Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر سابق ایران در استرالیا گفت: رسالت دانشجو عدالت‌خواهی و آرمان‌گرایی است که می‌طلبد دانشجو در فضای دانشگاه خط فکری خود را دنبال کند. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مراسم روز دانشجو در دانشگاه پیام نور کرمانشاه با حضور محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک و مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، جمعی از اساتید و دانشجویان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قدیری ابیانه ضمن تبریک ۱۶ آذر روز دانشجو، بیان داشت: برای توسعه و پیشرفت کشور دانشجویان باید کارآفرین باشند. مشکل امروز کشور ما این است که توقع داریم دولت با درآمد نفتی برای کشور اشتغال و توسعه ایجاد کند، ولی حقیقت این است که درآمد نفتی کشور هیچ گاه برای ایجاد بیش از چهار و نیم میلیون شغل که در کشور کم داریم، کافی نیست.
ابیانه تاکید کرد: جوان تحصیلکرده و متخصص دانشگاهی نباید منتظر استخدام در دولت شود، بلکه باید با نوآوری و تلاش و کوشش خودش ضمن ایجاد اشتغال و درآمد پایدار، افراد بیکار غیر تحصیل کرده را نیزبه کار درآورد و این باید مبنای توسعه پایدار در کشور باشد.
وی خاطرنشان کرد: دانشجوی انقلابی با دو شاخصه اصلی «آرمان‌گرایی» و «عدالت‌خواهی» شناخته می‌شود؛ دانشجویان باید پیشرو و پیشگام جنبش‌های حق طلبانه باشند و جامعه را به سمت آرمان‌های انقلابی جهت‌دهی کنند.
ابیانه اظهار کرد: در خیلی از حرکت‌های دوره انقلاب و قبل از انقلاب، معمولا نقش دانشگاه و دانشجو نقش پیشرو و پیش‌برنده بوده، امروز هم نیاز داریم این نقش را دانشجویان شناخته و به خوبی ایفا کنند.
وی بیان داشت: رسالت دانشجو عدالت خواهی و آرمان گرایی است که می‌طلبد دانشجو در فضای دانشگاه خط فکری خود را دنبال کند و در هرحال مکانی که احزاب وجود داشته باشد آسیب های خود را خواهد داشت که باید از این آسیب‌ها پرهیز شود.
قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: در کشور ما معانی لفظی کار به عنوان بیگاری کشیدن یاد می‌شود انگیزه کاری در جامعه ما افت کرده است و کشورهایی مانند ژاپن و انگلیس از کار به عنوان سرمایه یاد کرده اند.
وی در پایان درس خواندن را جز اولویت های اول دانشجویان دانست و از دانشجویان خواست کار و اشتغال را جدی بگیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۶۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس: ۶۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا بازداشت شده‌اند

به دنبال خیزش اعتراضی دانشجویان در دست‌کم ۱۵ دانشگاه در سرتاسر ایالات متحده علیه جنایات تل‌آویو و همدستی واشنگتن با آن، حدود ۶۰۰ نفر بازداشت شده‌اند.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر همچنان که تعداد دانشجویان معترض علیه جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه افزایش یافت، نیروهای امنیتی آمریکا و بعضا مقامات دانشگاه‌ها سرکوب بی‌سابقه‌ای را علیه دانشجویان اعمال کردند.

پایگاه خبری اکسیوس گزارش کرد که طی این اعتراضات، حدود ۶۰۰ نفر دستگیر شده‌اند.

دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های متعددی در سرتاسر ایالات متحده از جمله دانشگاه کلمبیا، دانشگاه ییل، ام‌آی‌تی، دانشگاه تافتس، دانشگاه میشیگان و دانشگاه ایالتی پلی‌تکنیک کالیفرنیا، مینه‌سوتا و دانشگاه نیویورک، محوطه‌های دانشگاه را به صحنه اعتراضات علیه جنایات رژیم صهیونیستی و همدستی آمریکا با این رژیم بدل کردند.

این پایگاه خبری گزارش داد که اکنون حدود ۶۰۰ نفر از برخی دانشگاه‌های مذکور در بازداشت به سر می‌برند.

در این میان، سازمانی در دانشگاه کلمبیا خواسته تا حضور پلیس در محوطه دانشگاه خاتمه یابد و هم‌چنین دانشگاه کالیفرنیای جنوبی هم خواستار عفو کامل دانشجویان، کارکنان و اساتیدی شده که به دلیل فعالیت‌های حامی فلسطینی دستگیر یا تنبیه شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجتماع دانشگاهیان دانشگاه یزد در حمایت از خیزش دانشجویان جهان
  • آکسیوس: ۶۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا بازداشت شده‌اند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • خشن ترین تصاویر از رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان | نحوه برخورد با دختر دانشجو را ببینید
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی