Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@03:43:24 GMT

دریافت وجوه سلیقه‌ای در گمرک بیله سوار ساماندهی شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۷۷۹۴۴

دریافت وجوه سلیقه‌ای در گمرک بیله سوار ساماندهی شود

اردبیل – رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و آذربایجان گفت: ضروری است دریافت وجوه سلیقه‌ای در گمرک بیله سوار با هدف حمایت از تجار و بازرگانان ساماندهی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز پورسلیمان ظهر شنبه در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت اردبیل تصریح کرد: متأسفانه  شاهد دریافت وجوه سلیقه‌ای از سوی برخی ارگان‌ها هستیم که انتظار داریم این مهم با هدف کمک به توسعه صادرات استان ساماندهی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از سوی طرح آذری نیز متأسفانه به بهانه‌های مختلف وجوهی از تجار اردبیلی دریافت می‌شود، تأکید کرد: انتظار ما مداخله جدی استان در این امر و رفع مشکلات توسعه صادرات است.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی استان با بیان اینکه راه‌اندازی پنجره واحد فیزیکی در گمرک و استقرار ادارات ضرورت ویژه دارد، ادامه داد: از سویی ساماندهی دریافتی‌های انبارهای عمومی  و رفع موانع صادرات برخی اقلام نیز ضروری است.

پورسلیمان متذکر شد: علاوه بر این نصب x-ray، ۲۴ ساعته شدن گمرک ایجاد پایانه‌های صادراتی، بهبود مسیرهای ارتباطی منتهی به بیله سوار و رفع مشکلات صدور ویزا ضرورت ویژه داشته و بارها تأکید شده است.

وی با بیان اینکه توسعه صادرات نیازمند بهبود راه‌های ارتباطی است، ادامه داد: در صورتی که بتوان در شمال استان بیله سوار آذربایجان را به بیله سوار ایران متصل کرد به سادگی به بازار اروپا متصل می‌شویم.

به گفته رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و آذربایجان اجرای راه‌آهن اردبیل- میانه و اتصال آن به مغان برای توسعه صادرات استان ضروری و اقدام مسئولان استان برای افزایش اعتبار این پروژه قابل‌تقدیر است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری با جدیت برای توسعه صادرات استان دنبال شود تا فعالیت تجار بیش از گذشته رونق گیرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۷۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم

محمد خزامی رئیس صادرات شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به بحث صادرات محصولات شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: شرکت فولاد اکسین خوزستان به عنوان تنها تولیدکننده ورق‌‎های فولادی API در کشور، بازیگر تعیین‌کننده‌ای در تامین این محصول استراتژیک در بازارهای ایران و جهان به شمار می‌آید.

او با اشاره به اینکه ورق‌های API محصولی استراتژیک و غیرقابل جایگزین در توسعه زیرساخت‌های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به حساب می‌آیند، افزود: این ورق ها از خواص مقاومت مناسبی در مقابل عوامل بیرونی مانند خوردگی و شکستگی برخوردار هستند و ار این رو جایگاه بسیار ویژه‌ای در صنایع مختلفی از جمله نفت و گاز و پتروشیمی دارند.

رئیس صادرات شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: نقش‌آفرینی شرکت فولاد اکسین خوزستان در تامین این ورق فولادی برای توسعه زیرساخت‌های نفت‌وگاز کشور به خصوص پروژه خط انتقال نفت گوره به جاسک و همچنین رشد روزافزون صادرات ورق های فولادی عریض و کسب سهم این شرکت از بازارهای کشورهای اروپای غربی، حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه خود مهر تاییدی بر سطوح بالای کیفیت محصول و ظرفیت‌های شرکت فولاد اکسین خوزستان در تامین ورق‌های فولادی عریض است.

خزامی با تاکید بر جایگاه ویژه شرکت فولاد اکسین در تامین این ورق‌ها یادآور شد: بدون شک شرکت فولاد اکسین خوزستان، با توجه به مسیر و روند رشد تولید و فروشی که در ماه‌های اخیر در پی گرفته است، در آینده‌ای نزدیک بازارهای صادراتی خود را در سایر کشورها نیز توسعه خواهد داد. 

او افزود: در همین راستا شرکت فولاد اکسین خوزستان به شکلی پررنگ و قدرتمند در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو) حضور یافته است تا به این ترتیب ضمن تشریح و معرفی توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کم‌نظیر خود در سطح کشور، منطقه و حتی جهان، زمینه مناسبی را برای معرفی محصولات، توسعه بازارهای بین‌المللی، نقش‌آفرینی در تامین نیاز مصرف کنندگان ورق های فولادی عریض و کسب سهم بیشتر از بازار کشورها به ویژه کشورهای اروپایی و در انتها صادرات محصولات خود ایجاد کند. 

این نمایشگاه تا ۱۲ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • ضبط مناظره دو نامزد حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه شناسه‌ملی دریافت کردند
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید