Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:19:29 GMT

ساری در انتظار سینما هنر و تجربه

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۸۲۰۹۰

ساری در انتظار سینما هنر و تجربه

ساری - ایرنا - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری از کمبود سالن سینمائی در مرکز استان مازندران انتقاد کرد و خواستار راه اندازی سینما هنر و تجربه در این شهر شد.

حمیدرضا عشریه روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت که هم اکنون تنها یک سینما در شهر ساری به عنوان مرکز استانی که بیشترین تعداد گردشگر را سالانه به خود می بیند ، فعال است ، در حالی که اقبال مردم ساری به سینما زیاد است و این عرصه هنری قادر به تامین مخاطب برای 2 تا سه سالن سینمائی دیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهر ساری پیش از پیروزی انقلاب اسلامی چهار سالن سینمائی داشت که به تدریج در دو دهه اول پس از پیروزی انقلاب تعطیل شده و تغییر کاربری دادند.
سپهر ، فردوسی ، ایران و مولن روژ (فرهنگ) سالن های سینمائی شهر ساری بودند که هم اکنون تنها سالن سینمائی سپهر با همکاری حوزه هنری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال است .
سینما سپهر در مالکیت حوزه هنری قرار دارد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری متولی اکران فیلم در آن است .
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری به فعالیت سینما هنر و تجربه در شهر بابل اشاره کرد و گفت : فعالیت سینما هنر و تجربه در ساری ضروری است و به طور قطع با استقبال کم نظیر مخاطبان مواجه می شود.
گروه سینماهای ' هنر و تجربه ' با هدف نمایش بخشی از فیلم‌های غیر تجاری برای مخاطبان هنر هفتم در کشور تاسیس شد تا از این طریق علاوه بر حمایت از سازندگان این گونه فیلم ها و معرفی آنان به جامعه سینمائی ، به ارتقای دانش سینمائی تماشاگران و ارتقای کیفیت هنری سینمای ایران کمک کند.
در این طرح ' فیلم هنری ' به اثری گفته می شود که فرم و محتوای آن بتواند تمایلات ، حساسیت ها و کنجکاوی های زیبائی شناسانه مخاطبان را برانگیزد و ذوق و سلیقه بصری آنان را ارتثاء دهد .
در این گروه سینمائی هر فیلم با ارزش در هر قالب زمانی کوتاه ، بلند ، داستانی ، مستند ، پویانمائی و غیره قابل پخش است .
' فیلم تجربی ' هم در این تعریف به فیلمی گفته می شود که شیوه‌های تازه‌ای در بیان و روایت سینمائی در آن تجربه شده باشد ، شیوه هائی که به طور معمول سینمای تجاری و عامه‌ پسند به دنبال ساخت این نوع فیلم ها نمی روند.
** افزایش سه برابر فروش سینمای سپهر
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری همچنین از افزایش اقبال مخاطبان ساروی به سینما خبر داد و گفت که درآمد این سالن سینمائی سال گذشته سه برابر سال پیش از آن بود.
وی افزود : البته سینما سپهر به عنوان تنها سینمای ساری پربیننده ترین ، بزرگ ترین و تنها سینمای ممتاز استان است و به لحاظ فروش نیز جزو 10 سالن سینمائی برتر کشور به شمار می رود .
عشریه توضیح داد : تاکنون سعی کرده ایم که فیلم ها همزمان با تهران در سینما سپهر اکران شود و به همین دلیل امسال تاکنون 17 عنوان فیلم در این سینما اکران شده است.
شهر ساری بر اساس آمارهای رسمی 300 هزار نفر جمعیت دارد. جمعیت شهرستان ساری هم بیشتر از 500 هزار برآورد شده است.
استان مازندران با سه میلیون و 300 هزار نفر جمعیت ، 58 نقطه شهری و 22 شهرستان ، در حال حاضر تنها 14 سالن سینمائی دارد.
خبرنگار : زهره کرمی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7330/1654

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۲۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ در نشست امروز شورای فرهنگی عمومی گیلان، اولویت‌های تاکید بر تقویت هرچه بیشتر سبک زندگی اسلامی - ایرانی با محوریت زیست عفیفانه، تقویت بنیان خانواده و پیشگیری از کاهش نرخ زادآوری، بهره گیری مناسب از ظرفیت‌ها و جلب مشارکت‌های مردمی برای تقویت امور فرهنگی، اجتماعی و دینی، تعمیق و ترویج آموزش‌های مرتبط با بنیان‌های فکری و رفتاری در قبال ارزش‌های اسلامی و انسانی و لزوم حمایت از روند تولید و توزیع محصولات فرهنگی با لحاظ فرهنگ بومی و محلی تصویب شد.

نماینده‌ی ولی فقیه در گیلان در این نشست تحلیلی از نقش گیلان به عنوان دروازه‌ی ورود و خروج کشور به اروپا ارایه کرد و مواجهه‌ی با فرهنگ منحط و بیگانه را از تهدیداتی دانست که تا امروز در بستر تاسی از آموزه‌های ناب شیعی و ارادات به مکتب اهل بیت توانسته هویت تاریخی مردم این دیار را حفظ کند.

آیت الله فلاحتی همچنین گردشگر پذیر بودن گیلان را از دیگر عواملی دانست که موجب شده زمینه‌ی رویارویی فرهنگ بومی استان با خرده فرهنگ‌های سایر مناطق ایران فراهم شود و این روند اگر به درستی پایش و نظارت نشود میتواند به بروز تهدیداتی درحوزه‌های اجتماعی و فرهنگی گیلان منجر شود.

امام جمعه‌ی رشت افزود: میهمان پذیر بودن مردم گیلان باعث شده تا زمینه‌ی افزایش روزافزون گردشگران از سراسر کشور به این استان فراهم آید.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های مستمر مجموع دستگاه‌های فرهنگی، نظارتی و انتظامی برای ترویج فرهنگ زیست عفیفانه با محوریت عفاف و حجاب و پیشگیری از بی مبالاتی‌های فرهنگی در جامعه ، اضافه کرد: تداوم این روند، در بستر بهره گیری از همراهی مردم می‌تواند مظاهر فرهنگ مخرب در روند رفتار‌های اجتماعی را به حاشیه رانده و زمینه‌ی حرکت به سوی تعالی را فراهم کند.

امیر حسین طاهری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان هم در سخنانی با تشریح اولویت‌های فرهنگی - اجتماعی استان، لزوم تاسی از نقشه‌ی مهندسی فرهنگی کشور را با لحاظ مولفه‌ها و برش‌های استانی خواستار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عادلی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در گیلان هم در این نشست از برگزاری اجتماع مردمی برای حمایت از عفاف و حجاب خبر داد و افزود: این همایش ۲۲ اردیبهشت ماه با دعوت از یک سخنران ملی در رشت برگزار خواهد شد. 

در ادامه‌ی این نشست، هر یک از اعضای شورای فرهنگ عمومی گیلان در سخنانی، با اشاره به عمده‌ترین تهدیدات فرهنگی و چالش‌های دیدگاهی نسل جدید، بر لزوم حفاظت از فرهنگ ملی و بومی و نحوه‌ی مواجهه و مقابله با فرهنگ مهاجم تاکید کرده و تقویت شاخص‌های ملی و دینی را در ایجاد مصونیت مقابل تهاجم فرهنگ بیگانه، اثر بخش دانستند.

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • بُن‌ پاشی در نمایشگاه کتاب؟ +توضیحات رئیس نمایشگاه کتاب
  • حضور چشمگیر در مرحله دوم انتخابات پشتوانه‌ای برای نماینده است
  • شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف ملی است
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مساله غزه برگزار می شود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • مرحوم قلی‌پور کیمیای فرهنگ و هنر ایران اسلامی بود
  • حجاج ایرانی باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند