حل خواهد شد./ایران تایمز

دیگر خبرها

  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • استفاده از منابع مسدودی آزاد شده ارزی کلید خورد | ارز حج امسال از این طریق به کشور عربستان منتقل شد
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • نقض قوانین از طریق دوستیابی مجازی با هوش مصنوعی
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد