Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - نماينده تام الاختيار وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در مناطق زلزله زده غرب کرمانشان با بيان اينکه خدمات بهداشتي و درماني در مناطق زلزله زده به روال عادي بازگشته است، گفت: ساخت خانه هاي بهداشت در مناطق زلزله زده نيز از اين هفته آغاز مي شود.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي وزارت بهداشت، دکتر طيب قديمي در تشريح گزارش ارائه خدمات بهداشتي، درماني و عمراني در مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: در روزهاي آغازين حادثه، خدمات به طور خاص منوط به درمان مصدومان بود که با اقدامات وزارت بهداشت و با استفاده از ظرفيت استان کرمانشاه و ساير استان ها، چه در زمينه اعزام مصدوم به تهران و شهرهاي ديگر و چه اعزام نيروهاي بهداشتي و درماني به اين مناطق، به خوبي مديريت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه همزمان با ارائه خدمات امدادي به مصدومان، خدمات معمول بهداشت و درمان نيز انجام شده است، گفت: آنچه اهميت دارد اين است که خدمات بايد به روال عادي باز گردد و طبق دستور وزيربهداشت، کميت و کيفيت خدمات در فاصله زماني بازسازي بايد افزايش پيدا کند که اين امر زمان بر و مستلزم آن است که خدمات بهداشتي و درماني به شکل عادي بازگردد، يعني خانه بهداشتي که خدمات بهداشتي و درماني ارائه مي داد و تخريب شده است، بايد به سيستم اضافه شود تا کمبودها به طور کامل بر طرف شود.
قديمي خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشتي ارائه خدمات به زمان قبل از حادثه بازگشته است، زيرا کانکس هايي به اين منظور تعبيه شده و به طور موقت جايگزين خانه هاي بهداشت تخريب شده قرار گرفته است، پرسنل نيز به محل کار خود برگشته اند و کار خود را با انگيزه بيشتري ادامه مي دهند.
نماينده تام الاختيار وزير بهداشت در مناطق زلزله زده گفت: قرار بود 25 هزار دوز واکسيناسيون آنفلوآنزا در مناطق زلزله زده تزريق شود که اين اقدام از چند روز قبل آغاز شده است و ساير خدمات نظام مراقبتي بهداشتي نيز در جريان است.
وي درخصوص اقدامات در حوزه درمان در مناطق زلزله زده گفت: خدمات درماني در شهرستان سرپل ذهاب با حضور متخصصان مختلف از استان هاي ديگر تا روز چهارشنبه هفته گذشته در قالب بيمارستان هاي صحرايي انجام مي شد که با راه اندازي بيمارستان جديد بانگر با 50 تخت، 6 بخش و 2 اتاق عمل، خدمات درماني به آنجا منتقل شد؛ البته قبل از حادثه يک بيمارستان 50 تخته در شهرستان سرپل ذهاب به بيماران ارائه خدمات مي داد که با راه اندازي بيمارستان جديد، ارائه خدمات به روال عادي باز مي گردد، زيرا تمام متخصصان حضور دارند و تجهيزات تشخيصي فعال هستند و 16 تخت موقت اورژانس نيز در آن راه انداري شده است و ديگر نيازي به استفاده از بيمارستان هاي صحرايي نيست و چنانچه در تعداد نيروهاي متخصص و پزشک عمومي کمبودي وجودي داشته باشد از سوي ساير دانشگاه ها تامين مي شود.
وي ادامه داد: يک بيمارستان در اسلام آباد آسيب نديده بود که خدمات درماني در آن از همان ساعات اوليه حادثه ادامه پيدا کرد، اما ساخت بيمارستاني که آسيب ديده بود، در حال پيگيري است زيرا مجري آن سازمان ديگري است.
قديمي درخصوص اقدامات عمراني در ماطق زلزله زده نيز گفت: در بحث عمراني بخش عمده کار به بازسازي بيمارستان ها ارتباط دارد. پيمانکار قبلي بيمارستان سرپل ذهاب از هفته گذشته قسمت هاي تخريب شده را جمع آوري مي کند تا طبق دستورالعمل معاونت منابع فيزيکي وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه بازسازي و مقاوم سازي آن انجام شود. يک قسمت از بيمارستان هم اسکلت بوده که از قبل باقي مانده است، اين قسمت هم با کمک خيرين ساخته مي شود.
نماينده تام الاختيار وزير بهداشت در مناطق زلزله زده با بيان اينکه 62 خانه بهداشت و 22 مرکز جامع سلامت دچار آسيب و تخريب کامل شده است، اظهارداشت: کلنگ زني خانه هاي بهداشت با کمک خيرين از اين هفته آغاز مي شود و پيش بيني مي شود، با توجه به سقف زماني مشخص شده در برنامه، خانه هاي بهداشت کمتر از 6 ماه و مراکز جامع سلامت کمتر از يکسال ساخته مي شوند.
وي درخصوص تامين تجهيزات درماني و دارو گفت: تجهيزات درماني که از قبل در بيمارستان ها وجود داشته، آسيب نديده و در بيمارستان هاي جديد، جايگزين شده است و چنانچه از حيث دارو و تجهيزات کمبودي وجود داشته باشد، از سوي وزارتخانه تامين خواهد شد و درحال حاضر کمبودي وجود ندارد.
قديمي در مورد سلامت آب آشاميدني در مناطق زلزله زده نيز گفت: با پيگيري مسئولين استاني و دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه مشکل تامين آب آشاميدني برطرف شده است.
زمين لرزه 7.3 ريشتري 21 آبان در 11 کيلومتري بخش ازگله، 32 کيلومتري شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
اين زلزله به 10 شهرستان و يک هزار و 930 روستاي استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزيابي هاي صورت گرفته بيش از 84 هزار واحد مسکوني شهري و روستايي نيز آسيب کلي و جزئي ديده است.
اجتمام(1)**7029**تنظيم: فرهاد شرف پور * انتشار: اميد غياثوند
**آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۳۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی آغاز می‌شود

آذر رضایی پور کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش ها از امروز به تدریج از جنوب غربی خراسان رضوی آغاز خواهد شد و در روزهای پایانی هفته بیشتر نقاط استان را فرا خواهد گرفت.

او با بیان اینکه سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی فعال خواهد بود، افزود: بارش ها در روز پنج شنبه و جمعه به اوج خود خواهد رسید که این بارندگی ها در مناطق مستعد همراه با رعد و برق، تگرگ و آبگرفتگی است و موجب کاهش موقت دمای هوا در مناطق مختلف نیز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • این مناطق تهران خانه‌های ارزان‌قیمت دارند + جدول
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی آغاز شد
  • آغاز بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی/ کلنگی که در نهایت بر زمین خورد
  • ۵۱ باب خانه بهداشت کارگری در مناطق صنعتی اصفهان ساخته شد
  • ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی آغاز می‌شود
  • آغاز ساخت مرکز جامع خدمات سلامت روستای خطایان