Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نگرانی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از زوال شرایط پناهجویان روهینگیایی پس از گذشت چهار ماه از بحران میانمار افزایش یافته است. پناهجویان در شرایط کنونی با خطرات زیادی روبرو هستند.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از روز یکشنبه توزیع 200 هزار لباس در میان پناهجویانی که به تازگی وارد بنگلادش شده‌اند و زمستان سردی را پیش رو دارند، آغاز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این لباس‌ها شامل 170 هزار شال گرم برای بزرگسالان و 15 هزار ژاکت برای کودکان زیر دو سال می‌شوند و ارزش آنها 1.5 میلیون دلار است.

فصل بارندگی در جنوب بنگلادش پایان یافته و پس از این دمای هوا کاهش خواهد یافت. دمای متوسط ماه ژانویه 15 درجه سانتیگراد است. با اینکه این دما نسبت به جاهای دیگر ملایم است، نبود سرپناه و لباس مناسب پناهجویان را در مقابل کوچکترین تغییر دما آسیب‌پذیر می‌کند.

کودکان -که 55 درصد پناهجویان و زنان که بیش از نیمی از پناهجویان را تشکیل می‌دهند- در این شرایط بسیار آسیب‌پذیر هستند. 10 درصد افراد نیز یا ناتوان و پیر هستند یا به کمک پزشکی جدی و فوری نیاز دارند.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان تلاش کرده با فراهم آوردن نیازهای اولیه با کیفیت بالاتر شرایط پناهجویان را بهبود ببخشند.

ارتش میانمار از مدت‌ها پیش مسلمانان روهینگیا را هدف حمله قرار داده است. با اینکه این گروه اقلیت از چندین نسل پیش در میانمار زندگی می‌کردند، دولت آنها را مهاجران بنگلادشی می‌داند و حق شهروندی آنها را به رسمیت نمی شناسد. موج جدیدی از سرکوب این مسلمانان در 25 اوت آغاز شد که به فرار تقریباً 650 هزار نفر از آنها به بنگلادش منجر شد.

پناهجویان در منطقه‌ای نزدیک بازار کوکس بنگلادش مستقر شده‌اند و شرایط بسیار دشواری دارند. جمعیت اردوگاه‌های مهاجران به حدی زیاد شده که رسیدگی به شرایط بهداشتی و سلامتی آنها غیر ممکن شده است. گروه های امدادی و صلیب سرخ در تلاش هستند تا نیازهای آنها را برآورده کنند، اما هر روزه گروه‌های جدید پناهجویان در حال گذر از مرز و ورود به بنگلادش هستند.

پناهجویان از طریق مرزهای مشترک آبی و خاکی سعی می‌کنند وارد بنگلادش شوند اما شماری از آنها در مسیر جانشان را از دست می‌دهند. در حال حاضر روزانه صد نفر وارد بنگلادش می‌شوند.

انتهای پیام/

کمک‌رسانی سازمان ملل به پناهجویان روهینگیا در آستانه زمستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۵۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند

یک سند دولتی نشان می‌دهد هزاران پناهجویی که قرار است  توسط وزارت کشور انگلیس به رواندا اخراج شوند، ارتباط خود را با این وزارتخانه از دست داده‌اند.

به گزارش روزنامه تلگراف، از ۵ هزار و ۷۰۰ نفری که برای اخراج از کشور معرفی و شناسایی شده‌اند، فقط ۲ هزار و ۱۴۵ نفر همچنان با وزارت کشور ارتباط دارند و می‌توان جای آن‌ها را برای بازداشت پیدا کرد.

برخی کارشناسان می‌گویند بسیاری از این افراد برای اینکه به آفریقا فرستاده نشوند احتمالا به صورت عمدی مخفی شده یا به ایرلند رفته‌اند.

حزب کارگر این وضعیت را یک «مضحکه» توصیف کرد و گفت که چنین رخدادی «عدم تسلط کامل» دولت بر سیستم پناهندگی را آشکار می‌کند.

انگلیس قصد دارد پناهجویان را در سفری یک طرفه، به رواندا در شرق آفریقا بفرستد تا بدین ترتیب از ورود بیشتر آنان به خاک خود جلوگیری کند. اما به نظر می‌رسد این آخرین مورد از مجموعه شکست‌های دولت انگلیس در طرح اخراج پناهجویان به رواندا باشد.

فیلیپو گراندی، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و ولکر ترک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل پیش‌تر در بیانیه‌ای مشترک از انگلیس خواستند تا در طرح خود برای انتقال پناهجویان به رواندا تجدیدنظر کند و هشدار دادند که این اقدام تأثیر مضری بر حقوق بشر و حمایت از پناهندگان خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • به روز رسانی نقشه شهر همدان
  • افزایش شمار پناهجویان بی‌خانمان در انگلیس
  • برچیدن کمپ‌های پناهجویان در آستانه بازی‌های المپیک پاریس
  • آب‌رسانی به ۴۱ روستا توسط بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی
  • بسیج سازندگی اردبیل ۵۰۸ میلیارد تومان پروژه اجرا کرد
  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس