Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش سراسری حزب اعتدال و توسعه عضر روز پنجشنبه در اراک برگزار شد اما صندلی‌های خالی که در سالن به چشم می‌خورد، حکایت از عدم استقبال جوانان استان و این شهرستان از این همایش داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ احزاب و گروه‌های سیاسی در تاثیرگزاری بر قدرت و ایفای نقش در عرصه سیاسیـ اجتماعی در نظام‌های مردم‌سالار دارای جایگاه مهمی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آموزش توده‌ها برای مشارکت سیاسی از مهم‌ترین کارویژه احزاب محسوب می‌شود کارکردی که علاوه بر فعالان درون احزاب، می‌تواند توده‌های غیر عضو را نیز با آموزش‌هایی درگیر کرده و در زمان انتخابات، مردم را به سمت شرکت فعال بکشاند.

همزمان با سراسر کشور عصر روز پنجشنبه 23 آذرماه همایش سراسری جوان، نقش آفرینی و مسئولیت‌پذیری توسط حزب اعتدال و توسعه در اراک برگزار شد.

همایشی که قرار بود براساس اعلام دبیر همایش سراسری جوانان حزب اعتدال و توسعه به واسطه برنامه‌ریزی‌هاى انجام شده در سازمان جوانان و دانشجویان و همکارى کانون استادان و دانشگاهیان حزب، بزرگترین گردهمایى جوانان اعتدال و توسعه و در بین احزاب کل کشور باشد.

اما این همایش در شهرستان اراک که با حضور فرماندار اراک، مدیرکل و معاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی، بخشدار مرکزی اراک، عضو شورای اسلامی اراک و چند تَن دیگر از مسئولان برگزار شد خیلی از اقبال جوانان برخوردار نشد و صندلی‌های خالی که در سالن به چشم می‌خورد مُهر تائیدی بر این موضوع بود.

حزب اعتدال و توسعه از سال ۷۸ و همزمان با انتخابات مجلس ششم اعلام موجودیت رسمی کرد و محمدباقر نوبخت به‌عنوان دبیر کل حز برگزیده شد و حسن روحانی هم پای ثابت اکثر جلسات شورای مرکزی این حزب بود. 

فعالیت‌های این حزب قبل از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ۹۲ در عرصه سیاسی کشور مشهود نبود به طوری که در انتخابات مجلس (ششم، هفتم و هشتم) فهرستی جداگانه برای انتخابات منتشر می‌کرد و در پازل ائتلاف «اصلاح طلبان» بازی داده نمی‌شد اما با به روی کارآمدن دولت اعتدال، حزب حامی رئیس جمهور در عرصه سیاسی جان گرفت و در تحرکات و نشست و برخواست‌های اصلاح‌طلبان دیده شد.

هرچند که یاران حسن روحانی در اعتدال و توسعه ترجیح دادند در اکثر جلسات شورای عالی سیاستگذاری شرکت نکنند اما با این حال حاضر شدند از فهرست نهایی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم حمایت کنند.

اغلب چهره‌های تأثیرگذار این حزب در دولت یازدهم و دوازدهم صاحب نفوذ هستند؛ دبیرکل حزب «معاون رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت»، معاون دبیرکل «رئیس دفتر رئیس جمهور»، اکبر ترکان «مشاور رئیس‌جمهور» و علی جنتی «وزیر سابق ارشاد» در دولت حضور دارند.

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۳۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند

محمد مهدی فروردین در همایش بزرگداشت هفته گردشگری میمند با بیان اینکه گیاهان دارویی میمند در کشور بی نظیر است، گفت: همکاری مجموعه شهرداری و شورای شهر میمند برای توسعه این خطه جای تقدیر دارد.

او تصریح کرد: انتظار داریم که حق از دست رفته مردم میمند به همت مسئولان بر گردد چراکه میمند در صنایع دستی حرف برای گفتن دارد و شهرستان فیروز آباد دارای ۶ اثر ثبت شده جهانی است. 

فروردین با بیان اینکه شهرستان فیروزآباد با توجه به دارا بودن آثار باستانی از موزه محروم است، اظهار کرد: مردم از مسئولان انتظار پیگیری حق خود دارند و با توجه به اینکه سال گذشته که میمند ثبت ملی شد، اثرات ثبت ملی میمند را مردم باید لمس کنند و باید زیرساخت مورد نیاز برای رونق گردشگری تقویت شود.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئولان حاضر در این همایش صدای مردم میمند در دولت و حاکمیت درخصوص موقوفه میمند باشند.

فروردین با اشاره به اینکه ظرفیت تولیدی میمند می‌تواند استان فارس را در قله قرار دهد، اضافه کرد: تولیدات بزرگ‌ترین میدان گازی جنوب کشور از جاده شهرستان فیروز آباد می‌گذرد و روزانه شاهد تلفات جاده‌ای هستند که باید این موضوع در اولویت رسیدگی قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • جنگ بر سر صندلی «شماره یک»؛ همه در برابر قالیباف!
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • ماراتُن علمی متقاضیان آزمون سراسری برای تصاحب صندلی‌های دانشگاه‌ها