Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیش - ایرنا - قائم مقام مدیر عامل و معاون اداری و پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد: امروز یک موج رضایت بخش و امیدوار در جزیره با حضور مدیرعامل جدید این سازمان را شاهد هستیم که باید همه مسوولان با وحدت این موج را سامان دهیم.

به گزارش ایرنا داوود کرمی روز جمعه و در شورای اداری جزیره کیش افزود: جزیره کیش منطقه ای آزاد است که هدف از تشکیل این قبیل مناطق، تسریع در امور زیربنایی و عمرانیف رشد و توسعه اقتصادیف ایجاد اشتغال سالم و مولدف تنظیم بازار کالا و کار، حضور در بازارهای جهانی و صادرات و ارائه خدمات عمومی می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کرمی افزود: جزیره کیش به دلیل ماهیت گردشگری آن بواسطه موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی خاص، با دیگر مناطق آزاد تفاوت کارکردی دارد و لذا مدیریت آن نیز متفاوتر است.
وی با اشاره به نقش اثرگذار و فرهنگی امام جمعه در این جزیره افزود: امام جمعه عنصر وحدت بخش و رهبر معنوی جزیره تلقی می‌شود که در ایجاد همدلی و همگرایی برای نائل شدن به اهداف کلان جزیره موثر است.
کرمی تصریح کرد: به دلیل ویژگی های کیش با سایر مناطق کشور ، امام جمعه نیز نقش متفاوت تری در کنار همه محدودیت و مقبولیت ها دارد.
وی با تقدیر از تلاش های 13ساله حجت الاسلام حسن علیدادی امام جمعه پیشین این جزیره از وی به عنوان یک عامل وحدت بخش میان مردم و مسئولان یاد کرد و افزود: وی فردی منصف و روشن‌بین بود که نقش مهمی در توسعه منطقه آزاد کیش ایفا نمود.
قائم مقام سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه کیش بدلیل داشتن شرایط و ویژگی های اقتصادی ، دروازه ورود به ایران تلقی می شود گفت: این جزیره در واقع ایران شهری است با داشتن همه اقوام و عموم مذاهب که در این جزیره نمایندگی دارند.
وی در ادامه با اشاره به یکی از خطبه های حضرت علی علیه السلام در نهج البلاغه تاکید کرد: برخی افراد برای رسیدن به مقاصد و اهداف خود از هر پوشش مذهبی و یا دینی برای نفوذ و رخنه در اماکن مذهبی و نهادهای انقلابی تلاش می‌کنند.
کرمی گفت: باید مراقب باشیم همه ما در همه مسئولیت ها که هستیم، مسوول و هوشیار باشیم.

** نمازجمعه نزدیکترین پایگاه به رهبری است
معاون اجتماعی و فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست گفت: نماز جمعه نزدیکترین پایگاه به رهبری و نشانه عزت و پایداری مسلمین است.
سعید پورعلی افزود: پایگاه نماز جمعه باید وحدت آفرین و موجب جمع گرایی و هدایت امت اسلامی برای پرهیز از تفرقه و اختلاف باشد.
وی زمان شناسی، فرصت شناسی برای وحدت و جلوگیری از تفرقه و فرصت سازی برای توسعه کشور و شناخت فکری و روحی مردم و مردمی بودن را از ویژگی ها و رموز امام جمعه هر شهر برشمرد.
پورعلی گفت: پرهیز از تجملات و ساده زیستی که از تاکیدات مقام معظم رهبری انقلاب است باید سرلوحه همه مسوولان بویزه مسوولان فرهنگی باشد.
وی تصریح کرد: کار جهادی نیز از رویکردهای ائمه جمعه به شمار می رود که این کار جهادی باید مبتنی بر تلاشی که ناظر بر یک امر دشمن شکنانه و امری که موجب عزت و مسلمانان باشد.
وی تصریح کرد: کار انقلابی نیز قرین بر کار جهادی است اما کار انقلابی با بی نظمی و بی انضباطی قرین نیست.
پورعلی در ادامه با بیان اینکه جامعه ایرانی جامعه ای مذهبی است افزود: بر اساس نظرسنجی که توسط شورای فرهنگ عمومی کشور درباره پیمایش ارزش ها و نگرش ها در بین مردم انجام شده است، ۹۲% آحاد جامعه ایران به باورهای دینی از جمله باور به خدا، معاد، نبوت، امامت و عدالت اعتقاد دارند.
به گزارش ایرنا 75 امین جلسه شورای اداری جزیره کیش امروز جمعه به منظور معرفی امام جمعه جدید این جزیره برگزار شد.

سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی ،تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند.
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است و از نظر تقسیم بندی سیاسی و اداری کشور، در محدوده استان هرمزگان و شهرستان بندر لنگه قرار دارد.
6993* تنظیم وانتشار: اکبر بهاروند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۵۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» جایگاه ایران در برابر دیدگان کشورهای جهان را تغییر داد

ایسنا/یزد امام جمعه موقت یزد ایران قوی امروز را قابل قیاس با ایران ۸۰ سال پیش ندانست و گفت: عملیات وعده صادق جایگاه ایران را در برابر دیدگان کشورهای جهان تغییر داد و امروز شاهد ثبات جمهوری اسلامی در جهان هستیم.

آیت الله «سید ناصر محمدی» امروز چهاردهم اردیبهشت ماه در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه شهر یزد ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: مرحوم »سید محمدعلی وزیری» واعظ معروف و بنیانگذار کتابخانه وزیری یزد که مرمت مسجد جامع کبیر شهر را نیز انجام دادند،  ۸۰ سال پیش در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۲۳ یادداشتی را از امام راحل(ره) که در آن زمان حدود ۴۰ سال عمر داشتند و مدرس سرشناسی در حوزه علمیه قم بودند، در قالب مقاله‌ای پیرامون مشکلات آن روز جامعه اسلام دریافت می کند.

وی افزود: امام (ره) در این مقاله خواستار قیامی برای رضایت خداوند بر علیه ظلم استکبار می‎شوند؛ زمانی که سرکردگان جنگ جهانی دوم کشورمان را اشغال کردند و حتی در نشست روسای سه کشور اروپایی پادشاه ایران را با اصرار راه دادند ولی امروز با تحقق این قیام الهی، امروز شاهد اقتدار کشورمان هستیم.

خطیب موقت نماز جمعه یزد به عملیات وعده صادق اشاره و عنوان کرد: کشورمان با اقتدار در حالی به رژیم صهونیستی با انجام این عملیات گوشمالی داد که دهها کشور جهان برای ممانعت از این اقدام جمهوری اسلامی التماس کردند و ایران قوی کاری کرد که کشورها را شگفت زده کرد.

وی ایران قوی امروز را قابل قیاس با ایران ۸۰ سال پیش ندانست و گفت: عملیات وعده صادق جایگاه ایران را در برابر دیدگان کشورهای جهان تغییر داد به طوری که در همین اواخر بیش از ۷۰ کشور جهان برای گسترش ارتباطات اقتصادی و تجاری به ایران آمدند و امروز شاهد ثبات جمهوری اسلامی در جهان هستیم و این همان نتیجه قیام برای خداوند است.

آیت الله محمدی تغییر معادلات جهانی به نفع ایران را غیرقابل باور برای آمریکایی‌ها دانست و گفت: امروز شاهد بی ثباتی کشورهای اروپایی و آمریکایی هستیم به طوری که در این کشورهای مدعی حقوق بشر شاهد رفتارهای وحشیانه در برابر دانشجویانی هستیم که تنها فریاد دادخواهی مردم فلسطین و توقف جنگ در سرزمین‌های اشغالی را دارند.

انتهای پیام    

دیگر خبرها

  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا فراگیر شده است
  • بیداری اسلامی چهره ظالمین را در دنیا آشکار کرده
  • جهان شاهد صدور انقلاب امام خمینی(ره) است
  • بحران آب در مغان جدی است
  • حمله نظامی به صهیونیست‌ها موجی از امید و اقتدار را برای ایران رقم زده است
  • استخوان‌های لیبرال دموکراسی غرب و صهیونیسم در حال شکسته‌شدن است
  • عملیات «وعده صادق» جایگاه ایران در برابر دیدگان کشورهای جهان را تغییر داد
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد
  • ارائه خدمات جهادی موجب افزایش رضایتمندی مردم می‌شود