Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: اصلاحات ساختاری در تدوین بودجه 97 کشور، توجه به اولویت‌های برنامه‌ای، توجه ویژه به تولید و اشتغال و تمرکز بر موضوع عدالت اجتماعی و تلاش برای حذف فقر مطلق چهار محور بنیادین لایحه بودجه 97 کل کشور است.

به گزارش ایلنا، بهرام نصراللهی‌زاده در جلسه مشترک هفتمین شورای برنامه‌ریزی و ششمین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کردستان که به ریاست استاندار کردستان در سنندج و در محل سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد، به تفصیل و تشریح ویژگی‌های لایحه بودجه 97 کشور پرداخت و چهار محور اصلی و بنیادین را برای این لایحه برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره اولین محور بنیادین لایحه بودجه گفت: اصلاحات ساختاری در تدوین بودجه 97 کل کشور به‌خوبی به چشم می‌خورد و بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد، افزایش شفافیت و انضباط بودجه‌ای و حرکت به سمت تمرکز زدایی از شاخصه‌های این اصلاحات ساختاری است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان محور دوم قابل توجه در لایحه بودجه سال 97 کل کشور را توجه ویژه به اولویت‌های برنامه‌ای نام برد و تصریح کرد: آب، محیط زیست و ساماندهی پسماندها و مقابله با آلودگی هوا، حمل و نقل ریلی و عمومی و توجه ویژه به مسکن و بافت فرسوده و ... جزو این اولویت ها هستند.

دبیر شورای برنامه ریزی استان کردستان محور سوم مهم و قابل توجه در لایحه بودجه سال 97 کل کشور را توجه ویژه به تولید و اشتغال نام برد و خاطر نشان کرد: اشتغال فراگیر و تولید، جذب مشارکت عمومی – خصوصی برای تکمیل پروژه های ناتمام عمرانی و توجه ویژه به صادرات غیر نفتی در ذیل محور سوم لایحه یعنی توجه به مقوله اشتغال مورد توجه جدی قرار گرفته است.

بهرام نصراللهی زاده چهارمین محور اساسی و بنیادین لایحه بودجه 97 کشور را توجه ویژه به عدالت اجتماعی برشمرد و گفت: تلاش برای حذف فقر مطلق و تلاش برای بهبود بهداشت و سلامت مردم از ویژگی های بارز این محور لایحه بودجه 97 می باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان تاکید کرد: در جهت افزایش شفافیت و ایجاد انضباط بودجه ای، بسیاری از ردیف های متفرقه (حدود 200 ردیف) در لایحه بودجه 97 کشور حذف شده و یا به ذیل اعتبارات دستگاه های اجرایی و استانی منتقل شده است، به گونه ای که سهم اعتبارات ردیف های متفرقه از 20 درصد در بودجه 96 به حدود 11 و هشت دهم درصد در لایحه بودجه 97 کل کشور کاهش یافته است.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کردستان در خصوص موضوع تمرکز زدایی در لایحه بودجه 97 اظهار داشت: سهم استانها از اعتبارات هزینه ای از 4 و سه دهم درصد در بودجه سال 96 به حدود 24 و سه دهم درصد در لایحه بودجه سال 97 کشور رسیده و سهم استانها از اعتبارات تملک داراییهای سرمایه ای نیز به بیش از 30 درصد در سال 97 افزایش می یابد.

بهرام نصراللهی زاده در خصوص موضوع اشتغال در لایحه بودجه 97 کشور گفت: پیش بینی می شود در سه محور اشتغال فراگیر، اشتغال روستایی و اشتغال حمایتی حدود 980 هزار شغل در کشور ایجاد شود که در این زمینه باید منابع مورد نیاز از محل تسهیلات بانکی، صندوق توسعه ملی و ... تامین شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اشاره به اینکه حدود 71 هزار پروژه ناتمام در کشور وجود دارد، گفت: در لایحه بودجه سال 97 توجه ویژه ای به پروژه های قابل واگذاری به بخش خصوصی و نیز مشارکت عمومی – خصوصی برای تکمیل این قبیل پروژه ها با استفاده از مشوق های دولتی، منابع بانکی، صندوق توسعه ملی، منابع خارجی و آورده بخش خصوصی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: پروژه های غیر قابل واگذاری و یا پروژه هایی که جذابیتی برای بخش خصوصی ندارند باید با استفاده از منابع دولتی تکمیل شوند.

نصراللهی زاده در تشریح عدالت اجتماعی و رفع فقر در لایحه بودجه 97 گفت: مساله بازنگری در پرداخت یارانه های مستقیم یکی از مهم ترین رویکردهاست و دولت براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی ، حذف برخی یارانه بگیران و پرداخت به اقشار کم درآمد و نیازمند مانند افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و نیز سایر افراد نیازمند را پیشنهاد کرده است که با سازوکارهای مشخصی شناسایی و تحت پوشش قرار می گیرند.

دبیر شورای برنامه ریزی استان کردستان تلاش برای ارزان شدن بیمه سلامت مردم را یکی از ویژگی های توجه به امر سلامت در  لایحه بودجه 97 برشمرد و گفت این موضوع از اقدامات مهم دولت در حوزه سلامت خواهد بود.

 

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۵۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین

وزیر نفت از بهره‌برداری ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار خبر داد و گفت: ۵۰ پروژه جدید همسو با ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار نیز در دستور کار داریم.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید ایرانی در جمع خبرنگاران بیان کرد: استفاده از ظرفیت هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ صنایع پتروشیمی در توسعه میدان‌های گازی اهمیت بسیاری دارد. امروز برای توسعه نزدیک به ۱۶ مخزن گازی با شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی کشور تفاهم‌نامه امضا شد که به‌سمت قرارداد و اجرایی‌شدن می‌رود.

وی افزود: شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی با کمک شرکت‌های اکتشاف و تولید در توسعه میدان‌های گازی ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند و با توسعه این میدان‌ها، در دو، سه سال آینده بیش از ۱۲۷ میلیون مترمکعب گاز به تولید گاز کشور افزوده می‌شود که هم تأمین‌کننده خوراک پتروشیمی‌ها خواهد بود و هم به فرایند توسعه میدان‌های گازی کشور کمک می‌کند.

وزیر نفت تصریح کرد: سابقه نداشته است شرکت‌های پتروشیمی در زمینه توسعه میدان‌ها ورود کنند. در نمایشگاهی که در حسینیه امام خمینی (ره) با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد، ایشان تأکید کردند که از ظرفیت هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ استفاده کنید که امروز الحمدالله این اتفاق مبارک رقم خورد.

اوجی با بیان اینکه پارسال قراردادهای سازنده‌ای با شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی در زمینه جمع‌آوری گازهای مشعل داشتیم، گفت: بخشی از این‌ها به بهره‌برداری رسیده است. همچنین در خصوص تولید بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی، به‌ویژه پتروشیمی‌هایی که متانول تولید می‌کنند، با شرکت‌های ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و صنایع پتروشیمی برنامه‌ریزی‌هایی شده است.

وی افزود: ان‌شاءالله بخشی از تولید متانول کشور به‌سمت تولید بنزین و ارزش‌ افزوده سوق داده می‌شود. امروز بسیاری از کشورها از خوراک متانول به تولید بنزین دست یافته‌اند که ما دانش فنی و توانمندی تولید آن را داریم؛ بنابراین در بعضی پتروشیمی‌ها که سهام‌داران آن‌ها تمایل داشتند، با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی این اتفاق مطلوب رقم خواهد خورد و ما بخشی از ظرفیت تولید متانول را به تولید بنزین سوق خواهیم داد که اعداد و ارقام آن را در مصاحبه‌های بعدی اعلام خواهم کرد.

وزیر نفت ادامه داد: با توجه به افت قیمتی که طی چند سال گذشته در بحث محصولات تولید متانول داشته‌ایم و از طرفی برای جبران ناترازی بنزین، می‌توانیم از بنزینی که از خوراک متانول تولید می‌شود استفاده کنیم. این موضوع در کشور چین هم اتفاق افتاده است.

اوجی از بهره‌برداری ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار خبر داد و گفت: ۵۰ پروژه جدید همسو با ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار را نیز در دستور کار داریم. از این پروژه‌ها و پروژه‌هایی که تکمیل می‌شوند یا نیمه‌تمام هستند، روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار بشکه به تولید نفت ما اضافه می‌شود. همچنین روزانه ۳۵ میلیون مترمکعب به تولید گاز و بیش از روزانه ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت پالایشی کشور اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه وزارت نفت در آغاز سال نو به اجرای پروژه‌های کلان با استفاده از منابع داخلی توجه نشان داده و بالاترین وزارتخانه و دستگاه در کشور در موضوع جذب سرمایه‌ خارجی وزارت نفت بوده است، گفت: در توسعه میدان‌ها نشان دادیم که معطل شرکت‌های خارجی نیستیم و با سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در دو سال اخیر، نگاه درستی برای توانمندی بخش داخلی ایجاد شده است.

وزیر نفت تصریح کرد: امروز اتفاق مطلوب با فعالان بخش خصوصی که عمده سهام‌دارانِ این پتروشیمی‌ها و هلدینگ‌ها هستند رقم خورد، البته سهام‌داران آن‌ها مردم هستند و بیش از ۵۰ میلیون نفر در صنایع پتروشیمی و مجتمع‌های بزرگ پتروشیمی سهم‌ دارند.

دیگر خبرها

  • امسال برای اشتغال فارغ‌التحصیلان برنامه ریزی شده است
  • تهران از استان‌های محروم کشور است
  • تهران یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور است
  • لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال
  • شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی