Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا - رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند با اشاره به اهمیت جایگاه پژوهش در توسعه جامعه و کشور، گفت: امروزه با توجه به رشد جوامع بشری، تقویت فرهنگ پژوهش بسیار مهم است که برای ترویج این مهم باید از دوران ابتدایی آغاز کنیم.

مهرداد پورفتحی روز پنج شنبه در همایش متمرکز هفته پژوهش که با حضور علاقمندان عرصه پژوهش و فناوری در اردوگاه مصطفی خمینی شهر دماوند برگزار شد، با اشاره به اهمیت هفته پژوهش که از 21 تا 27 آذر ماه می باشد، اظهار کرد: رویکرد آموزش و پرورش شهرستان دماوند از محفوظات محور به پژوهش محور تغییر یافته که با داشتن معلمان و علاقمندان موفق در این عرصه، می توان اقدامات ارزشمندی انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه برای داشتن یک کشور و جامعه ایی موفق نیازمند تقویت پژوهش در تمامی عرصه ها هستیم، گفت: گرچه در حوزه آموزشی و پرورشی با مسائل و مشکلاتی در زمینه های اجتماعی و تحصیلی روبرو هستیم ولی می توان با تلاش و عملیاتی کردن پروژه ها، به موفقیت دست یافت.
این مقام مسئول با اشاره به رونمایی نخستین کتاب پژوهنده در حوزه دماوند، خاطرنشان کرد: امروز برای نخستین بار کتاب پژوهنده رونمایی می شود که این کتاب با همکاری اداره آموزش و پرورش و پژوهنده ها به چاپ رسیده و نتیجه تلاش پژوهنده هایی است که از سال 90 تاکنون رتبه های کشوری و استانی کسب کرده اند و زحمات و تلاش های آنان در یک مجموعه گردآوری شده است.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند با اشاره به اینکه عدم مکتوب کردن اقدامات معلمان و مدیران ما در حوزه کارهای پژوهشی یکی از دغدغه های این نهاد است، افزود: شعار این نهاد در حوزه پژوهشی، برنامه محوری و عملگرایی است که در این راستا با تقویت پژوهشسرای شهید فائزی و ارتقای این مرکز و اجرای آن در مدارس روستایی به سوی حل مشکلات حرکت کرده ایم.
پورفتحی با تاکید بر تقویت این مهم در بین برخی از معلمان، گفت: متاسفانه برخی از معلمان و دانش آموزان آشنایی با کار پژوهشی ندارند و آموزش ببینند که پژوهش مراجعه به اینترنت و کپی نیست بلکه باید مشکلات را در مدرسه بررسی و برای آن راه حل بیابند که اگر در دوره ابتدایی به آن پرداخته شود، در دوره دانشگاه با مشکل پژوهشی مواجه نمی شویم.
این مقام مسئول با اشاره به همایش جابر ابن حیان نیز گفت: این همایش نیز یکی از اقداماتی است که به مهارت محوری دانش آموزان و پژوهش محوری و اجرای پروژه های دانش آموزان می پردازد که امسال برای نخستین بار میزبان 600 نفر از دانش آموزان و اولیای آنان در شهرستان های استان تهران بودیم.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۱۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران، در کمیته ترویج فرهنگ اهدای عضو گفت: سلامت یک اصل و مسئله مهم در زندگی بشریت است که بی توجهی به آن، عواقب جبران ناپذیری برای فرد و جامعه دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سوده نجفی، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اهدای عضو یکی از مواردی است که در حوزه سلامت تعریف می‌شود ادامه داد: بر اساس آمار‌های موجود بیش از ۸ هزار فرد سالانه دچار مرگ مغزی خاکسپاری می‌شود که از این تعداد آمار اهدا کننده عضو مطلوب نیست و باید فرهنگ سازی بیشتر و بهتری صورت گیرد.


عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: یکی از راه‌های فرهنگ سازی در خصوص هر موضوعی فرهنگ سازی از سنین کودکی است که در این زمینه نهاد‌های آموزشی همچون وزارت آموزش و پرورش و بخش‌های تبلیغی مثل صداوسیما می‌توانند کمک قابل توجه‌ای داشته باشند. وزارت آموزش و پرورش می‌تواند موضوع اهدای عضو را در سرفصل‌های آموزشی خود قرار دهد.


نجفی گفت: دریافت کارت اهدای عضو یکی از راه‌های عضویت در این امر که سبب ادامه زندگی به افراد دیگر می‌شود است، اما با توجه به شرع مقدس برای اهدای عضو رضایت، ولی دم نیاز است لذا انجمن اهدای عضو نباید به صرف داشتن کارت عضویت اکتفا کند بلکه باید این مسئله را در خانواده‌ها نیز ترویج کند.

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • ۳۸۰۰ نفر به بدنه آموزش و پرورش ابتدایی استان اصفهان وارد می‌شوند
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند
  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم
  • نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت 
  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی