Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - محمدابراهیم لاریجانی که در دوره‌ای دبیر ستاد خدمات سفر کشور بود، به ایسنا گفت: اظهار نظرهایی می‌شود که مسافران خروجی چون عوارض گران شده، به سفر داخلی خواهند رفت و سفرهای داخلی رونق پیدا می‌کند! درحالیکه روانشناسیِ سفر و مسافر این را نمی‌گوید. دوستانی که در کار اجرا هستند یک جمله معروف دارند که «مسافرِ هتل رو،  ویلا اجاره نمی‌کند و مسافر ویلارو،  هتل مفت هم پیشنهاد بگیرد، در آن اقامت نمی‌کند»، حالا مسافرِ خارج‌رو یا آنتالیا برو به خاطر ۲۰۰ هزار تومان افزایشِ نرخ عوارض، سفر خارجی را رها نمی‌کند که مشهد یا کیش برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مسافرِ خارج‌رو یا آنتالیا برو به خاطر ۲۰۰ هزار تومان افزایشِ نرخ عوارض، سفر خارجی را رها نمی‌کند که مشهد یا کیش برود.

او که مدیریت اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران را نیز عهده‌دار بوده، اظهار کرد: مگر زمانی که نرخ بلیت هواپیما گران می‌شود یا در ایام کنسرت‌ها یا ایام پیک سفر که هتل‌ها و تورها گران می‌شود، مردم به ترکیه سفر نمی‌کنند؟ آیا به‌جای آن، سفر داخلی می‌روند؟ اصلا این طور نیست.

لاریجانی تاکید کرد: اتفاقا افزایش نرخ عوارض خروج، سفرهای داخلی را کاهش می‌دهد و مردم از هزینه سفرهای داخلی می‌زنند تا خرج سفر به خارج را فراهم کنند. یک سفر دوروزه و آخر هفته به شمال اگر کم بشود، پول افزایش عوارض خروج هم تامین می‌شود.

این کارشناس گردشگری بیان کرد: معتقدم با اجرای این تصمیم شاید در کوتاه‌مدت و به حالت شوک، مردم جریان افزایشِ عوارض خروج را با سفر نرفتن تلافی کنند یا اعتراض مدنی نسبت به آن داشته باشند، اما به دو ماه نمی‌کشد که دوباره مردم به روال عادی سفر برمی‌گردند و اگر این ۲۰۰ هزار تومان برای کسی سنگین باشد، با کم کردن سفر داخلی آن را جبران می‌کند. برای بسیاری هم که این رقم اصلا سنگین نیست.

لاریجانی که مدیریت شرکت گردشگری و سفرهای ریلی و هوایی سازمان تامین اجتماعی را به عهده دارد، گفت: تجربه نشان داده گران شدن سایر اجزا و ارکان سفر خارجی، به طور مثال پرداخت ۶۰۰ یورو برای دریافت ویزای اروپا یا پرداخت مبالغی بیشتر به ایرلاین خارجی و ترانزیت از استانبول به مقاصد اروپایی به دلیل نبود پرواز مستقیم یا سایر اضافه پرداخت‌هایی که معمولا ایرانی‌ها به دلیل نبودِ بسیاری از امکانات حتی در رزرو مستقیم و پرداخت ارزی مجبورند گران‌تر بخرند،  نتوانسته مانع از سفر خارجی ایرانیان شود. بنابراین دولتمردان برای دفاع و حمایت از سفرهای داخلی هم که شده باید روی افزایش عوارض تجدیدنظر کنند.

افزایش عوارض خروج، سفرهای داخلی را کاهش می‌دهد؛ مردم از هزینه سفرهای داخلی، مثل سفر آخر هفته به شمال می‌زنند تا خرج سفر به خارج را فراهم کنند.

دولت در لایحه بودجه سال ۹۷ که روز یکشنبه (۱۹ آذر) به مجلس تقدیم کرد، افزایش سه برابری عوارض خروج از کشور را پیشنهاد داد. بر این اساس هر نفر در سفر نخست ۲۲۰ هزار تومان باید عوارض خروج پرداخت کند، این مبلغ در سفر دوم حدود ۵۰ درصد افزایش می‌یابد (۳۳۰ هزار تومان) و برای سفرهای سوم و بیشتر با ۱۰۰ درصد افزایش، به ۴۴۰ هزار تومان می‌رسد. قرار است ۴۰ هزار تومان از مبلغ تعیین شده برای عوارض خروج، به توسعه زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری و حمایت از بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی اختصاص یابد.

علی‌اصغر مونسان ـ رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ نیز گفته که برای سال ۹۷، حدود ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبارات عوارض به این سازمان تعلق خواهد گرفت که بخشی از درآمد حاصل از آن صرف حمایت‌ از تورهای ورودی خواهد شد.

این پیشنهاد و تصمیم تا کنون با واکنش های انتقادی از سوی بیشتر مردم و حتی متخصصان و فعالان گردشگری همراه بوده است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۲۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است

به گزارش خبرآنلاین،این درست که رئیس‌جمهور معتقد به حضور میدانی در سفرها استان‌ها است اما بهتر آن است که به جای اینکه هر ماه یک سفر به استانی صورت بگیرد و هزینه‌هایی نیز در برداشته باشد در تهران نشسته و دستورات را صادر کند و مدیران استانی پیگیری کارها را داشته باشند تا روند بهتری بر کارها حاکم شود.

یک فعال سیاسی اصولگرا در ارتباط با سفرهای استانی دولت به روزنامه آرمان ملی گفت: من نفس سفرهای استانی را کار مثبتی می‌دانم، اما اینکه رئیس‌جمهور و تیم همراهمش برای چند بار به یک استان سفر می‌کند بدین معناست که نتوانستند سیستمی را که مشکلات استان حل شود طراحی کنند. برای همین فکر می‌کنند می‌توانند با مراجعات مکرر این مشکلات را حل کنند.

محمد مهاجری گفت: همین که رئیس‌جمهور لازم می‌داند چند بار به یک استانی برود به این معنی است که اصل سفرهای استانی به یک سیستم تبدیل نشده و رفع مشکلات آنها صرفا با حضور شخص آقای رئیس‌جمهور قابل پیگیری است که نشان‌دهنده عدم کارآمدی بروکراسی حاکم بر دولت است.

وی بیان کرد: ‌سفرهای استانی دولت برای این است که کارنامه‌ ارائه کنند. وی تصریح کرد: اخیرا رئیس‌جمهور به یکی از استان‌ها رفت و اعلام کرد که چند صد پروژه را افتتاح کرده و بعد که اعتبار و بودجه مصرفی را اعلام کردند نشان می‌داد که بودجه هر پروژه 50 میلیون بوده است. رئیس‌جمهور برای پروژه 50 میلیونی باید به استان برود؟ حتی بخشدار یک شهر کوچک هم می‌تواند آن را افتتاح کند و نیازی به حضور رئیس‌جمهور نیست. به‌نظرم رئیس‌جمهور یک استراتژیست است و باید در مرکز کشور در ساختمان رئیس‌جمهوری از نخبگان استفاده کند و از مشورت آنها بهره‌مند شود و در جلسات سیاست‌گذاری حضور پیدا کند.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900411

دیگر خبرها

  • سفر به دبی با عوارض خروج از کشور رایگان
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • خواص ریواس و فواید آب ریواس برای جوانسازی و لاغری + عوارض
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • فیلم| هفت تیر کشی وزیر امنیت اسرائیل به روی مردم عادی برای جای پارک
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است