Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان از ضبط خاطرات ۵۰ شهید استان از زبان والدین آنان در قالب طرح «سند افتخار» خبر داد.

به گزارش ایسنا، مراد روشنی در  تشریح فعالیت‌ها و عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: معرفی ۱۰۲ نفر از ایثارگران جهت دریافت تسهیلات خوداشتغالی که ۳۲ نفر آنها تاکنون تسهیلات را دریافت کرده‌اند، معرفی ۱۰۹ نفر از فرزندان ایثارگران جهت اشتغال به کار و استخدام در بخش‌های دولتی و خصوصی، معرفی ۲۶۹ نفر به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه، پرداخت تسهیلات بانکی به تعداد ۸۴ فقره به مبلغ ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال توسط اداره تسهیلات رفاهی بخشی از این فعالیت‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اجرای دیدارهای طرح سپاس از خانواده‌های شهدا و ایثارگران به‌صورت حضوری 6000 دیدار و تماس‌های تلفنی۱۰ هزار مورد توسط مدیرکل بنیاد، معاونت تعاون، معاونت درمان و روسای شهرستان‌ها و سایر کارکنان بنیاد، ارائه خدمات رفاهی و درمانی توسط معاونت بهداشت و درمان شامل: ایاب و ذهاب درمانی ۲۲۴ نفر، اعزام با خودرو آمبولانس ۷۹ نفر، خدمات دندانپزشکی ۱۸۰ نفر، ارائه خدمات تخت طبی، تشک طبی، ویلچر، سمعک، کپسول اکسیژن و غیره به ۷۹۰ نفر را از دیگر فعالیت‌های بنیاد شهید استان برشمرد.

روشنی اضافه کرد: اجرای طرح پایش سلامت، پوشش کلیه والدین شهدا، همسران شهدای بالای ۶۰ سال و جانبازان، برگزاری دو جلسه کمیسیون پزشکی به تعداد ۴۱۸ نفر، برگزاری برنامه نو و ابتکاری «کوله‌ای از بهشت»، زیارت نیابتی از شهدا در اربعین حسینی و زیارت مرقد مطهر امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) که مقرر است این طرح به ثبت ملی برسد، کسب امتیاز در جشنواره تجلیل از خبرنگاران و رسانه‌های برتر حوزه ایثار و شهادت، کسب مقام کشوری در زمینه طرح ملی انشای «نامه‌ای به یک شهید» جز چند استان برتر، برقراری حقوق و مستمری خانواده‌های ایثارگر به تعداد ۳۰ نفر، تشکیل پرونده جانبازان و ثبت در سیستم سجایا و احراز آنها به تعداد ۵۰ نفر، نقل و انتقال پرونده‌های ایثارگران به تعداد ۳۸ نفر، انجام مشاوره فردی به تعداد ۴۸۰۰ نفر در مراکز مشاوره خرم‌آباد و بروجرد با استفاده از اساتید مجرب دانشگاهی به‌صورت روزانه و در تمام ایام هفته از دیگر فعالیت‌های بنیاد شهید لرستان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان برگزاری کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با عنوان پرخاشگری علل و عواقب آن توسط اداره مددکاری استان و دعوت از مشاوران سایر سازمان‌های عضو کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی،برگزاری ۹ اردوی آموزشی سیاحتی آموزش خانواده برای همسران شهدا و همسران جانباران اعصاب و روان در همه شهرستان‌های استان، برگزای همایش معتمدین معین و مددکاران استان در آبان ماه برای ۱۰۰نفر،برگزاری ۴۰۰ مورد کمیسیون موارد خاص در استان و شهرستان‌ها برای رسیدگی به امور خاص جامعه هدف،تشکیل پرونده بیمه‌های اجتماعی به تعداد ۸۵ نفر، ثبت‌نام متقاضیان هدیه ازدواج به تعداد ۱۸۰ نفر، ثبت‌نام جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر متقاضی واجد شرایط دریافت خودرو به تعداد ۳۸ نفر، ثبت‌نام جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر متقاضی واجد شرایط دریافت خودرو خارجی به تعداد هفت نفر از دیگر فعالیت‌های بنیاد شهید لرستان است.

روشنی اعزام خانواده‌های شاهد و ایثارگر به مشهد مقدس به تعداد ۲۷۶ نفر، برگزاری اردوهای یک‌روزه در کلیه شهرستان‌های تابعه به تعداد ۶۰۰ نفر، ارائه مشاوره حقوقی توسط اداره حقوقی به تعداد ۱۲۰ نفر، ارائه خدمات کامپیوتری و شبکه به تعداد پنج هزار و ۳۹۷ مورد، ضبط خاطرات شهدا از زبان والدین آنان در قالب طرح «سند افتخار» به تعداد ۵۰ نفر، برگزاری مسابقات قرآنی در رشته‌های حفظ، قرائت، تفسیر و مفاهیم، مرحله کشوری، مسابقات «قرآن در خانه»، مسابقات کتابخوانی مناسبتی و هم‌چنین طرح درخواست چاپ کتاب و داستان با موضوع ایثار و شهادت در کمیسیون انتشارات به تعداد دو مورد را از دیگر فعالیت‌های بیناد شهید و امور ایثارگران استان طی امسال برشمرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۱۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم

در این مراسم، میهمان ویژه مادر شهیده معلم فائزه رحیمی حضور داشت که در کرمان به شهادت رسیده بود و با استقبال بالای دانشجو‌ها در هنگام ورود مواجه شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جشن بزرگ دبیران جوان به مناسبت روز معلم توسط کانون دبیران جوان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد.

در این مراسم میهمان ویژه مادر شهیده معلم فائزه رحیمی حضور داشت که در کرمان به شهادت رسیده بود و با استقبال بالای دانشجو‌ها در هنگام ورود مواجه شد. از مادر شهیده بعد از گفتگوی گرمی که با مجری مراسم و دانشجو‌ها داشتند با نقاشی زنده‌ایی که توسط یکی از دانشجویان در حین مراسم صورت گرفت و یادگاری‌هایی دیگر تقدیر و تشکر شد.

طی این مراسم معاونت فرهنگی که به تازگی به این پست منصوب شدند سخنرانی داشتند و از دغدغه‌های خود و برای دانشجویان گفتند. بخش تقدیر از اساتید محبوب دانشکده‌ها با یادگاری‌هایی که توسط کانون دبیران جوان و معاونت فرهنگی تدارک دیده شده بود یکی دیگر از قسمت‌های جشن بود که مورد علاقه دانشجو‌ها قرار گرفت، چون خودشون در انتخاب آن‌ها نقش مستقیم داشتند.

در پی تقدیر‌ها از فعالین فرهنگی کانون‌ها که طی یکسال گذشته فعالیت آن‌ها باعث زنده نگه داشته شدن کانون‌های دانشگاه با تمام مشکلات توی مسیر بود تقدیر شد تا قدری از زحمات آن‌ها جبران شود؛ و در آخر گفتگوی صمیمانه دبیر دبیران کانون‌ها با دانشجویان و دعوت آن‌ها به فعالیت فرهنگی در کانون‌ها بود که گزارشی از فعالیت کانون‌ها ارائه کرد و از دانشجو‌های شرکت کننده در این جشن هم تشکر کرد.


اختتامیه جشن بزرگ با دیدار نهایی مسابقات جام بزرگ PES به همراه گزارشگری زنده یکی دیگر از دانشجویان جو فوق العاده ایی برای همه رغم زد که تا مدت‌ها در خاطر دانشجویان دانشگاه شهید رجایی خواهد ماند.

دیگر خبرها

  • برخورد بدون اغماض با ترک فعل‌ها درباره خدمات‌دهی سلامت به والدین شهدا
  • دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا در قائم شهر
  • برخورد با ترک فعل‌ها درباره خدمات دهی سلامت به والدین شهدا
  • تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد شهید ایلام بی‌نظیر است
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت + جزییات
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت
  • برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم
  • به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟