Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-عضو مجمع روحانیون مبارز تاکید کرد: امام اختلاف در دیدگاه را به رسمیت می‌شناخت. جامعه‌ای که اختلاف سلیقه و دیدگاه را نپذیرد آن جامعه دموکراتیک نیست ، اختلاف دیدگاه در یک جامعه باز و دموکراتیک معنایش این است که ما نسبت به نظرات مختلف احترام بگذاریم و آنها را به عرصه گفت‌وگو بکشانیم.حجت الاسلام محمد مقدم درباره اظهارات اخیر سخنگوی جامعه روحانیت مبارز مبنی بر اینکه در گذشته مطرح شده است تا جامعه روحانیت مبارز و مجمع روحانیون مبارز با یکدیگر به گفت‌وگو بنشینند، گفت: به یاد ندارم که در گذشته چنین اتفاقی افتاده باشد اما این‌که گروه‌های سیاسی یکدیگر را به گفت‌وگو دعوت می‌کنند، امر مبارکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: بسیاری از معضلات و مشکلات عرصه سیاسی ما به نظر من به خاطر عدم وجود گفت‌وگو است. گفتن و شنیدن چیزی است که می‌تواند مواضع هر دو طرف را مشخص و شفاف کند و آستانه تحمل یکدیگر را بالا ببرد.

این عضو مجمع روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: این‌که ما به سمت و سوی گفت‌وگو پیش برویم، یک امر میمون و مبارک است، اما در گذشته چنین موردی نبوده است. اگر در حال حاضر این مساله مطرح می‌شود در کم و کیف قضیه قرار ندارم.

وی تاکید کرد: در جلسه آینده مجمع این مساله مطرح می‌شود و باید ببینیم دیدگاه‌های مختلف دوستان در این مورد چیست. طبعا موضع‌گیری شفاف و روشن مجمع در پاسخ به این پرسش‌ها داده خواهد شد.

مقدم درباره اینکه مصباحی مقدم مطرح کرده‌ اوایل انقلاب روحانیون باهم اتفاق نظر داشتند اما در حال حاضر یک شکاف عمیق و اختلاف و تفاوت دیدگاه بین‌شان وجود دارد، گفت:‌ تفاوت دیدگاه مساله خوبی است اینکه بگوییم انسان‌ها دارای یک دیدگاه باشند، نمی‌شود. اساسا جامعه روحانیت و مجمع روحانیون مبارز در زمان امام به خاطر همین اختلاف دیدگاه‌ها به وجود آمد.

وی تاکید کرد: امام اختلاف در دیدگاه را به رسمیت می‌شناخت. جامعه‌ای که اختلاف سلیقه و دیدگاه را نپذیرد آن جامعه دموکراتیک نیست ، اختلاف دیدگاه در یک جامعه باز و دموکراتیک معنایش این است که ما نسبت به نظرات مختلف احترام بگذاریم و آنها را به عرصه گفت‌وگو بکشانیم.

وی خاطرنشان کرد: باید مردم را در انتخاب بهترین راه آزاد بگذاریم. نمی‌توانیم به همگان بگوییم یکسان بیندیشید. یکسان اندیشیدن کار کارخانه است که جنس یک شکل تولید می‌کند انسان دارای فکر است و برداشت و اندیشه‌های مختلفی با گذشته دارد.

این عضو مجمع روحانیون مبارز در پاسخ به این سوال که در سال ۸۴ زمانی که رهبری جامعه روحانیت و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مجمع روحانیون مبارز را فرا خوانده بود مهدی کروبی در اعتراض به اصولگرایان گفته بود که آنان همه تریبون‌ها را در اختیار دارند و جایی برای اصلاح‌طلبان نیست، گفت: به یاد ندارم که در گذشته چنین چیزی بوده است یا خیر نه آن را تایید و نه نفی می‌کنم.

وی تاکید کرد: این مساله یک حقیقتی است که همگان باید پذیرای آن باشیم ما وقتی در این باور هستیم که دیدگاه‌های مختلف به عنوان ستون‌های انقلاب هستند، طبیعتا باید آنها را هم در همه عرصه‌ها و زمینه‌ها یکسان ببینیم. این‌که ما با یکدیگر حرف بزنیم اما همه تریبون‌ها در دست یک جریان باشد و ائمه جمعه و جماعت از یک طیف انتخاب شوند و یا دیدگاه‌های یک طیف مطرح شود، مبتنی بر عدالت نیست.

مقدم با بیان اینکه گفت‌وگوها در جامعه نمی‌تواند مثمر باشد مگر زمانی که همه سلیقه‌های مختلف بتوانند ابراز نظر کنند، گفت: برای تحقق یافتن گفت‌وگو باید سلیقه‌های مختلف سیاسی و فرهنگی در کشور باز باشد. امیدواریم اگر چنین باوری در دوستان به ثمر رسیده به این نکته توجه کنند.

وی تاکید کرد: جریان اصلاح‌طلب همیشه جلودار این قضیه بودند که جامعه باید از تک بعدی و تک صدایی بیرون بیاید و نظرات مختلف مطرح شود.

این عضو مجمع روحانیون مبارز خاطرنشان کرد:‌ مردم صداهای مختلف را می‌شنوند و بر اساس شناختی که از جامعه دارند مبتنی بر اهدافشان انتخاب می‌کنند. به نظر می‌آید دوستانی که طرح گفت‌وگو را مطرح می‌کنند دست به یک امر مبارک و میمون زده‌اند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۹۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف است

 آیت‌الله مصطفی محامی در شورای اداری زاهدان ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای مدافع امنیت سیستان و بلوچستان اظهار کرد: مردم این استان نجیب، صبور، با معرفت و شایسته هر گونه خدمت هستند، اما وقتی مشکلات استان و شهرستان‌ها را مشاهده می‌کنیم از مشکلات متاثر می‌شویم و زاهدان به عنوان مرکز استان نیازمند یک رسیدگی ویژه است.

وی با بیان اینکه برای خدمت به مردم با ظاهرسازی کار به جایی نخواهید برد تصریح کرد: اگر به دنبال رضایت الهی هستید باید به مردم خدمت کنید چرا که در روایات مختلف نیز به این امر تاکید شده است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان به نامگذاری شعار سال تحت عنوان جهش تولید با مشارکت مردم اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند این نامگذاری‌ها در طی یک سال به اتمام نمی‌رسد بلکه باید در طول سال‌ها استمرار پیدا کند و در طول سال‌های اخیر همواره به محورها و زوایای مختلف اقتصادی پرداخته شده است چرا که رهبر معظم انقلاب از جایگاه رهبری جامعه اسلامی و با دید جامعی که نسبت به اوضاع کشور و وضعیت خارج از کشور دارند اولویت را اقتصاد و معیشت مردم می‌دانند چرا که دشمن سعی دارد از این طریق بین مردم و جامعه اسلامی فاصله ایجاد کند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: در حال حاضر با جنگ ترکیبی دشمن در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مواجه هستیم و باید ما هم در این جنگ ترکیبی یک جبهه متحد تشکیل دهیم و در برابر هجوم دشمن دفاع داشته باشیم و مهمتر اینکه نقطه ضعف دشمن را ببینیم و ما هم به سوی او حالت هجومی داشته باشیم.

وی گفت: اگر می‌خواهیم کاری برای خداوند متعال انجام دهیم باید به خلق خدا خدمت کنیم و از نگاه دینی خدمت به خلق بهتر از اعمال مستحبی است چرا که ثواب شاد کردن دل مؤمن به مراتب بیشتر از اعمال مستحب دیگر است و از نگاه عقلانی باید گفت منشا پیروزی انقلاب حضور مردم بود و هنر امام خمینی(ره) پای کار آوردن مردم بود و اگر مردم پای کار نبودند از فتنه‌های اول انقلاب به سلامت عبور نمی‌کردیم و بعد در دوران دفاع مقدس باز مردم پای کار آمدند و برگ برنده ما انسان‌های مؤمن و متعهد بودند.

آیت الله محامی خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌ها این است که با وجود ارائه خدمات در نقاط مختلف استان اما باز هم افراد ناراضی هستند برای مثال اجرای پروژه پتروشیمی در چابهار با هزینه‌ای میلیاردی در حال انجام است اما برخی متهم می‌کنند که اجرای این پروژه همراه با آسیب‌های زیست محیطی است و به همین دلیل در این منطقه اجرا شده و یا هدف از فعالیت‌های صورت گرفته جهت توسعه سواحل مکران را بر هم زدن ترکیب جمعیتی مطرح می‌کنند و همواره دنبال سوژه هستند و مسئولان در چنین شرایطی باید کار اقناعی انجام و در پروژه‌های مختلف خود پیوست فرهنگی داشته باشند.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اگر به دنبال امنیت پایدار هستید باید به حوزه فرهنگ و اقتصاد توجه ویژه داشته باشید و اگر بخشی از بودجه‌های نظامی صرف رشد علمی، فرهنگی و اقتصادی شود بازدهی مطلوب‌تری خواهد داشت.

وی اضافه کرد: منطق و استدلال خود را بدون توهین بیان می‌کنیم و معتقدیم در چنین حالتی وحدت جامعه هم حفظ می‌شود چرا که شیعه و سنی نسبت به اعتقادات یکدیگر شناخت بیشتری پیدا می‌کنند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: البته دشمن چنین چیزی را نمی‌پسندد و در تلاش است تا با واسطه یا بی واسطه شرایطی را فراهم آورد تا افراد تندی از سوی شیعه یا اهل سنت به یکدیگر توهین کنند.

وی ادامه داد: در یکی از این موارد فردی بیان می‌کرد که وقتی برخی از شیعیان به صورت تند و افراطی عمل می‌کنند آن را به حساب شخص شما می‌گذارند و در پاسخ مطرح کردم که مبانی بنده از نکات مطرح شده در خطبه‌های نمازجمعه و سایر سخنرانی‌ها مشخص است و همواره نکات خود را تبیین و با استدلال مطرح می‌کنم که تندروی و نگاه افراطی صحیح نیست و بنده هیچ سخنگویی ندارم تا با نگاه تند و افراطی به سخنرانی بپردازد.

آیت‌الله محامی اظهار داشت: عملکرد مسئولان باید به گونه‌ای باشد که مردم نسبت به آن‌ها حسن ظن داشته باشند و گام مهم در این جهت این است که کار با مشارکت خود مردم صورت می گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف است
  • کرمانشاه یکی از استان‌های پرافتخار کشور است
  • جامعه روحانیت مبارز سال ۸۴ به خاطر حجاب از هاشمی رفسنجانی حمایت نکرد!
  • محسنی اژه‌ای: نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید
  • نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید/ بیش از اوقات دیگر به هماهنگی و همکاری نیازمندیم
  • نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید
  • کارگر قشری تاثیرگذار در رشد وشکوفایی اقتصاد درکشور
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود
  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند