Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در ایران در سفر به مشهد اظهارات و تصمیمات اخیر دولت امریکا را ناشی از انزوای این کشور در عرصه بین‌المللی عنوان و بر نقش آمریکا بر تشدید بحران‌های پناهندگی تاکید کرد.

خبرنگار حوزه مهاجرین، خبرگزاری تسنیم:«سیوانکا داناپالا» رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران ظهر امروز در سفری به مشهد مقدس، ضمن دیدار با مقامات استانی، وضعیت پناهندگان را مورد بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در دیدار با «علیرضا رشیدیان» استاندار خراسان‌رضوی از اتمام ماموریت خود در جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: ماموریت بعدی چین خواهد  بود و چهار سال فعالیت در ایران در کنار حمایت‌های این کشور از پناهندگان تجربه‌ای بی‌نظیر و فراموش نشدنی بود.

رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران با تاکید بر تلاش چهارساله برای انتقال وضعیت پناهندگان و میزبانی مطلوب ایران از آنها به جامعه بین‌الملل گفت: جامعه بین‌الملل با دیدگاه مشترک در حال پیگیری راه‌حل‌های مناسب برای رسیدگی به معضل پناهندگی است.

وی تصمیمات اخیر دولت آمریکا برای سایه انداختن بر سایر کشورها در منطقه و عدم حضور در مذاکرات جهانی را نشان دهنده انزوای آمریکا در معادلات بین‌‎المللی و ایجاد و تشدید بحران‌های پناهندگی دانست.

این مسئول آژانس پناهندگان سازمان ملل با اشاره به تصدی مسئولیت جدید خود در کشور چین اظهار امیدواری کرد که بتواند با استفاده از ظرفیت‌های کمیساریای عالی پناهندگان در کشور چین برای جذب اعتبارات بین‌المللی و کمک بیشتر به پناهندگان در ایران بیش از پیش موثر واقع شود.

«علیرضا رشیدیان» استاندار خراسان‌رضوی نیز در این دیدار موضع سازمان ملل را در ایجاد صلح و آرامش در منطقه حائز اهمیت خواند و برعدم تبعیت و تسلیم نشدن سازمان ملل در برابر فشارهای صاحبان قدرت، پول و زور و توجه به رسالت انسانی و جهانی در حمایت از حقوق ملت‌ها و ایجاد شرایط  مطلوب  زندگی برای تمام انسان‌ها تاکید کرد.

گفتنی است داناپالا در این سفر خود با «محمد عجمی» مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان‌رضوی نیز دیدار و از فعالیت‌های این اداره در رفع مشکلات پناهندگان و همکاری مطلوب با کمیساریای عالی پناهندگان قدردانی کرد.

«محمد عجمی» در دیدار با داناپالا ضمن تاکید بر همکاری خوب کمیساریا و اداره اتباع خراسان‌رضوی گفت: مسئله پناهندگان برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان شرایط کشور افغانستان و مرزهای مشترک و طولانی استان خراسان‌رضوی با آن کشور ورود غیرقانونی اتباع افغانستانی خصوصا کودکان به ایران و بی‌توجهی مقامات دولتی افغانستان را در این ارتباط یادآور شد و ابراز امیدواری کرد که در افغانستان بسترهای لازم برای ماندگاری اتباع افغانستانی در کشورشان فراهم شود.

انتهای پیام/.

مار را در تلگرام، فیسبوک و توئیتر دنبال کنید.

R36461/P36461/S8,87,91/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۲۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد

به گزارش خبرنگار مهر، پریان نظام زاده عضو و لیدر تیم سفیر هوش مصنوعی ایران ساخته(رساله تحقیقاتی دانشگاه تهران) در مسابقات بین المللی کشور ترکیه شرکت کرد و صاحب مدال طلا و اخذ اولین جایزه ویژه مسابقات از طرف سازمان اختراعات کشور ترکیه شد.

این دوره مسابقات با شرکت بیش از ۲۰۰ تیم از سرتاسر جهان در مرکز تجارت و فناوری های استانبول با حضور رئیس سازمان اختراعات کشور ترکیه، رئیس سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان، نمایندگان سفیر جمهوری اسلامی ایران و ... در کشور ترکیه برگزارشد.

تیم جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات به لیدری دکتر سید احمدرضا افشاری دانشمند هوش مصنوعی ایران و جهان حضور داشت که بار دیگر پرچم هوش و ذکاوت این دانشمند در پرورش دانشمندان نوجوانان این مرز و بوم در هماورد و قله‌ای دیگر از جهان برافراشته شد.

حسن دیدبان وابسته فرهنگی کشورمان در استانبول با حضور در این روادید بین‌المللی با نخبگان افتخار آفرین ایرانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان و انجمن مخترعین ترکیه میزبان این دوره از مسابقات بود.

این رویداد جهانی که در حمایت از ایده، استارتاپ‌ها و مخترعین جهان در کشور ترکیه در شهر استانبول برگزار شد میزبان تیم‌هایی از ۲۴ کشور دنیا از جمله ایران، کانادا، چین، تایوان، آمریکا، مالزی، اندونزی و امارات متحده عربی، قطر، هند، هلند، فرانسه و اسپانیا به صورت حضوری و غیرحضوری در ۱۰ زیرگروه مختلف از جمله پزشکی، کشاورزی و ... بود.

در این دوره از مسابقات که ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در استانبول برگزار شد، بیش از ۲۷۳ ایده و طرح نوآورانه مختلف با هم به رقابت پرداختند. بخش جوایز ویژه این مسابقات، به پنج طرح برتر تقدیم شد که ۲ جایزه ویژه آن، سهم تیم‌های ایرانی شد.

این رویداد مهم فرصتی بزرگ برای مخترعان و نوآوران جوان است تا دستاوردهای خود را به مجامع علمی و سازمان‌های علمی-تحقیقاتی در سطح بین‌المللی معرفی کنند و با کسب اطلاعات از فناوری های روز دنیا خود را برای ورود به بازارهای جهانی آماده سازند.

کد خبر 6093905

دیگر خبرها

  • شوک به آبی‌های پایتخت، فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی و تنها امید بایدن
  • شوک به آبی‌های پایتخت، تنها امید بایدن و فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی
  • فراشبند در صدر بارش‌های فارس قرار گرفت/ بارش‌ها فردا تشدید می‌شود
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • تشدید تنش در تفلیس/ پلیس با اشک‌آور معترضان را متفرق می‌کند!
  • مدودف: سلاح‌های روسیه دشمنان را می‌لرزاند
  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج