Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور رئیس کل دادگستری استان زنجان؛مراسم تحلیف اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات استان زنجان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا،در مراسم تحلیف اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات استان زنجان،حسین بابایی، رحمان پرچگانی، یوسف فتحی، حبیب الله افشاریان، مسیح الله سلطانی، محمد صالح آقایی، جعفر محمدی، سید محمد علویون، ابراهیم قاسمی، رزاق محمدی، سعید خان‌محمدی، مرتضی تمجیدی، سعید آهنی و حجت الاسلام محمد ابراهیم یاوری برای حضور در هیأت منصفه مطبوعات استان زنجان انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این مراسم اظهار داشت:رسیدگی به جرائم مطبوعاتی توسط هیأت نظارت بر مطبوعات انجام می شود.

وی با بیان اینکه اعضای این هیئت هر دو سال یک‌ بار انتخاب می ‌شوند،ادامه داد: طبق قانون مطبوعات، تعداد اعضای هیأت منصفه در تهران ٢١ نفر و در مراکز استان ‌ها ١٤ نفر است.  این مسئول خاطرنشان کرد: این اعضا از بین گروه‌ های مختلف اجتماعی از جمله روحانیون، اساتید دانشگاه، پزشکان، مهندسان، نویسندگان و روزنامه نگاران، وکلای دادگستری، دبیران و آموزگاران، اصناف، کارمندان، کارگران، کشاورزان، هنرمندان و بسیجیان انتخاب می شوند.  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با تقدیر از اعضای دوره گذشته،گفت: مطبوعات استان زنجان به بلوغ فکری و عملی رسیده اند.

مقدم با بیان اینکه طی چهار سال گذشته تنها یک جلسه هیئت منصفه مطبوعات استان زنجان برگزار شده است،افزود: این مهم ناشی از وجود فضای آرام با همکاری دادگستری زنجان است.

همچنین در این مراسم سوگندنامه هیأت منصفه مطبوعات نیز قرائت شد.

متن سوگندنامه به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
اکنون که اینجانب به عضویت هیأت منصفه مطبوعات انتخاب شده‌ام در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد کرده‌ و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌کنم که در انجام وظایف در هیأت منصفه مطبوعات جانب عدالت و انصاف را نگاه دارم و بدون در نظر گرفتن گرایش‌های شخصی و گروهی و با رعایت صداقت و تقوی امانتی را که از طرف عموم به من اعطا شده را محترم شمارم و خداوند را در همه حال ناظر و شهاد اعمال خود بدانم و در اجرای این وظیفه خطیر در احقاق حق و ابطال باطل بکوشیم.

جعفر گلمحمدی  در جلسه تحلیف هیأت منصفه مطبوعات استان زنجان با اشاره به فلسفه تشکیل هیئت منصفه مطبوعات،اظهار داشت: این هیئت به منظور بررسی جرائم، تخلفات و پرونده‌ها به ویژه جرائم مطبوعاتی و سیاسی است.

وی با بیان اینکه در جرائم مورد نظر اصل بر این است که متهم با نیت غیر فردی در راستای ایرادات اشکالات و بهبود وضعیت جامعه و مردم مرتکب جرم شده است،ادامه داد: یا جرمی  به وی نسبت داده شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه هیئت منصفه که خلاصه‌ای از اقشار مختلف جامعه است،از ناحیه جامعه و مردم اظهار نظر می‌کنند،گفت: اینکه آیا این بزه انجام شده است یا خیر و در استنباط این موضوع به دادگستری و دادگاه کمک کی کنند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان همچنین در پاسخ به پیشنهادی درباره تشکیل شورای حل اختلاف ویژه مطبوعات نیز گفت: تجربه نشان می ‌دهد که توسعه فضاهای قضایی خوب نیست، چون موجب افزایش مراجعه مردم می‌شود.
گلمحمدی تصریح کرد: دادگستری جزئی از جامعه است که در آن زندگی می کنیم از همین رو اگر جامعه آسیب‌زا باید دادگستری نیز متاثر از آن خواهد شد.
وی با بیان اینکه در چندین سال گذشته نیز از حضور اساتید و علما در هیئت منصفه مطبوعات استفاده شده است، بیان داشت:تقریبا از همه نهادهای مختلف در این هیئت عضویت دارند.

وی با اشاره به اینکه مایه خرسندی که تاکنون فضای مطبوعات زنجان در آرامش بوده است، گفت: مطبوعات زنجان فعالیت خوبی در اطلاع‌رسانی دارند.

"مسیح‌الله سلطانی"،یکی از اعضای هئیت منصفه مطبوعات استان زنجان در این مراسم اظهار داشت: در حال حاضر آرامش بر مطبوعات استان زنجان حاکم است.

 

*مطبوعات کشور مصیبت زده هستند

وی با بیان اینکه امروز متاسفانه مطبوعات کشور مصیبت زده هستند،ادامه داد: امروز مطبوعات برای کار کردن کاغذ ندارند.

"مقدمی"معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان نیز در این مراسم اظهار داشت: طبق قانون مطبوعات، تعداد اعضای هیات منصفه در تهران ٢١ نفر بوده و در مراکز استان ‌ها ١٤ نفر از بین گروه‌ های مختلف است.

وی خاطرنشان کرد: اعضای هیأت منصفه مطبوعات شامل گروه‌های مختلف اجتماعی، روحانیون، اساتید دانشگاه، پزشکان، مهندسان، نویسندگان و روزنامه نگاران، وکلای دادگستری، دبیران و آموزگاران، اصناف، کارمندان، کارگران، کشاورزان، هنرمندان و بسیجیان است.

 

*نقدنویسی منصفانه مطبوعات زنجان

دادخواه یکی از اعضای هئیت منصفه مطبوعات استان زنجان در این مراسم اظهار داشت:نقد پذیری مسئولان و نقد منصفانه مطبوعات موجب تعامل مطلوب در استان زنجان شده است.

وی با باین اینکه امیدواریم این نقد پذیری در سایر بخش های نیز مشاهده شود،بیان داشت: تعامل موجب ارتباط دو سویه قوی می شود.

 

*کاهش جرائم مطبوعاتی در زنجان

اصفهانیان یکی دیگر از اعضای سابق هئیت منصفه زنجان در این مراسم اظهار داشت: درایت و آگاهی دادگستری زنجان موجب کاهش جرایم مطبوعاتی شده است.

وی با بیان اینکه ضریب امنیتی استان زنجان در مقایسه با سایر استان های کشور بالاست،گفت:ضروری است شورای حل اختلاف برای رسانه ها نیز راه اندازی شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۸۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲

​​​​​​​رئیس کل دادگستری استان تهران از برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات انجام شده بین فرزندان طلاق با والدین در مراکز مهر خانواده استان تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به برگزاری ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات انجام شده بین فرزندان طلاق با والدین در مراکز مهر خانواده استان تهران، گفت: کودک یا نوجوانی که بخش عمده‌ای از تربیتش در بستر نهاد خانواده رخ می‌دهد پس از وقوع طلاق، از این نعمت بی‌بهره می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: در همین راستا، اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» را از تکالیف دولت می‌داند.

وی با بیان اینکه کودکان طلاق به دلیل حق قانونی والدین برای ملاقات با فرزند، به جهت اختلاف‌ها و تعارض بین والدین در معرض آسیب قرار دارند، بیان داشت: این دسته از والدین مجبور به ملاقات و تبادل فرزند خود در مراکز انتظامی بوده‌اند که فضای کلانتری‌ها با توجه به حضور متهمان و مجرمان و وجود انواع آسیب‌های اجتماعی، محل مناسبی برای این ملاقات و نظم بخشی به روابط زوجین پس از طلاق نیست. 

وی در این رابطه گفت: در همین راستا تعداد ۱۸ مرکز مهر خانواده جهت ملاقات فرزندان در تهران راه‌اندازی و مشغول به فعالیت هستند که در مجموع در سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات بین فرزندان طلاق با والدین در این مراکز انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی لغو شد
  • مراسم تجلیل از قهرمانان کشتی اصفهان برگزار شد
  • جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است
  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • تنش در بین اعضای هیئت مدیره بارسلونا در پی تغییر نظر ژاوی