Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به تقدیم لایحه بودجه 97 توسط رئیس جمهوری به مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه ارائه شده باید در جای خود بررسی شود و نمایندگان مردم بدانند این بودجه باید مشکل رکود و بیکاری جامعه را رفع کند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام مجید نصیرائی در خطبه های نماز جمعه بیرجند در مصلی المهدی (عج) افزود: از همه افراد دارای تریبون و رسانه تقاضا داریم این مسائل را زود به فضای جامعه نکشانده و قضاوت نکنند چون بعضی حرف های نسنجیده ذهن جامعه را مخدوش می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی است گفت: نمایندگان مجلس توجه کنند که این بودجه باید در راستای برنامه پنج ساله ششم تنظیم و عملیاتی شود و تنظیم لایحه بودجه به شکلی باشد که فشاری به جامعه و قشر مستضعف تحمیل نشود.
وی یادآور شد: نمایندگان مردم در مجلس توجه کنند زندگی قشری از جامعه به یارانه پیوند خورده و تصمیم گیری طوری نباشد که به این قشر فشار مضاعف تحمیل شود.
خطیب جمعه بیرجند ادامه داد: متاسفانه در مرکز کشور آمارهایی از استان خراسان جنوبی مطرح می شود که از واقعیت دور است و نگاه تهران باید با نیاز اساسی این استان منطبق باشد زیرا این منطقه به لحاظ موقعیت مرزی و اقلیمی خاص است و نیاز به توجه جدی دارد.
وی گفت: مسئولان خراسان جنوبی تلاش خوبی در استان دارند و از وقتی استاندار خراسان جنوبی مشغول به کار شده، حقیقتا به دور از حواشی سیاسی و رفتارهای سطحی توجه خود را بر کار و خدمت گذاشته و این همت برای ما بسیار ارزشمند است.
حجت الاسلام نصیرائی بیان کرد: بحث جاده ها، راه آهن و ... جدی است و باید مورد توجه قرار گیرد، هر هفته در راه های استان شاهد تصادف و فوت بعضی از مردم هستیم که زیبنده این استان نیست.
وی روز حمل و نقل و رانندگان را از مناسبت های هفته ذکر کرد و گفت: راه ها و جاده ها یکی از زیرساخت های حوزه حمل و نقل است و این استان با وجود ظرفیت، استعدادهای زیاد و حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب، از بعضی حمایت ها محروم است.
وی در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی داشت و افزود: حوزه و دانشگاه 2 بال جامعه برای ایجاد جامعه مطلوب است و حوزه علمیه بدون توجه به دانشگاه و دانشگاه بدون توجه به حوزه علیمه قادر به انجام رسالت خود نیستند.
امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: امروز رسالت نظام مقدس جمهوری اسلامی برپایی تمدن نوین اسلامی در جهان است و این تمدن نوین که برآمده از آموزه های اسلامی و ایرانی است کار حوزه های علمیه و دانشگاه هاست.
وی به روز جهانی عاری از خشونت هم اشاره کرد و گفت: امروز ایالات متحده آمریکا مصداق کامل خشونت و افراطی گری در دنیاست و اگر بخواهیم با خشونت مبارزه کنیم باید با کسانی که به دنبال بزک کردن چهره آمریکا در داخل هستند، مبارزه کنیم.
نصیرائی بیان کرد: اینکه کسانی در این کشور به برکت خون شهیدان و ایثارگران در جایگاه ها قرار گیرند و چهره استکبار را بزک کنند، قابل قبول نیست.
وی گفت: اینکه در خراسان جنوبی و شهر بیرجند که شهر علم و ایمان است افرادی بیایند و چهره آمریکا را بزک کنند کار درستی نیست و مسئولان باید به این موضوع توجه کنند.
وی بیان کرد: اگر کسی بخواهد در دام افراط و تفریط نیفتد راهش این است که عمل، گفتار و کردار خود را با ولی جامعه بسنجیم، اگر از ولی جامعه جلو افتادیم یعنی افراط شد و اگر عقب ماندیم یعنی مشکل وجود دارد.
خطیب جمعه بیرجند ادامه داد: در این هفته قرار است شورای عالی فضای مجازی شکل گیرد، بحث فضای مجازی جدی است و اگر درست تدبیر نشود به تهدید جدی و قتلگاه برای جوانان و نوجوانان تبدیل می شود.
وی گفت: اگر فضای مجازی درست مراقبت شود به یک فرصت برای کشور تبدیل می شود و مسئولان به این موضوع توجه کنند.
حجت الاسلام نصیرائی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: عده ای عالمانه و عامدانه مردم را نسبت به نظام و انقلاب بدبین می کنند و اگر کسانی عمدا بخواهند در مقابل انقلاب بایستند و مردم را نسبت به ارزش های انقلابی و اسلامی بدبین کنند، با واکنش امت حزب الله روبرو می شوند.
وی افزود: تاریخ انقلاب پر از عبرت هاست و این انقلاب بنی صدرها و قائم مقام رهبری ها و فتنه های 78 و 88 را پشت سر گذاشته است لذا این افراد بدانند که در مقابل خون شهیدان و این انقلاب نمی توانند بایستند.
7559*3028
خبرنگار: امیرشاهین نایبی فر* انتشار: رسول محمدحسنی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۲۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین روز بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس آغاز شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز به ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ مربوط به جداول می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جلسه علنی نوبت صبح امروز_ سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت_ مجلس دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف شروع شد.

نمایندگان مجلس روز گذشته و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق درباره بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳، جدول شماره ۵ مربوط به «درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی»، جدول شماره ۷ با عنوان «اعتبارات دستگاه‌های اجرایی ذیل دستگاه‌های سیاستگذار در سال ۱۴۰۳» و جدول شماره ۹ با عنوان «برآورد اعتبارات ردیف های متفرقه سال ۱۴۰۳» را تصویب کردند.

جدول شماره ۸ مربوط به «برآورد تملک دارایی‌های مالی» نیز برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

گزارش کمیسیون تلفیق درباره ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه نیز در دستور کار امروز مجلس قرار دارد.

کد خبر 749236

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • بودجه شهرداری کرمانشاه تصویب شد
  • بودجه ۶۰۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کرمانشاه بلاخره تصویب شد
  • شفاف سازی بودجه محقق شد؟
  • قالیباف: دست لابی‌های پنهان را در مجلس یازدهم بستیم
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • آغاز دومین روز بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • دومین روز بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس آغاز شد
  • دومین جلسه مجلس برای بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ آغاز شد