Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - ایرنا - نائب رئیس مجلس شورای اسلامی،گفت: کشور با مشکلات متعددی مواجه می باشد که برای حل این مشکلات به استفاده از متخصصان و کارشناسان نیاز است.

به گزارش ایرنا، مسعود پزشکیان روز پنجشنبه در همایش مجلس و جایگاه قانون در توسعه ملی که در مجتمع فرهنگی شهید مدرس شهرضا برگزار شد، افزود: حل مشکلات موجود در گرو ارائه راهکار های صحیح کارشناسان و استفاده از متخصصان میسر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: استفاده نکردن از متخصصان و کارشناسان ماهر مشکلات کلان کشور را تشدید می کند.
پزشکیان بااشاره به ضرورت فعالیت افراد در حوزه های کاری مرتبط و پرهیز از به کارگیری افراد غیر متخصص در حوزه های مختلف تصریح کرد: برخی افراد ضمن اینکه علم و تخصص کافی برای حل مشکلات را ندارند، جسارت عقب نشینی و واگذاری برنامه ها و تصمیم گیری به متخصصان را ندارند.
وی با اشاره به موفقیت های کشورمان در عرصه های بین المللی افزود: اما در حل مشکلات داخلی کشور نتوانسته ایم با روش صحیح عمل کنیم.
نائب رئیس مجلس با اشاره به وجود برخی بی عدالتی ها تصریح کرد: بزرگترین مشکل ما در کشور، بی توجهی به بی عدالتی بوده است و این مشکل را ما باید حل کنیم.
پزشکیان با بیان اینکه باید برای حل معضلات کشور راه حل مناسب ارائه شود، افزود: اما متاسفانه ما در انتقاد کردن قوی و در ارائه راه حل ها ضعیف هستیم.
وی اظهار کرد: قوانین باید صحیح ، اصولی و سنجیده تدوین شود تا ریشه دار و ثابت بمانند و پس از مدت کوتاهی تغییر نکنند.
نائب رئیس مجلس با اشاره به دعوت مؤکد دین اسلام به وحدت افزود: امروزه مهمترین مشکل ما نبود وحدت و انسجام بین مسلمانان در برابر مستکبران است.
پزشکیان گفت: برای آبادی و پیروزی باید همه باهم همکاری و وحدت ملی را حفظ و تقویت کنیم.
وی تصریح کرد: دامن زدن به اختلافات و مشکلات به جای حل آنها، نه تنها باعث بهبود وضعیت نمی شود بلکه مشکلات را پیچیده تر خواهد کرد.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: می طلبد تا روش صحیح فعالیت در عرصه های مختلف را یاد بگیریم تا بتوانیم هرچه بهتر فعالیت کنیم.
پزشکیان اظهارکرد: مقصر اصلی در ایجاد مشکلات متعدد، خودمان هستیم و اگر برای حل این مشکلات تلاش نکنیم باید پاسخگوی آیندگان و نسل جوانان باشیم.
وی افزود: باید با تمام وجود در صحنه حضور داشته و تلاش کنیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.
رئیس مجمع نمایندگان استان نیز با اشاره به سالگرد شهادت شهید مدرس و روز مجلس گفت: می طلبد تا نمایندگان مجلس فعالیت این شهید شجاع را سرلوحه کار خود قرار دهند.
حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی یکی از مهم ترین معضلات کشور را رکود اقتصادی دانست و گفت: لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز بزودی در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی اظهارکرد: باتوجه به وضعیت نامطلوب اقتصادی مردم، کالای قاچاق به دلیل قیمت کمتر خریدار بیشتری دارد و باعث رکود بیشتر خصوصا برای تولیدات داخلی می شود.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی افزود: توجه نکردن دولت ها به وضعیت تولید داخل باعث رکود کنونی اقتصاد شده است بطوری که بسیاری از کارخانه های بزرگ تولیدی استان ناچار به تعطیلی یا اخراج کارگران خود شده اند.
نماینده مردم شهرستان فلاورجان در مجلس، مسائل بانکی و دریافت تسهیلات با سود های کلان را از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی بیان کرد و افزود: برای برطرف شدن این مشکلات بررسی لایحه تصحیح امور بانکداری در دستور کار مجلس قرار دارد.
همچنین در حاشیه این مراسم مشکلات فاضلاب شهرضا و ضرورت توجه به تقسیم عادلانه بودجه بین روستاها و شهرستان های کشور توسط یکی از شهروندان شهرضایی مطرح شد.
نائب رئیس مجلس در سفر خود به شهرضا از خانه تاریخی شهید مدرس واقع در روستای اسفه، مرکز سلامت قائمیه، روند اجرای طرح ایراپن و ساختمان در حال احداث بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) بازدید کرد.
شهرضا در 80 کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.
پ/7144 / 2093 ** خبرنگار: محمد امیری ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۵۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است

ایسنا/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان بر ضرورت مراقبت از شأن و جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری امروز (۱۰ اردیبهشت ماه) در اولین نشست مشترک هیأت مدیره کانون و مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان سمنان که با حضور رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان، رئیس مرکز کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان، رئیس کانون وکلای قوه قضائیه در استان و رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه در استان سمنان برگزار شد با اشاره به جایگاه وکیل و کارشناس در نظام قضایی ایران، اظهار کرد: وکیل و کارشناس باید در انجام وکالت و کارشناسی صداقت، تقوی، امانتداری، سرعت و دقت را رعایت کند تا زمینه ارتقای رسیدگی‌های قضایی در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه در استان فراهم شود.

وی گفت: بسیاری از مراجعه‌کنندگان به دادگستری از توان علمی چندانی برخوردار نیستند تا بتوانند از حق و حقوق خود دفاع کنند. وکیل دادگستری و کارشناس رسمی باید درباره طرح دعاوی، شکایت‌ها یا دفاع از دعاوی و شکایت‌ها یاری کنند.

اکبری با اشاره به ضرورت مراقبت از شأن و جایگاه وکلا و کارشناسان، بیان کرد: گزارش‌های ارائه‌شده حاکی از آن است که اعمال نظارت‌ها مثمر ثمر بوده است و اندک افرادی در این مجموعه دچار لغزش شده‌اند. وکلا و کارشناسان نباید مرتکب مفاسدی از جمله وکالت تضمینی، گرفتن وجه غیرقانونی و نامتعارف، ارتباطات نامتعارف و موارد تخلفات مندرج در قوانین شوند. 

رئیس کل دادگستری استان سمنان اظهار کرد: وکلا و کارشناسان می‌توانند در مسیر اجرای عدالت و چارچوب قانون به دستگاه قضایی استان کمک کنند تا خدمت‌رسانی به مردم به بهترین وجه اتفاق بیفتد. 

در این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی، معاون قضایی رئیس کل و مسؤول نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان سمنان به بیان گزارش عملکرد پرداخت و گفت: با توفیق‌های بسیار خوبی که تاکنون در مسیر نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان اتفاق افتاده، دادگستری سمنان در زمره استان‌های پیش‌رو و برتر در حوزه انجام تکالیف است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفر یک روزه رئيس سازمان زندان های کشور به بشاگرد
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • انتخاب صدیقه خادم به عنوان نایب رئیس بانوان فدراسیون کبدی
  • نایب رئیسان فدراسیون کونگ‌فو مشخص نشدند
  • ۳ درخواست عجیب روس ها از ایران در نمایشگاه اکسپو!
  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست
  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است