Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اقدام بي‌شرمانه برخي افراد در دانشگاه علم و صنعت در زماني دانشجويان سرگرم برگزاري برنامه‌هاي مراسم روز دانشجو و همچنين برگزاري تجمعات اعتراضي در حمايت از قدس شريف بودند، باعث واکنش‌هاي بسياري شد.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، اقدام تعجب‌برانگيز تعدادي از دانشجويان در دانشگاه علم و صنعت براي پاک کردن پرچم رژيم صهيونيستي از روي زمين محوطه دانشگاه آن هم در زماني دانشجويان دانشگاه‌هاي مختلف کشور سرگرم برگزاري تجمعات اعتراضي عليه رژيم جعلي اسرائيل و در حمايت از قدس شريف بودند، خشم بسياري از مردم و دانشگاهيان و همچنين واکنش‌هاي بسياري را بدنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



* ردپاي تشکل اصلاح‌طلب آرمان در اتفاقات اخير دانشگاه علم‌وصنعت/ حضور دبير فعلي و سابق انجمن در روز حادثه
اين اقدام که حتي تعجب تشکل‌هاي اصلاح طلب را هم برانگيخته بود، توسط افرادي صورت گرفت که عضو انجمن اصلاح طلب آرمان اين دانشگاه هستند. انجمني که دانشجويان دانشگاه علم و صنعت معتقدند تشکلي دولت ساخته است و با هدف حمايت از دولت ايجاد شده است.
برخي از مسئولان دانشگاه علم و صنعت بعد از واکنش‌هايي که به اين اقدام شد، تلاش کردند اين موضوع را در حد دعواي تشکل‌هاي دانشجويي بي‌اهميت جلوه دهند و از طرفي سعي کردند بگويند تشکل آرمان در اين ماجرا حضور نداشته است.
اين اظهارات در حالي است که دبير سابق و دبير فعلي انجمن آرمان در حال پاک کردن پرچم رژيم صهيونيستي مشاهده شده‌اند و از طرفي هم شوراي مرکزي اين انجمن تاکنون واکنشي به اين موضوع نشان نداده و از آن اعلام برائت نکرده است.

رئيس دانشگاه علم و صنعت در اين خصوص به فارس گفت: در رابطه با اقدام برخي دانشجويان اين دانشگاه در پاک کردن پرچم اسرائيل از زمين دانشگاه گفت: اين کار از سوي چند نفر از دانشجويان انجام شده که عضو انجمن آرمان بودند ولي اين انجمن دخالتي در اين اقدام نداشته است.
بر اساس اين گزارش، آنگونه که رئيس دانشگاه مي‌گويد تعدادي از اعضاي انجمن آرمان در اين اقدام نقش داشته‌اند، اين مسئله بخوبي نشان مي‌دهد که اين تشکل اصلاح‌طلب در اين رابطه نقش داشته زيرا اعضاي يک تشکل هستند که آن تشکل را راهبري مي‌کنند، همانگونه که اگر چنين حرکتي از سوي اعضاي تشکل ديگري هم انجام مي‌شد، همين مسدله صدق مي‌کرد.
* حضور بستگان يکي از مسئولان در اتفاق بي شرمانه اخير در دانشگاه علم و صنعت
عليرضا مرادي مسئول سياسي بسيج دانشجويي دانشگاه علم‌ و صنعت در اين رابطه به فارس گفت: تعدادي از دانشجويان انقلابي که وابسته به هيچ تشکل خاصي نبودند از چندين تشکل مختلف با يک دغدغه مشترک گرد هم جمع شدند و تصميم گرفتند براي تحقير آمريکا و رژيم صهيونيستي پرچم‌هاي آنان را در نقاط مختلف دانشگاه در زير پاي دانشجويان رسم کنند
وي ادامه داد: بعد از کشيدن تصوير پرچم‌ها روي زمين عده‌اي معلوم الحال که بارها در گذشته ماهيت استکبار دوستي خود را ثابت کرده بودند و خود را وابسته به يک جناح خاص مي‌دانند، تلاش کردند اين پرچم‌ها را پاک کنند.
وي افزود: روزي که اين اقدام نادرست صورت گرفت جامعه دانشگاهي و انقلابي دانشگاه علم و صنعت در حال برگزاري تجمعي در اعتراض به اظهارت رئيس جمهور احمق آمريکا در خصوص تغيير پايتخت رژيم اشغالي از تلاويو به قدس بودند.

اين فعال دانشجويي تصريح کرد: اين در حالي است که تمام جهان حتي کساني که مسلمان نيستند يا اينکه دين ندارند بنا بر فطرت انساني خويش سعي در ابراز انزجار خود از اين رژيم سفاک دارند.
مسئول سياسي بسيج دانشجويي دانشگاه علم‌ و صنعت افزود: اين افراد بعد از نماز و زماني که دانشجويان انقلابي تجمعي عليه آمريکا و اسرائيل جنايتکار داشتند با وقاحت تمام و با تاکيد بر قبح شکني اين حمايت از اسرائيل، مقابل ديد دانشجويان و مسئولان دانشگاه اقدام به پاک کردن پرچم اسرائيل کردند.
مرادي تاکيد کرد: اين حرکت که به نظر مي‌آمد يک دستور از خارج دانشگاه براي به درگيري کشاندن فضاي دانشگاه و ملتهب کردن بود با تيزهوشي دانشجويان و عدم درگيري با اين عناصر خود فروخته به پايان رسيد، در اين حين تعدادي از دانشجويان دغدغه مند از اين اقدامات فيلم و عکس برداري کردند تا همگان با مستندات ببيند که چگونه عده‌اي براي رژيم صهيونيستي در دانشگاه‌هاي جمهوري اسلامي خوش‌رقصي و خوش خدمتي مي‌کنند.
وي گفت: در ميان اين جمعيت خودفروخته فردي از بستگان يکي از مسئولان هم حضور داشت که اتفاقا از بقيه افراد در پاک کردن تصوير پرچم‌ها مصرتر بود.
اين فعال دانشجويي ادامه داد: اما در اين ميان مسئله‌اي که هر قلب سليمي را متاثر مي‌کند، انفعال مسئولان دانشگاه در قبال اين عمل است و در سمت ديگر سنگ اندازي‌هاي آنان از جمله مخالفت رياست و معاونت فرهنگي با حرکت‌هاي ضد استکباري و در عين حال همکاري و باز گذاشتن دست اين افراد در انجام هرگونه حرکت قبح شکنانه در سطح دانشگاه است.
وي گفت: درخواستي که دانشجويان اين دانشگاه دارند تنبيه اين افراد از سوي دانشگاه و وزارت علوم است، وزارت علوم وظيفه دارد نسبت به تعطيلي تشکل‌هايي که علنا و در صحن دانشگاه اقدام به حمايت از رژيم صهيونيستي کرده‌اند، اقدام کند و در قبال اين گونه قبح شکني‌ها که خلاف آرمان اسلام، ايرانيان و تمام مردم آزاده جهان است موضع گيري درستي کند.
* برگزاري تجمع دانشگاهيان دانشگاه علم و صنعت در خصوص اين اقدام

دانشگاهيان دانشگاه علم و صنعت در اعتراض به اين اقدام زشت تجمع کرده و پرچم‌هاي بزرگي از اسرائيل و آمريکا را بر روي زمين کشيدند.
دانشجويان در اين تجمع خواستار حذف تشکل‌هاي ساختارشکن از سوي وزارت علوم شدند.
* عمادي‌مقدم: اقدام وقيحانه اعضاي تشکل اصلاح طلب دانشگاه علم و صنعت آبروي دانشجوي مسلمان ايراني را خدشه‌دار کرد
محمد مهدي عمادي‌مقدم مسئول کميسيون تشکيلات انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علم و صنعت هم در اين رابطه به فارس گفت: مسئله فلسطين، مسئله اول اسلام است و نه تنها مسلمانان بلکه در بين باقي اديان روحيه استکبارستيزي به انحاء مختلف قابل مشاهده است که طبق فرمايش امام خميني (قدس سره) مسئله فلسطين هرگز از ذهن ما پاک نخواهد شد.
وي ادامه داد: قدس قلب تپنده اديان ابراهيمي است و حتي تصور آنکه تبديل پايتخت رژيم شيطاني صهيونيستي شود هم ناممکن است.
عمادي مقدم ادامه داد: در پي اقدام وقيحانه شيطان بزرگ مبني بر اراده به انتقال سفارت آمريکا به بيت‌المقدس، شاهد بازخورد وسيع آن در مجامع بين‌المللي و محکوم کردن اين جنايت بزرگ توسط آحاد ملت‌ها، به وسيله تظاهرات و تجمعات متعدد بوديم، که مانند هميشه جلودار اين مبارزه هميشگي با شيطان بزرگ و رژيم صهيونيستي ملت شريف ايران بوده و هستند.
مسئول کميسيون تشکيلات انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علم و صنعت تاکيد کرد: همزمان با اين حرکت گسترده عليه آمريکاي جنايتکار و اسرائيل کودک‌کش در دانشگاه علم و صنعت نيز علاوه بر تجمع اعتراضي دانشجويان و دانشگاهيان اين دانشگاه، به رسم چندين ساله مبارزات انقلابي و به صورت قانوني پرچم‌هاي اين دو غده سرطاني در معابر اين دانشگاه ترسيم شد.
وي گفت: اما متاسفانه و در عين ناباوري شاهد آن شديم که همان روز 19 آذر عده‌اي از اعضاي شوراي مرکزي از جمله دبير سابق و دبير فعلي يک انجمن اصلاح طلب اقدام به پاک کردن اين پرچم‌ها کردند، که متاسفانه اين اقدام وقيحانه آبروي دانشجوي مسلمان ايراني را خدشه‌دار کرد تا جايي که موجبات تقدير وزارت خارجه رژيم اشغالگر را فراهم آورد.
اين فعال دانشجويي تصريح کرد: حال سوال اينجاست که چرا مسئولين ذيربط دانشگاه با اين اقدام بي‌شرمانه برخورد نکردند چرا که اين کار در روز روشن و در مقابل ديدگان همه انجام شد، اما مسئولين دانشگاه هيچ‌گونه ممانعتي به عمل نياوردند.
وي افزود: البته در فرداي آن‌روز دانشجويان اين دانشگاه براي حفظ آبروي دانشجوي مسلمان ايراني و نشان دادن اينکه هنوز روحيه استکبارستيزي دانشجويان، تازگي و جديت خود را حفظ کرده‌است با برگزاري يک تجمع اعتراضي ديگر در 20 آذر و محکوم کردن خوش خدمتي پاک کردن پرچم‌ها، دوباره پرچم اين دو ظالم جنايتکار را در ورودي اصلي اين دانشگاه ترسيم کردند.
عمادي‌مقدم ادامه داد: يک سوال بسيار مهم وجود دارد که چرا کساني که از رژيم صهيونيستي نشان شجاعت و صداقت دريافت مي‌کنند به راحتي مي‌توانند در دانشگاه انقلاب اسلامي فعاليت داشته باشند.
وي گفت: انجمن اسلامي دانشگاه علم وصنعت خواستار برخورد قاطع و هرچه سريعتر با عوامل اين قبح شکني است و همچنين طبق تاکيدات امام خامنه‌اي (مدضله العالي)، انتصاب و بکارگيري مسئولين انقلابي و دلسوز به مباني نظام‌اسلامي در دانشگاه‌ها را به عنوان يک مطالبه بسيار مهم به مديران مربوطه بصورت جدي گوشزد مي‌کند.
* مسئولان دانشگاه علم و صنعت و وزارت علوم به سرعت انحلال انجمن آرمان را اعلام کنند
صادق مشايخي مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، در رابطه با اقدام اعضاي انجمن اصلاح‌طلب آرمان در پاک کردن پرچم رژيم صهيونيستي از زمين دانشگاه علم و صنعت گفت: اعضاي انجمن آرمان کار شنيعي انجام داده و پرچم منحوس اسرائيل را از زمين دانشگاه پاک کردند که مستندات آن هم در فضاي مجازي و رسمي منتشر شده است.
وي افزود: حتي وزارت خارجه رژيم صهيونيستي نيز از آنها حمايت کرده است و ما در حال پيگيري هستيم که اين لکه ننگ را کمرنگ کنيم، زيرا پاک شدن اين لکه ننگ زمان بسيار زيادي لازم دارد.
مشايخي گفت: انتظار داريم مسئولان دانشگاه و مسئولان وزارت علوم سريع‌تر به اين مسئله ورود کرده و انحلال انجمن آرمان را اعلام کنند، زيرا با اين مسئله بايد به صورت قوي برخورد شود.
مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه علم و صنعت عنوان کرد: هر فردي که فقط دلسوز بشريت باشد، رژيم صهيونيستي را محکوم مي‌کند و هيچ کس جريان پاک شدن منحوس اين رژيم را حمايت نمي‌کند، بنابراين اين افراد بايد به سزاي اعمالشان برسد.
وي در رابطه به اينکه رئيس دانشگاه گفته است اين انجمن دخالتي در اين کار نداشته و فقط چند تن از اعضاي آن به صورت خودسر اين کار را انجام داده‌اند، گفت: وقتي اعضاي يک گروه کاري را انجام مي‌دهند، نمي‌توانيم بگوييم آن گروه دخالتي نداشته است، در حالي که دبير سال گذشته و دبير کنوني انجمن در اين اقدام شنيع حضور داشتند.
* اقدام دانشجونماها براي پاک‌کردن نقش پرچم رژيم صهيونيستي شرم‌آور بود/ تشکل «آرمان» موضع خود را در اين رابطه مشخص کند
حسين اخگرپور دبيرکل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان هم در اين خصوص به فارس گفت: امروز مسئله فلسطين بار ديگر در صدر دغدغه‌هاي جهان اسلام قرار گرفته و بر خلاف تلاش برخي براي کمرنگ‌کردن آرمان قدس شريف مي‌بينيم که دانشگاهيان و اقشار مختلف مردم نسبت به اين مسئله حساس هستند و نسبت به رژيم صهيونيستي و استکبار به هر نحوي مي‌توانند انزجار حود را نشان مي‌دهند.
وي ادامه داد: متاسفانه در چنين زماني که هم قدس شريف ديگر توطئه‌هاي آمريکا و رژيم جعلي اسرائيل است و هم 16 آذر را پشت سر گذاشته‌ايم، مي بينيم يک عده دانشجوي خودفروخته و دانشجونما با خوش رقصي براي استکبار براي پاک کردن نقش پرچم رژيم صهيونيستي از روي زمين تلاش مي‌کنند.
اين فعال دانشجويي گفت: وقتي تصاوير آنها را مي‌بينيم که براي پاک کردن پرچم رژيم صهيونيستي تا کمر خم شده‌اند و روي زمين دراز کشيده‌اند، واقعا به عنوان يک دانشجو، شرم مي‌کنيم، مگر مي‌شود يک دانشجويي ايران دانشجو تا اين حد خودفروخته باشد.
اخگرپور گفت: ننگ بر چنين افرادي که خود را به هيچ به استکبار فروخته‌اند و حاضرند حتي کف پاي سربازان آمريکا و اسرائيل را هم ببوسند. مسلما چنين اقداماتي از چشمان دانشجويان انقلابي دور نخواهد ماند و در برابر چنين مسائلي سکوت نخواهند کرد.
وي اظهار داشت: در خبرها آمده بود اين اقدام بسيار زشت توسط اعضاي تشکل اصلاح‌طلب آرمان انجام شده ولي برخي مسئولان دانشگاه چنين چيزي را رد کرده‌اند، اگر واقعا چنين نيست تشکل آرمان بايد در يک بيانيه در اين رابطه موضع‌گيري کنند. به هرحال مسئولان دانشگاه نبايد در رتبطه با اين اقدام سکوت کنند و بايد با دانشجويان متخلف برخورد شود.

* انحلال انجمن آرمان کمترين انتظار دانشجويان از مسئولان است
غفاري مسئول تشکل مجمع دفاتر فرهنگي دانشگاه علم و صنعت هم گفت: در اين چند روز اخير به علت اقدام ترامپ،‌ دانشجويان حزب‌اللهي تصميم گرفتند به نشانه اعتراض پرچم‌هاي آمريکا و رژيم صهيونيستي را بر روي زمين دانشگاه بکشند که اعضاي تشکل آرمان اقدام به پاک کردن اين پرچم‌ها کردند.
وي افزود: اين قبح‌شکني به حدي بود که وزارت خارجه اسرائيل از اقدام آنها حمايت کرد، البته پس از آن تشکل‌هاي حزب‌اللهي تجمع داشتندو واکنش خود را نشان دادند ولي لازم است مسئولان با اين قبح شکني برخورد قاطعي داشته باشند تا ديگر تکرار نشود.
غفاري ادامه داد: امروز در جلسه شوراي فرهنگي دانشگاه به اين جمع‌بندي رسيديم که تخلفات اين انجمن به طور کلي بررسي شده و برخورد شخصي با افراد دخيل صورت گرفته و دانشجويان خاطي از اين اقدام خود اعلام برائت کنند. البته هنوز مدارک به دست رئيس‌ دانشگاه نرسيده و ما گوشه‌اي از مدارک را امروز به رئيس دانشگاه ارائه داديم.
* دانشگاهيان برابر اقدام صورت‌گرفته درخصوص پرچم اسرائيل در دانشگاه علم‌وصنعت سکوت نکنند/ لزوم برخورد قانوني با متخلفان
حجت‌الاسلام صادق اکبري‌اقدم مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه علامه طباطبايي هم در اين رابطه گفت: اين اتفاقي که اخيرا در دانشگاه علم و صنعت رخ داد با رسالت و آرمان‌هاي جنبش دانشجويي به هيچ وجه هم‌خواني ندارد.
وي ادامه داد: ما اخيرا 16 آذر در روز دانشجو داشتيم که اصلا فلسفه اين روز مقابله با استکبار و استکبارستيزي بوده است. امروز هم آمريکا و رژيم صهيونيستي نماد استکبار هستند و چنين اقدامي ئر چنين روزهايي در يک دانشگاه بسيار زشت است.
مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه علامه افزود: امروز در اکثر کشورهاي جهان، جوانان و دانشگاهيان چنين حرکتي را نمي‌پذيرند و ما هر روز شاهد اعتراض دانشگاهيان و مردم کشورهاي مختلف به سياست‌هاي آمريکا و رژيم صهيونيستي هستيم و مي‌بينيم ملت بيدار نيست به جنايت‌هايي که در فلسطين و کشورهاي ديگر توسط اسرائيل و آمريکا رخ مي‌دهد واکنش نشان مي‌دهند.

اکبري‌اقدم تاکيد کرد: هر عقل سليم، عدالتخواه و آزادي‌خواه مطمئنا در مقابل چنين حرکتي مي‌ايستد و اين حرکت بسيار زشتي بود که صورت گرفت.
وي گفت: مقامات مسئول دانشگاه و دانشجويان دانشگاهيان انقلابي در خصوص اين حرکت نادرست وظايفي دارند، دانشگاهيان بايد نسبت به چنين حرکتي واکنش نشان دهند و نشان دهند که ايادي آمريکا و اسرائيل جايي در اين کشور ندارند. مسئولان دانشگاه هم بايد طبق قانون با اين افراد برخورد کنند و کوتاه نيايند تا ديگر چنين حرکت غلطي در دانشگاه‌ها رخ ندهد.
اکبري‌اقدم خاطرنشان کرد: آنگونه که من مي‌دانم دفتر نهاد رهبري در دانشگاه علم و صنعت و نيروهاي انقلابي در دانشگاه علامه هم نسبت به اين موضوع واکنش نشان دادند و به نظر من نياز است مسئولان نهاد دانشگاه‌هاي بزرگ و نيروهاي انقلابي اين دانشگاه‌ها هم واکنش نشان دهند.
* لزوم پاسخگويي صريح و شفاف مسئولان دانشگاه و برخورد قاطع با خاطيان
عليرضا شيرواني‌فرد جانشين مسئول مجمع دفاتر فرهنگي دانشگاه علم و صنعت هم در اين رابطه به فارس گفت: در هفته جاري در روزي که دانشجويان و اساتيد در حمايت از قدس مظلوم دور هم جمع شده بودند، شاهد اتفاقات بي سابقه‌اي در دانشگاه علم و صنعت (فيضيه دانشگاه‌ها) بوديم.
وي افزود: متاسفانه اين اتفاقات بازتاب هاي گسترده اي در رسانه هاي داخلي و خارجي پيدا کرد که باعث جريحه‌دار شدن احساسات دانشجويان و عموم مردم عزيزمان شد.
شيرواني‌فرد تاکيد کرد: بعضا مسئولان دانشگاه در مصاحبه‌هاي خود ابعاد گوناگون اين اتفاقات را به دعواهاي تشکلي و سياسي تنزل مي‌دهند که در تناقض با بيانيه اخير آنها است.
وي تصريح کرد: مطالبه جامعه دانشگاهي درقبال اين اتفاقات، پاسخگويي صريح و شفاف مسئولان دانشگاه و برخورد قاطع با خاطيان اين امر و همچنين اعلام برائت انجمن آرمان از افراد خاطي است.
* مسئولاني که بستر چنين اقدامي را فراهم کرده‌اند بايد برکنار شوند
جاويد مختاري دبير هيئت دانشجويي محبان الحسين(ع) هم در اين خصوص به خبرنگار دانشگاه خبرگزاري فارس، گفت: در حالي که افکار عمومي جهان طي چند روز اخير اقدامات رژيم اشغالگر قدس را محکوم کرده‌اند متأسفانه شاهد بوديم عده‌اي معدود از دانشجويان فريب خورده اقدام به پاک کردن پرچم اين رژيم منحوس کردند.
وي افزود: اين هتک حرمت بي شک نتيجه عملکرد مسئوليني است که در اين چهارسال با حمايت يک جانبه از يک جريان خاص، موجبات تأسيس تشکل‌هاي قارچ گونه‌اي را فراهم کرده اند که در انجام اقدامات غير قانوني و عليه منافع ملي يد طولا دارند.
مختاري تصريح کرد: متأسفانه سکوت معنادار مسئولين و در رأس اين موضوع رياست دانشگاه در قبال آنها و قبح شکني‌هاي متعددشان در همين مدت کوتاه پس از تأسيس، روز به روز به جري‌تر شدن اين افراد کمک کرده است.
وي ادامه داد: متأسفانه در زماني که حتي وزارت خارجه رژيم غاصب به حمايت از اين حرکت و مسببين آن پرداخته است، همين مسئولين براي سرپوش گذاشتن بر خطاهاي راهبردي چند ساله خود، سطح اين اقدام را به اختلاف بين دو تشکل تقليل مي‌دهند.
مختاري ادامه داد: مطالبات ما نه برخورد قهري با دانشجويان فريب خورده است بلکه پاسخگويي و برکناري مسئوليني است که با ايجاد چنين بسترهايي موجبات خدشه دار شدن چهره فيضيه دانشگاه‌ها را فراهم کرده‌اند.
وي گفت: اين اتفاق آنقدر ناگوار است که اگر با خاطيان آن از مسئولين گرفته تا دانشجويان خاطي برخورد صحيح و به موقع انجام نگيرد مي‌تواند به بدعتي تبديل گردد که امنيت ملي ما را نيز تهديد کند.
براساس اين گزارش، اين اتفاق بازتاب فراواني در رسانه‌هاي معاند داشت و برخي رسانه‌ها تلاش کردند از اين اتفاق بهره خود را ببرند. رژيم جعلي اسرائيل هم از خوشحالي نتوانست بي‌تفاوت از اين خوش‌خدمتي بگذرد و تقدير وزارت خارجه اسرائيل از اين دانشجويان در فضاي مجازي و توئيت کارشناس انديشکده INSS نشان دهنده اين موضوع است.

* لزوم برخورد مسئولان با اين موضوع
به گزارش فارس، درحاليکه انجمن اصلاح‌طلب آرمان اقدام به پاک کردن پرچم‌ رژيم صهيونيستي و آمريکا ازدانشگاه علم و صنعت کرده بودند، دانشجويان دوباره اين پرچم‌ها را مقابل ورودي دانشکده‌ها کشيدند، در دانشگاه اميرکبير هم چنين اقدامي توسط دانشجويان انجام شد و دانشجويان دانشگاه اميرکبير در اقدامي انقلابي و بسيار شايسته، پرچم رژيم جعلي صهيونيستي و آمريکاي جنايتکار را در معبر اصلي دانشگاه و بر کف زمين رسم کردند.

به هر حال پاک کردن پرچم‌ رژيم صهيونيستي و آمريکا از زمين دانشگاه علم و صنعت واکنش‌هاي بسيار ديگري را هم به همراه داشته است، در اين روزها فضاي مجازي پر بود از پست‌هايي که نسبت به اين موضوع اعتراض داشتند. به نظر مي‌ رسد مسئولان وزارت علوم بايد به جد پيگير اين موضوع باشند و متخلفان را شناسايي کنند و بايد با هر تشکلي در اين جريان نقش داشته برخورد شود.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۹۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان مشهدی در محکومیت جنایات آمریکا

جامعه دانشگاهی خراسان رضوی عملکرد شنیع آمریکا در برخورد با دانشجویان و اساتید آزادی‌خواه حامی فلسطین را محکوم کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، رؤسا، اساتید، معاونان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های خراسان رضوی در تجمعی اعتراضی عملکرد شنیع آمریکا در برخورد با دانشجویان و اساتید آزادی خواه حامی فلسطین  را محکوم کردند.

در این تجمع که در ورودی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد؛ دانشگاهیان خراسان رضوی جنایات آمریکای و اسرائیل غاصب در طی بیش از 200 روز اخیر محکوم شد.

در ابتدای این مراسم، مسعود میرزایی‌شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در سخنان خود، جمع حاضر را نمایندگان همه دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های مشهد دانست که حمایت خود را از دانشجویان و اساتید 38 دانشگاه آمریکایی که به دلیل حمایت از مردم مظلوم فلسطین مورد ضرب‌ و‌ شتم پلیس آمریکا قرار گرفته‌اند، اعلام کردند.

 محمود شبستری در این اجتماع اظهار داشت: دانشگاه یک محیط آکادمیک بوده و باید استاد و دانشجو به راحتی آزادی بیان داشته باشند، اما در آمریکا کاری کردند که به جایگاه دانشگاه، استاد و دانشجو جسارت شد و وقتی که آمریکایی‌ها با اساتید و دانشجویان اینگونه برخورد می‌کنند نشان از ضعف آنها در مقابل بیان حق بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: پس از 7 اکتبر اتفاقات زیادی با حضور گروه‌های مختلف مردمی اتفاق افتاد و نمونه بارز آن روشن فکری اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا بود، اما نوع برخورد با جامعه دانشگاهی مناسب نبود و این اقدام نشان داد که چهره فرهیخته و تحصیل‌کرده فرقی با یک انسان عادی ندارد و بین سفیدپوست و سیاه‌پوست هم فرقی نیست و کسی که همواره به دنبال ظلم و زور است صدای مردم کشورهای آزادی‌خواه، بلکه حتی صدای مردم کشور خودش را هم نمی‌شنود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه جامعه دانشگاهی در امان نیست و کاری که در دانشگاه‌های آمریکا شده به هیچ عنوان قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: در طی 7 ماه اخیر در غزه نسل‌کشی به راه افتاده، اقدامی که فراتر از کشتار بوده و به نظر من باید جنایتکاران در دادگاه‌های جهانی و در حضور مردم محاکمه شوند.

شبستری تأکید کرد: در روزهای اخیر اساتید و دانشجویان 38 دانشگاه آمریکا بازداشت شدند و عملکرد شنیع آمریکا علیه جامعه فرهیخته دانشگاهی نشان از ضعف آنان در برابر شنیدن سخن حق بوده و ما دانشگاهیان اعلام می‌کنیم که این مسیر باطل آمریکا و اسرائیل راه به جایی نمی‌برد.

نگاه حمایت مظلوم و مبارزه با ظالم به سمت آکادمیک پیش رفته است

علی تقی‌پور نیز اظهار داشت: جریان مقاومت و مطابه مردم فلسطین فراتر از کشورهای اسلامی و منطقه شده و امروز و پس از گذشت حدود 9 ماه از زمان طوفان الاقصی در 7 اکتبر سال 2023 که تنها برخی از کشورهای اسلامی از جمله مطالبه‌گری داشتند، صدای اعتراض‌ها از دیگر کشورها و حتی از خود آمریکا بلند شده است.

وی افزود: پس از انتقام ایران از اسرائیل و انجام عملیات وعده صادق می‌بینیم که نگاه حمایت مظلوم و مبارزه با ظالم به سمت فضای روشن فکری و آکادمیک پیش رفته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در روزهای اخیر حضور دانشجویان و اساتید آمریکا را داشتیم که اثرگذاری جریان مقاومت و ضعف و افول استکبار جهانی را نشان می‌دهد، بیان کرد: این اقدام ناپسند حاکی از ضعف دولت آمریکا و تضعیف هرچه بیشتر اسرائیل غاصب بوده و امیدواریم که با بیداری امت‌های مسلمان و غیرمسلمان خط پایانی بر ظلم‌های اسرائیل غاصب باشد.

تقی‌پور خاطرنشان کرد: ما اینجا هستیم تا از کودکان و زنان مظلوم و بی‌دفاع فلسطین حمایت کنیم و اقدامات وحشیانه اسرائیل غاصب را که با همکاری آمریکای جنایکار صورت می‌پذیرد محکوم کنیم.

قرائت بیانیه جامعه اساتید و دانشگاهیان خراسان رضوی در حمایت از مردم غزه

در پایان این تجمع بیانیه جامعه اساتید و دانشگاهیان خراسان رضوی در اعتراض به دستگیری اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و کشتار اسرائیلی‌ها در غزه قرائت شد.

در این بیانیه بر پایان جنایات آمریکا و اسرائیل در غزه، پایان اقدامات وحشیانه در بیمارستان‌های غزه، قطع زنجیره کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه به‌ویژه زنان و کودکان بی‌گناه، آزادی اساتید و دانشجویان دستگیر شده و به پا خاستن تمامی ملت‌های آزادی خواه تا زمان نابودی کامل آمریکا و اسرائیل تاکید شد.

در این تجمع جامعه دانشگاهی با شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس و مرگ بر فرانسه اقدامات وحشیانه صورت گرفته در غزه و دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کردند.

حاضران در تجمع همچنین با سر دادن شعارهای ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده، این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده، ما در کنار غزه هستیم، هیمنه اسرائیل را شکستیم بر حمایت تمام قد تا زمان پیروزی حق علیه باطل و شکست آمریکای جنایکار و اسرائیل غاصب به دست نیروهای جبهه مقاومت تأکید کردند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • اجتماع دانشگاهیان دانشگاه یزد در حمایت از خیزش دانشجویان جهان
  • تجمع دانشگاهیان استان سمنان برگزار شد
  • تجمع دانشگاهیان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • حمایت دانشگاهیان مشهد از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • حمایت دانشگاهیان قائمشهر از قیام جهانی دانشجویان
  • تجمع دانشگاهیان مشهدی در محکومیت جنایات آمریکا