Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛سید حسن رضوی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم، با اشاره به وضعیت پروژه فاضلاب منطقه پردیسان اظهار کرد: برای واگذاری این پروژه به بخش خصوصی، دو بار فراخوان داده شده است، اما با این وجود هیچ سرمایه گذاری که حاضر باشد صفر تا صد این پروژه را بدون پیش شرطی احداث کند، برای پروژه فاضلاب پردیسان اعلام آمادگی نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پروژه فاضلاب منطقه پردیسان به لحاظ حجم کار یک پروژه بزرگ است و بی توجهی به ضرورت احداث این پروژه، معضلات بزرگی را برای منطقه پردیسان به وجود می‌آورد، امیدوار هستیم که تصمیمات گرفته شده در خصوص پروژه فاضلاب منطقه پردیسان عملیاتی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم افزود: باید هر چه زودتر مشکل فاضلاب منطقه پردیسان حل شود، حل این مشکل نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم است، احداث پروژه فاضلاب منطقه پردیسان به همراه تصفیه خانه نیاز به 140 میلیارد تومان اعتبار دارد که رقم سنگینی است.

وی ادامه داد: اکثر سرمایه گذاران برای احداث پروژه فاضلاب منطقه پردیسان قم شرایطی را مطرح کردند که تحقق این شرایط برای شرکت آب و فاضلاب استان ممکن نیست، اکنون پیشنهادی مطرح شده است که در قالب استفاده از زیرساخت‌های مسکن مهر و کمک شورای شهر قم، پروژه فاضلاب در منطقه پردیسان احداث شود.

رضوی با اشاره به وضعیت منطقه پردیسان اظهار کرد: این منطقه همچون یک شهر است که اسکان حدود 300 هزار نفر در آن پیش بینی شده است، تامین اعتبارات پروژه فاضلاب منطقه پردیسان باید در چارچوب زیرساخت‌های مسکن مهر باشد و با مشارکت مردم، استان و وزارت نیرو این پروژه به نتیجه برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: بلوار مرجعیت که راه دسترسی مناسبت تری را برای منطقه پردیسان ایجاد می‌کند، تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ح

نیاز به 140 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه فاضلاب پردیسان قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۴۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک

ایسنا/هرمزگان معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: پروژه آبرسانی به بستک نیاز آبی چهار شهر و ۳۷ روستا را تامین خواهد کرد و باعث پایداری وضعیت آب در این شهرستان می‌شود. این پروژه به صورت ۱۰ پیمان و با اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومان فعال است.

 آخرین وضعیت پروژه‌های آبرسانی شهرستان خمیر، بستک و قشم امروز ۸ اردیبهشت با حضور ذوالفقار مهدی‌زاده معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور- و عبدالحمید حمزه پور -مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان- بررسی شد.

 در این بازدید وضعیت پیشرفت فیزیکی دو پروژه بزرگ و تاثیرگذار آبرسانی شامل خط انتقال آب از آب شیرین‌کن خلیج فارس به بخش‌های کهورستان و رویدر و خط انتقال آب از آب شیرین‌کن چارک به شهرستان بستک و پروژه‌های تکمیل شده با هدف تامین آب شهرهای لافت و درگهان و روستاهای مسیر مورد ارزیابی قرار گرفت.

مهدی‌زاده با اشاره به پروژه آبرسانی به بستک اظهار کرد: نیاز آبی شهرستان بستک از آب شیرین کن واقع در چارک با اجرای ۴۲ کیلومتر خط انتقال به شهر جناح تامین می‌شود که با اجرای ۲۸ کیلومتر باقیمانده تا شهر بستک آبِ آب شیرین‌کن چارک به شهر بستک خواهد رسید.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، طرح آبرسانی از چارک به جناح و بستک با توجه به مشکلات موجود و کم آبی را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: امیدواریم این پروژه به سرعت تکمیل شود و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مهدی‌زاده در ادامه در بازدید از شهرستان خمیر، اهمیت تسریع در آبرسانی به بخش‌های کهورستان و رویدر را مورد تاکید قرار داد و افزود: لوله‌های این پروژه خریداری و در مسیر پروژه تخلیه شده است.

وی وضعیت ایستگاهِ در حال احداث کهورستان را مطلوب ارزیابی و عنوان کرد: کیفیت احداث این پروژه بالاست و با تکمیل فاز دوم خط انتقال آب از آب شیرین‌کن خلیج فارس وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

در ادامه این بازدید، عبدالحمید حمزه‌پور -مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان به تشریح جزئیات خط انتقال آب از چارک به بستک پرداخت و گفت: در اجرای خط انتقال، پنج باب ایستگاه پمپاژ، ۶ باب مخزن با حجم ۱۱ هزار متر مکعب و ۲۲ کیلومتر شبکه برق پیش‌بینی شده است.

وی افزود: برای تامین نیاز آبی بستک و روستاهای مسیر، یک باب آب شیرین‌کن با ظرفیت ۸۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل آبفا، پیشرفت فیزیکی کل پروژه را ۴۰ درصد عنوان و تصریح کرد: با تکمیل این آب شیرین‌کن، اتفاق بزرگی در زمینه آبرسانی به شهرستان بستک به وقوع خواهد پیوست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • خسارات سیل دبی/ چالش جدید ابرپروژه لاین عربستان