Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: نشانه‌های خوبی از فرج در پروژه راه آهن اردبیل دیده می‌شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل اظهار داشت: نشانه‌های خوبی از فرج در پروژه راه آهن اردبیل دیده می‌شود . 

عاملی گفت: از مدیریت ارشد استان تشکر می‌کنم که علاوه بر بودجه امسال، 100 میلیارد تومان برای راه آهن اردبیل تامین کردند و علاوه بر آن تخصیص هر دو مبلغ 100 درصد شد و باز تشکر می‌کنم که در سال آینده بودجه راه آهن اردبیل افزایش یافت، در حالی که بودجه تمام پروژه‌های راه آهن کشور تقلیل یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم‌چنین از دولت محترم تشکر می‌کنم که بالاخره راه آهن اردبیل را جزو راه‌آهن‌های اولویت‌دار کشور در سال جدید قرار داد .

وی ادامه داد: با اعتبارات موجود می‌توان صورت حساب و عملکرد 300 میلیارد تومان را به دولت ارائه کرد. از 120 میلیارد اعتبار مورد نیاز، 40 برای ریل‌گذاری و 80 برای ابنیه فنی و زیرساخت است، از این 80 اگر امسال تا سقف 300 کار شود می‌توان گفت پایان کل پروژه تا سه سال معقول است .

وی با اشاره به تفاهم ایران و انگلیس برای همکاری در زمینه درمان سرطان و احداث مراکز جدید درمانی تا سقف یک میلیارد و 800 میلیون یورو، از مسئولین خواست با توجه به رقم بالای سرطان در استان، تلاش کنند یکی از مراکز فوق در اردبیل احداث شود .

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: وهابی‌های داعشی مهمترین حاشیه امنیتی را برای اسرائیل درست کرده بودند. با انقراض داعش، آمریکا و اسرائیل فهمیدند که موضوع فلسطین دوباره مطرح و مذاکره برای صلح باز خواهد شد. به همین جهت ترامپ خواست با طرح مرکزیت قدس پیش شرط مذاکره را فراهم و دست اسرائیل را بالاتر قرار دهد. به همین جهت به محض اعلان ترامپ، نتانیاهو فورا مصاحبه کرد و گفت شرط مذاکره، اعتراف به مرکزیت قدس برای اسرائیل است. از این معلوم می شود که قبلا تبانی کرده‌اند .

وی افزود: از طرفی شکست آمریکا در سوریه صهیونیست ها را به شدت عصبانی کرده است. آنها می‌گویند ترامپ بدتر از بقیه روسای جمهور آمریکا عمل کرده و نفوذ ایران تا بیخ گوش اسرائیل رسیده و حزب الله نه تنها توسط داعش از بین نرفت بلکه با حضور در سوریه قوی‌تر و با تجربه‌تر شد. به همین جهت ترامپ احتیاج به جبران داشت. لذا از سر عجز، مرکزیت قدس را برای اسرائیل اعلام کرد . 

عاملی ادامه داد: علت این‌که ترامپ انتقال مرکزیت را 6 ماه به تعویق انداخت برای سنجش افکار عمومی جهان اسلام است. آنها می‌خواهند بدانند عکس العمل عالم اسلام نسبت به این تصمیم چیست تا بر اساس میزان واکنش‌ها، برنامه‌های خود را ادامه یا متوقف کند. آنها برای آینده برنامه ریزی کرده‌اند و این مقدمه است زیرا می‌خواهند در آینده قدس کلا یهودی‌نشین باشد و با صراحت می‌گویند قدس نه تنها پایتخت اسرائیل بلکه پایتخت سیاسی و دینی یهودیان جهان است. آنها در نظر دارند در آینده فلسطین را به صحرای سینا منتقل کنند تا به خیال خودشان از غائله فلسطین و از جنگ 70 ساله خلاص شوند. به همین جهت اعتراض و فشار باید در حد اعلی ادامه پیدا کند . 

امام جمعه اردبیل افزود: فشار عالم اسلام در این هفته آن قدر زیاد شد که آمریکا مجبور شد اعلام کند که ما با مشورت حکام مصر و عربستان این کار را انجام داده‌ایم. جمعی از مردم اسرائیل به ترامپ نامه نوشته‌اند و در آن نامه با اشاره به حاکمیت فضای سنگین بر علیه اسرائیل در کشور های اسلامی و غیر اسلامی آورده اند "ما از شما این لطف را برای اسرائیل نمی خواهیم". تجمع خاخام های ضدصهیونیست در واشنگتن علیه انتقال پایتخت با شعار "ما قبر خودمان را کندیم" از یک واقعیت حکایت می کرد . 

وی هم‌چنین با اشاره به هجمه بسیار سنگین علیه حکام عرب از طرف ملت‌های خودشان گفت: ترامپ به روسای دولت‌های عربی اجازه محکومیت و استنکار داده تا فضای ملتهب بر علیه آنها قدری آرام شود. تظاهرات مصریان در جمعه گذشته با پلاکارد " عذرا یا قدس فان من یحکمنا صهیونی" یعنی: عذر میخواهیم ای قدس که حاکمان ما افراد صهیونیست هستند" حکایت از یک واقعیت بسیار تلخ دارد. جای تاسف است که بن سلمان به محمود عباس پیام فرستاده که دو ماه فرصت داری تا شهرک ابودیس در شرق قدس اشغالی را به عنوان پایتخت فلسطین بپذیری و الا مجبور به استعفا خواهی بود .

وی افزود: از این اقدام وقیحانه سعودی‌ها به خوبی معلوم می‌شود که چه دولتی در امور دولت‌های منطقه دخالت می‌کند. هفته گذشته حکام کشورهای عربی به خاطر عجز و خیانت تحت شدیدترین اعتراض از طرف ملت‌های خود بودند. ترامپ با یک اقدام تمام خوش خدمتی‌های آنها را بر باد داد . 

عاملی ادامه داد: بر فرض انتقال مرکزیت اسرائیل به قدس، این انتقال ذره‌ای در تقویت اسرائیل یا مشروعیت این کشور جعلی یا کم شدن مشکلات آن تاثیر نخواهد داشت. به همین جهت کار ترامپ کاملا بی‌فایده و بی‌منطق و غیرعقلانی است و او با این کار بی‌فایده به هم پیمانان عرب خود پشت پا زد و ثابت کرد که روی ارتباط با آمریکا نمی‌توان حساب کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۲۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید

امام جمعه قم گفت: استکبار جهانی و دشمنان بشریت همواره در برابر بیداری ملت‌ها احساس خطر می‌کنند و هر جریانی که برابر آنان قدعلم کند، نظام مستکبر بدنبال خاموش کردن آن است.

به گزارش مهر؛ آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد گفت: در روز شهادت امام صادق علیه‌السلام رژیم شاه به مدرسه فیضیه حمله کردند و طلاب و مردمی که در این مراسم حضور یافته بودند را مورد شتم و ضرب قرار دادند و شماری را نیز به شهادت رساندند.

امام جمعه قم با تسلیت شهادت صادق آل محمد (ص) بیان کرد: باید بدانیم علت تمام مصیبت‌هایی که در حق اهل بیت علیهم السلام روا داشته شده چه بوده که امام باقر علیه السلام فرمود هر کسی ستم‌های ناروایی که بر ما اهل بیت علیهم السلام روا داشته نشناسد با کسانی که این کار‌ها را انجام دادند شریک است.

آیت الله سعیدی گفت: ائمه معصومین علیهم السلام در طول امامت خود بدنبال حاکمیت الهی بودند و حاکمان زمان می‌دانست که امام صادق علیه السلام داعیه امامت دارد و درسی که ما باید در این عرصه بگیریم پیروی از سیره اهل بیت علیهم السلام است و کسی که می‌گوید دین از سیاست جدا است در واقع از اسلام و دین چیزی نفهمیده است.

خطیب جمعه قم با اشاره به عملیات غرور آفرین وعده صادق گفت: این عملیات دارای ابعاد گسترده و پیچیده‌ای بود که ایران اسلامی در این عملیات محاسبات چندین ابرقدرت را بهم ریخت.

تولیت حرم بانوی کرامت افزود: در اسرائیل تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در خصوص حل مشکل فلسطین در دیدار با معلمان تاکید کردند هیچ راه حلی جز بازگشت صاحبان این سرزمین وجود ندارد.

آیت الله سعیدی با اشاره به اعتراض دانشجویان علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس بیان کرد: اقدام دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا یادآورد تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در سال‌های اخیر برای جوانان آمریکا و اروپا دو نامه نوشتند و در این نامه‌ها در برقراری تعامل فرهنگی مخاطب خود را جوانان قرار دادند و تلاش شد تا راهبرد بیداری در غرب پدید آید.

امام جمعه قم ادامه داد: استکبار جهانی و دشمنان بشریت همواره در برابر بیداری ملت‌ها احساس خطر می‌کردند و هر جریانی که با بیداری ملت‌ها قد علم کرد، نظام مستکبر بدنبال خاموش کردن آن‌ها است، چرا که آنان می‌دانند اگر ملت‌ها بیدار شوند، نمی‌توانند به چپاول خود ادامه دهند و امروز این شرایط در غرب حاکم است.

وی اضافه کرد: متأسفانه عده‌ای امروز در برابر اقدامات آمریکا علیه دانشجویان سکوت کردند.

آیت الله سعیدی با اشاره به آغاز دهه کرامت گفت: خروجی دهه ولایت صرف شادی و بزرگداشت نیست و بیان فضائل اهل بیت علیهم السلام باید در دستور کار باشد و خروجی دهه کرامت باید افزایش میزان ارادت و عمل مردم به آیات الهی باشد.

امام جمعه قم ابراز کرد: زیارت با معرفت اهل بیت علیهم السلام و عمل به احکام اسلامی باید سرلوحه برنامه‌ها باشد.

آیت الله سعیدی افزود: از نیروی انتظامی به دلیل تلاش‌هایی که در عرصه حجاب و عفاف دارد باید تقدیر کرد.

وی بیان کرد: رئیس جمهور ۲۰ اردیبهشت در قالب دومین سفر به استان قم خواهند آمد که امید است این سفر نیز پر از خیر و برکت باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟
  • غیرمسلمانان به کشتار مردم غزه اعتراض کرده اند ولی خبری از اعتراض در بلاد اسلامی نیست
  • امام جمعه اردبیل به سفیر اسرائیل در آذربایجان /ظاهرا آذری‌ها را موجودات نادانی فرض کرده که می‌تواند دروغ هایش را به ما بفروشد
  • واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکلی پزشکان : مگر مضرات مشروب خوردن را نمی دانند؟
  • تقدیر از کارگران نمونه خرمشهر
  • واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکلی پزشکان؛ مگر مضرات مشروب خوردن را نمی‌دانند؟
  • امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید