Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@11:02:09 GMT

تولیدات خود را بر اساس نیاز دنیا تنظیم کنیم

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۸۰۱۲۹

تولیدات خود را بر اساس نیاز دنیا تنظیم کنیم

خبرگزاری شبستان: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: تنها راه دسترسی به بازارهای دنیا دستیابی به تکنولوژی نوین است.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، گودرز امیری در همایش تجلیل از صادر کنندگان نمونه استان با اشاره به اینکه لرستان دارای استعداد و توانایی بالایی در زمینه های مختلف است، اظهار داشت: عقب افتادگی استان از توسعه و پیشرفت مربوط به بی توجهی و عدم خودباوری در گذشته و حال می‌باشد که بایستی با تلاش و همت مضاعف بخشی از آن را جبران نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: گذار از این وضعیت و گام در مسیر توسعه و پیشرفت تنها با همت و همکاری مردم، مسئولین نظام و نخبگان در تمامی حوزه‌های جامعه امکان پذیر است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، به پیشینه تاریخی لرستان اشاره نمود و خاطرنشان کرد: در بخش صادرات صنایع دستی لرستان با قدمت تاریخی خود دارای جایگاه ضعیفی است.

 

وی با بیان اینکه مناطق زاگرس نشین در بخش کشاورزی و دامپروری مستعد و پرتوان است، تصریح کرد: محصولات کشاورزی مانند زراعی، باغداری و همچنین دامی از استان صادر نمی‌شود.

 

امیری، خام فروشی محصولات کشاورزی و دامپروری به زیان اقتصاد استان دانست و بیان داشت: ما باید به نوآوری وفن‌آوری نوین روی بیاوریم. استفاده از تکنولوژی روز دنیا در این بخش ضروری است.

 

وی تغییر این نگرش که محصولات براساس نیازهای داخلی تولید می‌شوند را ضروری عنوان کرد و گفت: اگر می‌خواهیم در بازار رقابتی دنیا حضور داشته باشیم تولیدات خود را بر اساس نیازهای بین‌المللی تنظیم کنیم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، با بیان اینکه تکنولوژی نوین باعث ایجاد فاصله و تفاوت ما با بازار جهانی است، اظهار داشت: با وجود نیروی کار و امکانات مناسب، متاسفانه تکنولوژی فرسوده باعث بالارفتن قیمت‌ها شده که این از دلایل موانع صادرات محصولات و تولیدات ماست.

 

وی در ادامه افزود: تنها راه حضور در بازار رقابتی جهان دست یابی به تکنولوژی نوین و بازسازی صنعت ایران است.

 

امیری، با اشاره به اینکه ناوگان حمل و نقل نقش مهمی در صادرات دارد و از عناصر اساسی اقتصاد کشور است، خاطر نشان کرد: نارسایی در زیرساخت‌ها و فرسودگی حمل و نقل خصوصا ناوگان ریلی که به عنوان یکی از امن‌ترین و ارزانترین ابزار در صادرات محسوب می‌شود مورد بی توجهی بوده که اخیرا دولت تدبیر و امید اقداماتی در این حوزه انجام داده است.

 

وی انسجام در زیرساخت‌های آب، برق و گاز برای دسترسی آسان‌تر و کم هزینه‌تر سرمایه گذاران لازم دانست و افزود: دسترسی آسان به خدمات از عوامل مهم جذب سرمایه‌گذاران است چرا که این مهم باعث جلوگیری در بالا رفتن هزینه‌ها و امکان رقابت در بازار جهانی را فراهم می‌کند.

 

معاون اقتصادی استاندار لرستان،  گفت: اگر صادرات را به محصولات خاص منحصر کنیم امکان رقابت در بازار جهانی وجود ندارد.

 

وی با اشاره با اینکه رقابت جهانی در سایه خلاقیت و نوآوری امکان‌پذیر است بیان داشت: تولید محصولات کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی و توانایی رقابت در بازار باید با تکنولوژی جدید دنیا منطبق باشد.

 

امیری،  ایجاد مراکز آموزشی و تشکل‌های صادراتی را جدی و موثر دانست و تصریح کرد: بدون تخصص و آشنایی با مهارت‌های روز دنیا ایجاد ارتباط و رقابت در بازار اقتصادی سخت و دشوار است.

 

وی با بیان اینکه تجارت الکترونیکی باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: امروز نرم افزارهای رایانه‌ای یکی از فرصت‌های ایجاد شغل، صادرات و سرمایه‌گذاری در دنیاست که باید با آموزش و کسب تخصص در این زمینه فعالیت کرد.

پایان پیام/85

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۰۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه

علی‌اصغر صادقی مجرد، نایب رییس دوم کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره تولید و به تیراژرساندن محصولات دانش‌بنیانی به عنوان یکی از موضوعات مهم در مورد دانش‌بنیان‌ها، اظهار کرد: درصنعت نفت، تیراژ دغدغه مهم نیست به این دلیل که شرایط چاه‌های نفت با یکدیگر متفاوت است و به طور مثال برداشت در میدان مسجد سلیمان و مارون با هم تفاوت‌های عمده دارند.

تولید قطعات دانش‌بنیانی در بخش نفت ایده‌محوراست نه خدمت‌محور

وی ادامه داد: همچنین تولید قطعات در این بخش‌ها بیشتر ایده‌محور است نه خدمت محور. البته ممکن است به طور مثال یک شیر پالایشگاهی تولید شود که میزان معینی از دما و فشار را تحمل کند که البته تیراژی هم نه برای آن تعریف می‌شود و نه نیازی به تیراژ در آن وجود دارد و در این جا تنها یافتن آلیاژ مناسب اهمیت دارد.

متناسب با هر میدان نفتی نیاز به محصولات و قطعات یا پلیمر‌های متفاوت مورد نیاز است

وی افزود: در آن بخش‌هایی که بحث نرم‌افزاری و هوشمندسازی است یا نسخه بر اساس چاه و مخزن نفتی تعیین می‌شود، دانش‌بنیان‌ها می‌توانند براساس مسئله مشخص در میدان مشخص برای شرایط عملیاتی مشخص در پالایشگاه مشخص و در میدان مشخص، محصول یا ایده دهند و مانند سایر بخش‌های صنعتی نیست که به طور مثال کارخانه تولید ژل پلیمر، بحث تیراژ مورد نیاز باشد؛ بنابراین متناسب با هر میدان نفتی نیاز به محصولات و قطعات یا پلیمر‌های متفاوت مورد نیاز است.

مهمترین کار حمایتی از دانش‌بنیان‌ها رعایت قانون است

صادقی مجرد در مورد حمایت یا عدم حمایت از دانش‌بنیان‌ها نیز، خاطرنشان کرد: مهمترین حمایت رعایت قانون است. قانون حمایت از دانش‌بنیان‌ها قانونی جامع و کامل است که مشخص کرده است چه بستر‌ها و ساختاری برای رشد وجود دارد. اگر دولت در حمایت از دانش‌بنیان‌ها موفق بود که نتایج آن تاکنون به دست آمده بود، اما واقعیت این است که دولت قادر به حل مشکلات آنها نیست و البته به عقیده من وظیفه‌ای هم در این زمینه ندارد.

وی افزود: اگر شرکتی دانش‌بنیان باشد و به سازمان و پالایشگاه یا صنعتی وارد شد و توانست ایده‌ای ارایه دهد که نیاز به حمایت دارد نباید وارد مناقصه شود و خارج از مناقصه این خدمت را ارایه دهد.

صادقی‌مجرد ادامه داد: همچنین اگر قرار باشد که تولید باراولی توسط دانش بنیانی در قطعه یا محصولی برای اولین بار در ایران ارایه شود، باید تسهیلاتی در اختیار او قرار داده شده و تعیین شود که خرید تضمینی آن محصول انجام شود و در صورت عدم موفقیت نیز هزینه‌های انجام‌شده به او داده شود.

نایب رییس دوم کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: تسهیل اجرای قانون و تسهیل استاندارد‌ها از جمله حمایت‌های مهم از شرکت‌های دانش‌بنیان است. باید اجازه داد تا دانش‌بنیان‌ها، طرح خود را برای تولید ایده‌های خود ارایه دهند و با این شیوه بتوانند در به ثمررساندن تولیدات باراولی اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پتانسیل بازار آفریقا برای خودروهای اقتصادی سایپا
  • کشاورزان با تنظیم نوبت آبیاری به حفظ ذخایر آب های زیرزمینی کمک کنند
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • استقبال بازار جهانی از محصولات دانش بنیان وطنی
  • ساترا رقیب است یا شریک تولیدات تصویری؟/ ۷۰۰ تقاضا در انتظار مجوز
  • آثار مثبت احیای واحد های تعطیل بیش از سرمایه‌گذاری‌ های جدید است